المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : جماعه الجهاز بتاعى مخاوى الجن مشكله فى غايه الغرابه ارجو المشاركه فورا

ELMOGREM
04-05-2004, 01:26 AM
الموضوع بى اختصار يا جماعه انى بخلص شغل على الجهاز بتاعى بالليل وى اقوم انام وى اقفلو اصحى الصبح الاقيه اتفتح لوحدوى وى دخل على الويندوز والله انا ما بهز ولا بتريق هو دا فعلا الى بيحصل الجهاز بيشتغل لوحدو مع انى اعد لوحدى فى المنزل وى ما حدش معايا المشكله دى بتحصل معايا فى الاسبوع خمس مرات على الاقل اتصادف لو صاحى وى اعد فى الغرفه وى انا قافل الجهاز الاقى الجهاز اشتغل لوحدو اكن فيه عفاريت موجوده معايا هى الى بتشغلو ارجوكم انا عاوز حل لى المشكله دى بى اقصى سرعه الجهاز كدا بيشتغل 24 ساه فى اليوم سواء صاحى ولا نايم

للمراسله على البريد

ELBASHAELSWESY@HOTMAIL.COM

مع تحيات

:blackeye: :blackeye:

:vereymad: :vereymad: :vereymad: :vereymad: :vereymad: :vereymad: المجرم:vereymad: :vereymad: :vereymad: :vereymad: :vereymad: :vereymad:

:blackeye: :blackeye:

wellknownQ8
08-05-2004, 12:56 AM
أهلا
الحل ببساطة :
- انزع كابل الكهرباء قبل ما تنام...... :)

حل آخر
- تأكد من خلو جهازك من الbackdoor و ملفات التجسس....

WiNdOwS_cRaZy
08-05-2004, 12:04 PM
السلام عليكم ...

يا سلام نفس المشكلة إلي عندي http://smilies.sofrayt.com/%5E/r/biggrinclarifils.gif ...

لازم انزعه من لغاليغوه http://smilies.sofrayt.com/%5E/8/smoke.gif...

عمل ايه ...

تحياتي

bo3adsa
10-05-2004, 06:39 AM
اناسجلت بالمنتدى بعد ما شفت مشكلتك :09:

بالضبط كانت تصير لي ..... كنت انام بالليل و اصحى القى الجهاز مشتغل :06:

اطلع من البيت وارجع الا الجهاز مشتغل :33:

فحصت جهازي عن الفايروسات و التورجن و الباك دورز و ملفات التجسس .... يعني جهازي 100% نظيف ما فيه شي :biggthump

بالاخير اكتشفت المشكلة .... كانت اسخف مما تصورته :bigeyes:

انا كنت امفعل خدمة الفاكس بالاكس بي و مختار انه يكون مخفي بالسستم .......

فالي صار كل ما طفيت الجهاز و رن التليفون ( كوني امركبه على الكمبيوتر ) يجي الجهاز يشتغل عباله في فاكس :D

بالاخير عطلت خدمة الفاكس و ريحت عمري :):):):)

ELMOGREM
10-05-2004, 09:29 AM
شكرا بو عدسا على مشاركتك انتا وى بقيه الزملاء الافاضل انا الحمد لله توصلت لى الحل امبارح فقط الحمد لله فعلا انا لما كنت موصل خط التلفون كان بيفتح لوحدو بس المشكله ما تلعتشى فى خط التلفون لانى بقيت الغى الخط خالص هو وى الفاكس تماما عن الجهاز فى الاخر اكتشفت ان المشكله فى الست اب بتاع الجهاز فيه اختيار اسمو منبه فى الخصائص بتاعت لوحه المفاتيح وى كان الاختيار ده مفتوح الحمد لله ان المشكله خلصت دا كانت مجننانى وده ما يقللشى من مجهودكم معايا شكرا ليكم جميعا وى اتمنا المشاركه ديما

wellknownQ8
10-05-2004, 06:29 PM
أهلا بك bo3adsa

مشكور على انضمامك للمنتدى و لوضعك للحل :)
و ان شاءالله تكمل معنا في المنتدى ،

و شكرا لك أيضا يا ELMOGREM ، و لتحديدك لحل هذه المشكلة الغريبة...

ELMOGREM
11-05-2004, 03:30 AM

العفو حبيبى

تحياتى للاعضاء جميعا

:blackeye: :vereymad: ELMOGREM:vereymad: :blackeye: