المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : التعديل في نسخة الويندوز اكس بي

SORCERER_84
31-01-2005, 12:31 PM
لدي نسخة ويندوز اكس بي اسمها ويندوز الفراشة
المهم ف الموضوع انها عند تركيبها علي الجهاز ينزل معها برامج كثيرة مثل النيرو والوين امب والنورتون
وغيرهم من البرامج

السوال هو كيف تم عمل هذه النسخة؟؟؟؟؟؟؟؟

Sorcerer

الموهوب
31-01-2005, 01:05 PM
???????????????????او مره اسمع فيها

الافاق
31-01-2005, 10:23 PM
هذي الوندوز عاديه بس انها مركب على جهاز من ثم قامو بتركيب البرامج وبعدين يسووون باك اب
نفس الوندوز الي يجي معا الابتب اذا تبي البرنامج حاظر تراه عندي وافضل نسخة بعد بس اطلب

moody202
01-02-2005, 12:24 AM
يا ريت لو تعلمنا كيف نسويها

totti_911
01-02-2005, 03:02 AM
الافاقهذي الوندوز عاديه بس انها مركب على جهاز من ثم قامو بتركيب البرامج وبعدين يسووون باك اب
نفس الوندوز الي يجي معا الابتب اذا تبي البرنامج حاظر تراه عندي وافضل نسخة بعد بس اطلب

رداً على الاخ الكريم

أخي العزيز الحاجة اللى تتكلم عنها تختلف عن الموضوع بختصار

الحاجة اللى تتكلم عنها واللى تقول مثل الاب توب هاذي منزلين الويندوز وهو متعرف على القطع بالجهاز وبكذا مسوين نسخه احتياطية سواء بالقوست ولا برنامج ثاني عن طريق ايميج ولو اخذت السيدي حق الاب توب وتبي تنزل على جهاز ثاني يختلف عن الاب توب من القطع وما غيرة ماراح ينزل معاك

والطريقة باختصار انك تحط ملف بالسيدي وملف باتش فيه اوامر لتثبيت البرامج اللتي في داخل الملف
تلقائي وحتى برضو تقدر تحط تعريفات جهازك تنزل تلقائي
هاذي مقتطفات عن طريقة عمل الاسطوانه

الافاق
01-02-2005, 01:15 PM
اخي توتي انا اعرف هذه الطريقه الي انت تتكلم عنها بس طريقة الباك اب اسهل بكثير

totti_911
02-02-2005, 03:24 AM
أخي العزيز الافاق

بالنسبة للويندوز اكس بي اتوقع حتى لو سويت باك اب للويندوز من جهازك ماراح يشتغل بجهاز ثاني اذا كان غير القطع اللى بجهازك

بالنسبة للويندوز مي او 98 عادي تقدر تسوي باك اب وتنزلها بجهاز ثاني

الاكس بي ماتوقع لو تبي انا راح اجرب وارد لك خبر

Sniperatx
02-02-2005, 04:43 AM
أخ أفاق يبدو من ردودك العبقرية أنك لا تفهم أى شىء سوى تكسير المقاديف وبس .. على فكرة أنا كمان عارف أزاى أعمل الأسطوانة دى وأنا فعلا بستخدمها دايما ودايما بحدثها بأحدث النسخ من كل برنامج.. وعلى فكرة مش بس كده نسخة الويندوز بتكون معاها Service Pack 2

وسؤال أخير لأخ أفاق لو زى مانت بتقول انا عملت image لنسخة الويندوز ببرنامج زى Norton Ghost مثلا والmother board بتاعتى وليكن Gigabyte وأنت عندك mother Board أى نوع تانى إزاى الويندوز هيقوم والهاردوير اللى متعرف عليه مش موجود أصلا بالجهاز :33: ... الفكرة دى تنفع فى حالة واحده لو هوزع مع كل أسطوانة جهاز كمبيوتر له hardware معين عشان يبقى Standard للأسطوانة :p

الموهوب
02-02-2005, 05:23 AM
هدو اعصابكم!

moustafa842
06-02-2005, 03:22 AM
بس انا اعصابى مش هاديه اعمل ايه
اموت نفسى يعنى
ههههههههه