المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : احذر شراء HALF-LIFE

¤¤¤ Vux ¤¤¤
31-07-2001, 07:01 PM
مرحباً انا عضو جديد في هذا المنتدى
لقد اشتريت HALF-LIFE و OPPOSING FORCE التي لهما شهره كبيره في مفهوم اللعب الجماعي ولقد حدثت اللعبتان ولكنني استغربت عندما دخلت ال Multiplayer وكان اللعب متقطع حيث لا يمكنني الحراك نتيجة ال Ping المرتفع
ارجو المساعده عاجلاً لأنني نادم على شراء اللعبتان :( وشكراااً

ZACK
01-08-2001, 12:11 AM
غلطاااان شاري أصلي

desperate_in_sa
01-08-2001, 05:51 AM
VUX......im sorry to be the one who tells you this but....MULTIPLAYER GAMING IN THE ARAB WORLD SUCKS!
your problem with high pings is because THERE ARE NO MIDDLE-EAST LOCATED MULTIPLAYER GAME SERVERS.....so probably the server YOU played on was somewhere in europe or in the US,which is a long way from where you live (probably)...hence the HIGH PINGS......recently i played the new Tribes2 Demo on a server located in the UK,even with a ping higher than 400; i won..(there were less than 6 players)

and also playing with a 56k modem sucks even in the U.S...AJAL KAIF FEL MIDDLE EAST ?

half-life fan
02-08-2001, 03:15 PM
كلامك مو عدل ......
شركة كوالتي نت الكويتية وفرت كل السبل للعب عبر النت وقامت بفتح أول سرفير عربي لمعظم الألعاب وأيضا هي توفر خدمة الدي أس أل وأعتقد أن في البلدان العربية في دي أس أل اللي يخلي اللعب سريع على sرفير كوالتي نت ولمزيد من المعلوماj عن هذا الموضوع هذا موقع كوالتي نت للالعاب :
www.qnetgames.com

desperate_in_sa
03-08-2001, 02:49 AM
sorry i never knew about qnetgames.com,i hope VUX can now play Half life

i think ill now buy half life or Unreal tournament just to play on that server

allah yewaffeg qnetgames

supernova
03-08-2001, 12:27 PM
"MULTIPLAYER GAMING IN THE ARAB WORLD SUCKS"

Hmmm thats a harsh saying....cuz it doesnt really suck at all.....I play strategy games and they work just fine.....cuz it doesnt really matter if the tank/building respond after 1-2 seconds...BUT in first person shooter games or any other games that needs EXTREME speed....IT DOES matter if u press the fire button and your character fires after 1-2 seconds....cuz in these very few seconds your opponent(with fast connection) would have KILLED AND BURRIED u b4 u fire ur weapon so u need AT LEAST DSL connection (256KBitPS)to play that kind of games..

lol I have a big mouth lol

SanDan
04-08-2001, 07:11 PM
وااله اللي انا اشوفه ان ال سيرفي حق كوالتي نت ماهوب طالع لي في امريكا!
وبالأخص في مدينة BridgePort شمال شرق نيويورك

ولما ارسله بنق قاعد يرد لي بعد 536 ms يعني نصف ثانية

بس معلومات حبيت افرها للاخوان :D

استخدم برنامج NeoTrace عشان تعرف مكان السيرفر

PCman
04-08-2001, 07:25 PM
غلطان برنامج مضيع
هو مكانه في الكويت ومقره داخل شركة كولتي نت للانترنت وتقدم خدمه hostimg غاليه شوي بس سريعه .

لو تلاحظ رقم الايبي يبدأ 195 نفس رقم My IP (اي بيي مادري شلون تنكتب:D )

SanDan
04-08-2001, 08:43 PM
المهم البنق 500 يعني ماش:أفكر:

وترى ال IP مرتبط بالجهاز ماهوب بالمكان, يعني ممكن يكون الجهازفي امريكا لكن في شبكة 195 وال router هو الي يوديله ويجيب منه الpackets.

ممكن نلقا عذر للبرنامج انه هالشركة سجلة عنوانها بأمريكا في معلوماتها في ال who is server ولكن اجهزتها في الكوست؟!?:

ZACK
04-08-2001, 10:58 PM
اهاااا .... اممم ... بس السيرفر وين .. بكولتي ولا بأمريكا .. وانا أبي أفهم شقله ولو أنها خارج الموضوع

الحين آنا بالكويت ... بلعب مع واحد بالسعودية ( مو سوبرنوفا :D ) .. وين يروح الخط .. يعني من كمبيوتر لي شركة الانترنت لي وزارة المواصلات ... بعدين على أمريكا ولا على السعودية ؟؟ ... وشركة الانترنت من وين تشتري خطوط الانترنت ؟

SanDan
05-08-2001, 12:23 AM
سبيلك تجرب البرنامج اللي ذكرته (NeoTrace)

عطه ال IP حق خويك اللي تبي تلعب معه وهو يوريك كيف بالزبط تشيك معه.

اللي اعرفه انه مافيه اتصال مباشر بين جهاز على شبكة في الكويت وجهاز على شبكة في السعودية. يعني الpackets تقعد تطامر من الكويت على امريكا/فرنسا لين تاصل الجهاز اللي بالسعودية

:واو:

desperate_in_sa
05-08-2001, 07:41 AM
Super Nova i totally agree with you about RTS Games(even though i do lag a bit when i used to play Starcraft:BW)

however what you said about playing FPS games is the reason why i said "multiplayer gaming in the arab world sucks"
i know its a harsh saying but i know i cant be blamed because you;as a gamer probably know how i feel :(