المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : أخيرا خلصت سبلنتر سل ... أى سؤال أنا جاهز

mmsa2005
21-03-2003, 09:26 AM
بصراحة اللعبة تحفة فنية رائعة وأديها 93 % ... فعلا مذهلة وطويلة إلى حد كبير واللي عايز يسأل أي سؤال يتفضل ....

يمكن عيب اللعبة الوحيد هو الموسيقى العدمية ... بمعنى أن الموسيقى موجودة أثناء المقدمة وعروض الفيديو
ولكن تختفي أثناء اللعب ... لا أعرف السبب ... فقط تظهر موسيقى متصاعدة ومتوترة عند تفاقم الأحداث
مثل سيريوس سام مثلا ... وتختفي الموسيقى عند اتزان الأمور

على العموم مستنى اسئلتكو

محمدS.M
21-03-2003, 09:39 AM
مبروك ...
ساحاول ان اختمها ولكني الان اقتربت من انهاء IGI 2 Covert Strike
ولكن لدي تعليق عليها ربما يكون بداية لموضوع جديد !!!
اللعبة اجدها غير منتاسقه مع PC خصوصا التحكم يتطلب من الكثير من الوقت لكي تتعود علية ....
لا تدعم Game Pad :غضب: وهذا الامر غريب جدا مع انها على XBOX !!
توزيع الازرار على الكيبورد يحتاج الى اعادة ترتيب .....
الغرافيكس رائع طبعا قدرات البي سي تتلغب وتصيطر امام باقي الاجهزه :D
الاصوات جدا رهيبة وتقيمم ممتاز لها ....اللعبة صامته بعض الشئ وهذا لا يحبذه الكثير من محترفي العاب البي سي :أفكر:
على العموم اعتقد اني ساحتاج الى مساعدتك بالمستقبل القريب انشاء الله
مشكور

mmsa2005
22-03-2003, 05:28 PM
شكرا محمد على :) ردك ... بس ليا ملاحظات

بالنسبة للتحكم على الكيبورد أعتقد انه كويس ومش صعب لكن الماوس هى اللى رخمة شوية خصوصا فى ظبط الاتجاهات للرؤية ?:

وفعلا للأسف اللعبة مبتدعمش الجيم باد برغم انى عندى اتنين لكن مش شغالين على اللعبة:o يمكن بسبب التحكم بالماوس:! ممكن

لكن عموما التحكم بالكيبورد سهل وبسيط ;)

وبالنسبة للجرافيك أديله 10/10 ;) ولو فى أعلى كنت اديته برغم ان جهازى متواضع فى قدراته:# لكن الجرافيك كان مذهل فعلا:)

وبالطبع الغلبة للبىسى على أى جهاز اخر فى الرسوم بسبب تحديث قدرات البىسى باستمرار :)

وبالنسبة للأصوات مذهلة خصوصا الأحاديث والمؤثرات الصوتية و ما الى ذلك لكن العيب فقط فى الموسيقى:غضب: للأسف الحلو ميكملش:D

وأعتقد ان العيب التانى فى اللعبة هو ندرة الاسلحة:( حيث لا يوجد الا سلاحين فقط فى اللعبة ولكن أعتقد بأن السبب فى ذلك هو ان اللعبة جاسوسية وليست على غرار جيمس بوند :D

وفى ملحوظة أخيرة لو دخلت موقع اللعبة وهو www.splintercell.com ستجد استفتاء واضعاه يوبى سوفت عن من يمثل شخصية سام فيشر فى السينما الأمريكية :D
عن نفسى اخترتجورج كلوونى :D بسبب التشابه الكبير بينه وبين سام فيشر ... هذا فى رأيى الشخصى ;)

تحياتى:)

sp
24-03-2003, 10:18 AM
اخوي الحقني انا عند الرجال المتين اللي تخطفه بعد ما اخطفه وين اقطه مرحلة cia

اذا مو متذكر اهو كان قبل لا اخطفه يفرك ايده ويشرب ماء بكثره بعدين يطلع علشان يشرب سيجاره بعدين خطفته وتوهقت فيه

sp
24-03-2003, 10:22 AM
انا مثلك جورج كلوني

Haider2003
25-03-2003, 08:18 AM
مبروك للشباب اللي ختموا اللعبة........
لكن سؤالي للاخ محمد sm من اين حصل على اللعبة(هل من opto ) لانها لم تصلنا ختى الان و ما هي الالعاب التي وصلت مع هذه اللعبة؟؟؟؟؟؟؟

محمدS.M
25-03-2003, 08:57 AM
عزيزي خضر
عندي اشتراك ADSL بسرعة 1.5 ميغا
يعني احصل على الالعاب قبل ما يفكر Ophto فيها :أفكر:
الالعاب الجديده ومش موجوده بالسوق !!
Delta Force Black Hawk Down
C&C: Generals
Unreal 2
Battlefield 1942: The Road to Rome
Medal of Honor: Allied Assault\Spearhead
SimCity 4
هذا الي بتذكره ....

AHMAD10
25-03-2003, 09:06 AM
مشكور اخ محمد.......
اسمي احمد ولكن لي اشتراكين احدهما هذا و الاخر مؤقت و الذي شاركت فيه بأسم Haider2003.........

و لي طلب صغير عندك
من ضمن الالعاب التي ذكرتها انت لعبة Medal of Honor Spearhead
التي قمت انا بنسخها من اسطوانة اصليه لكن واجهتني مشكلة الكراك فهل لك مساعدتي و اعطائي الملف؟؟؟؟؟؟

مع الشكر

محمدS.M
25-03-2003, 10:05 AM
حملة باسرع وقت قبل ما يحذف !!
من هنا (http://www.geocities.com/golfvr6il/moh_spearhead.zip)

mmsa2005
25-03-2003, 08:50 PM
الرسالة الأصلية كتبت بواسطة sp
اخوي الحقني انا عند الرجال المتين اللي تخطفه بعد ما اخطفه وين اقطه مرحلة cia

اذا مو متذكر اهو كان قبل لا اخطفه يفرك ايده ويشرب ماء بكثره بعدين يطلع علشان يشرب سيجاره بعدين خطفته وتوهقت فيه

لو فى صورة يبقى أحسن

لكن عموما الراجل ده لازم تخطفه وتخرج بيه بره خالص لحد زميلك ذو الشعر البنى عند العربية تحت خالص

dungeon
25-03-2003, 10:53 PM
البارح خلصت اللعبة :)

شكرا ً