المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : عندي مشكلة في Medal Of Honor أرجو المساعدة

نهر الجنة
06-02-2005, 08:19 AM
سلام عليكم يا اخواني

انا عندي مشكلة في لعبة Medal Of Honor ارجو ان تساعدوني في حلها

المشكله تكمن في اني عندما احب ان اشغلها اضغط على ملف ال mohaa.exe
فيبدأ في تحميلها عادي خالص ثم بعد ذلك تظهر شاشه باللون البني الفاتح وينتهي الامر عند ذلك ولا يكمل الدخول الى اللعبه.
مع العلم اني عندما اغلق هذه الشاشه يظهر لي نافذة التحميل وقد كتب في اسفلها هذه العباره التي اظن انها تخبرني عن المشكله ولكني لا افهم معناها ... والعبارة هي

GLimp_Init() - OPENGL Vendor string is NULL

أرجو أن تخبروني بارائكم في هذا الموضوع وتحاولوا معي حل هذه المشكلة

وشكرا جزيلا لدخولكم على موضوعي

أخوكم

نهر الجنة

metallica911
06-02-2005, 08:28 AM
في مشكلة في الكرت الشاشة OPEN GL حاول انك تظبط الاعدادات اللشاشة او ان اللعبة كوبي ومركب كراك مو مناسب مع الاصدار اللعبة جرب شوف اصدار اللعبة وركب الكراك صح

نهر الجنة
06-02-2005, 08:39 AM
سلام عليكم

اولا ازاي يا اخي اضبط اعدادات الشاشه
ثانيا هي اللعبه فعلا انا واخدها كوبي من هارد تاني بكل ما فيها لكن ازاي اغير الكراك بتاعها
ارجو التوضيح

وشكرا على مرورك الكريم واهتمامك اخي

DEF_CODE_VOL
06-02-2005, 10:59 PM
وش نوع كرت الشاشه عندك وكم قوته تقدر تعرف المعلومات هذي عن طريق الضغط علىStart بعدين RUN وأكتب DXDIAG راح تطلع لك كل المعلومات الخاصه بكرت الشاشه والجهاز.

نهر الجنة
07-02-2005, 06:55 AM
سلام عليكم

نوع كارت الشاشه عندي TNT
وقدرته 64 M
والرامات 256 ومنزل على الجهاز DIRECTX 9
يعني اعتقد ان كل حاجه سليمه

وشكرا اخي ديف كود واخ ميتاليك على الاهتمام ومنتظر حلولكم الكريمه
سلام عليكم

DEF_CODE_VOL
07-02-2005, 07:48 AM
كرت الشاشه مافيه مشاكل بما أن الجزء اللي عندك AA وليس PA ولا الرام ولا الدايركت X
يمكن تكون المشكله أنك أخذت الكوبي من الهارد دسك للعبه نفسها وليس لملفات السيت أب"Setup" حاول أنك تنزلها على جهازك ولا تأخذ الملفات جاهزه، ثاني شي أدخل المجلد اللي نزلت فيه اللعبه وأبحث عن ال Config أو
Settings ومنها تقدر تعدل خيارات الرسوم وكرت الشاشه ، هذه جميع الحلول المحتمله جرب ورد لي خبر وأنا معك إلى النهاية إن شاء الله.

نهر الجنة
07-02-2005, 09:25 AM
سلام عليكم

شكرا اخي الحبيب ديف وربنا يجازيك خير على تعبك
هو فعلا زي مانت قلت انا خدت اللعبه كوبي من هارد تاني وانا حاولت ادور على ملف السيت اب بتاعها وجيبته وعملتلها سيت اب الحمد لله لكن لما احاول اشغلها يقوللي دخل السي دي بتاع اللعبه
حاولت ادور على كراك يحل المشكله ده لكني معرفتش اوصله لاني بصراحه مش خبير في موضوع الكراكات ده فلو تكرمت انت او اي حد من الاخوه يجيبلي الكراك ده يبقى جزاكم الله خيرا

وربنا يبارك فيك اخي على اهتمامك
سلام عليكم

DEF_CODE_VOL
07-02-2005, 07:37 PM
أضغط على الصوره وأختار أحد الكراكات مع مايناسب نسختك

http://www.ukgamer.net/images/reviews/mohaa/aa2.jpg (http://www.gameburnworld.com/gp/gamefixes/medalofhonoralliedassault.htm)

sp
07-02-2005, 07:43 PM
المشكله أن الكرت قديم والدرايفر الي نعاه ما يجي فيه open glide

فتفضل هذا الدرايفر

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_66.93

tamoora
09-02-2005, 12:27 AM
انا عايز لعبه genral hours zero ياريت تكون كامله
ولعبه igi2
ايملي tamer_thelion@yahoo.com

L SCAR
09-02-2005, 02:26 PM