المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : لينكس لكم هذه الهديه 10 اسطونات من linuxcbt

خالد فاوى
26-05-2005, 09:12 PM
السلام عليكم
اخوانى الكرام ارجو من الله تعالى ان تكونو بخير
جئتكم بهذه الهديه الثمينه وهى 10 اسطونا ت من شركة
linuxcbt والحمد لله تم رفعهم على سرفر التقنيه العربى وهم جاهزين للدون لود
التعريف بكورس من الينك ده http://www.linuxcbt.net/products_linuxcbt.php (http://www.linuxcbt.net/products_linuxcbt.php)
والدون لود من هذا الينك
ولكم كل التقدير والشكر

init0
27-05-2005, 01:59 PM
لك جزيل الشكر والتقدير على هذا المجهود والله يقدرنا نردلك هالهدية باقرب فرصة

dr_tux
27-05-2005, 03:51 PM
هل تعرفون كم ثمن هذه الإسطوانات؟
$1495
انظروا هنا
http://www.linuxcbt.com/demos.php
مع احترمى للأخ خالد فاوى هذه قرصنة
هل لديك تصريح من الشركة بتوزيعهم مجانا؟

خالد فاوى
27-05-2005, 05:22 PM
ارجو منك الا تحمل هذه الاسطونات اخى وان ترسل الى الشركه مبلغ 1495دولار حتى حتى لاتكن من القرصنه

dr_tux
27-05-2005, 09:22 PM
ومن قال أننى أريدها
ماحاجتى الى فيديو مقرصن أو أصلى بهذا الثمن الخرافى؟
الؤيب ملئ بالوثائق اللتى تغطى كل كبيرة وصغيرة فى النظام
وكذلك ملفات ال man pagesاللتى تأتى مع البرامج وتشرح أدق التفاصيل وkde help center و yelp فى جنوم وال how-to's و README
من يبحث عن القرصنة بعد كل هذا
ولا تقل لى هذه الوثائق انجليزية فلا أظن أن هذا الفيديو بالعربى
وهل كون شئ ما باهظ الثمن مبرر لسرقته هذا لا يجوز لا يجوز لا يجوز

linuxadmin
28-05-2005, 06:02 PM
على فكرة ياشباب انبه عليكم ان هذه الاسطوانات قبل ان تحملها يوجد بها مشاكل مثلا يوجد على بعضها كلمة سر اما بعض الاسطوانات تخرج رسالة مفادها انه لايوجد ملفات ولكى تتأكد من ذلك اقرأردود اعضاء المنتدى الموجود به الاسطوانات قبل تحميلها وتضييع وقتكم الكريم

خالد فاوى
30-05-2005, 09:29 PM
السلام عليكم كل ما اريده هو التعريف الشباب العرب بالينكس ولو اننى اريد القرصنه كما يدعو العضو لكنت لم اجهد نفسى فى الدون لود وبعد ذلك الاب لود وبالنسبه للعضو الثانى الاسطونات لا يوجد بها اى خلل ولا ارك الا حاسد انا على اتم استعداد لارسال اى اسطونات الى اى مكان لطلاب العلم فقط

dr_tux
31-05-2005, 12:39 PM
ولو
هذا لا يكون بالقرصنة
اكتب مقالة,كتابا,ترجم أيا من وثائق الجنو/لينكس
لاكن لا تسرق بعض اإسطوانات ثم تقول أساعد الشباب لعربى
مابنى على باطل فهو باطل

linuxegy
03-06-2005, 03:09 PM
شكرا يا خالد على السيديهات الروعة ويارب اقدر استفيد منها
على فكرة حملتهم كلهم واشتغلو معايا بعد ما دخلت كلمة السر زي ماقلتم كتابة مش قص ولزق
دكتور اسفوخس لم غباوتك شوية انت عميل لدوائر مخربة ومن ضمن القلة المندسة ( حلوة المندسة هعهعهعهع) ومش بعيد تكون بتقبض علشان تقول رأي غبي زي ده هدفك باين ياسفوخس مش عاوز حد يتعلم لينكس بصراحة انت فعلا دكتور في العبط تفتكر كلامك الاهبل ده هيمنع الناس اللي عوزة تتعلم لينكس من تحميل السيديهات اللي هي اصلا موجودة على التورنت بس عاوزة وقت كبير علشان نحملها وده اللي قام بيه خالد نيابة عنا وسهل لنا اننا نعرف ونتعلم ونستفيد منها بيتهيئلي انك حاسس بالغيرة ان غيرك يكون عنده السيديهات دي وبيتهيئلى انك بتبيعها بتمن غالي علشان كده زعلان انها بقت على النت ببلاش وممكن كمان تكون الغيرة ان حد قدم للناس شئ انت ماتقدرش تعمله عشان كده هاجمته بشكل غبي مفضوح وفعلا لكل داء دواء يستطب به الا الحماقة اعيت من يداويها
عشان كده مش هحاول اداويك يادوك خليك على نارك ولما تستوي قوللي وانا هديك التاتا في الباتاتا

نفسي اشوف ردك على كلامي يا سفخس نفسي افرح بيك قبل ماموت يابني هع هع ( انا بلا فخر زعيم الهع هع وعدو الاغبياء )
وبالاخير سفوخس

dr_tux
03-06-2005, 08:32 PM
أولا شكرا على المستوى المبتذل فى المناقشة
ثانيا أنا لا ببيع ولا باشترى ولو لقيت هذه الإسطوانات بربع جنيه الواحدة مش هاشتريها
النت مالياااااااااااااااااان كتب و how-to'sومواقع ومنتديات بتشرح كل حاجة فى اللينكس من أول ماتشغل الجهاز لحد ماتطفيه
ثالثا أنا لا خبير ولا حاجة ومبقاليش فى الينكس غير ييجى 10 شهور وأساسة معرفتى بالكمبيوتر ماتعديش سنة ونص
رابعا لما أقول ان ده حرام يبقى ده عبط طب ابقى شوف فتوة الشيخ ابن عثيمين فى الموضوع ده ,بعدين أنا مش بامنع حد أنا بقول رأييى
الراجل حب يخدم جاب السيديهات ,ماشى ده رأيه بس أنا مش متفق معاه لأنه ببساطة أنا شايف ان ده حرام والراجل لأنه محترم رد باحترام بالرغم من انه ممكن يعتبر الكلام اللى أنا وجهتهوله اهانة (رغم ان أنا ماقصد اهبن أى خد بس من رأى منكم منكرا وأنا شايف ده منكر) اما أنت فرددت برد أقل ما يمكن أن يوصف به هو البذائة
أما بخصوص ان انما مش عايز حد يتعلم لينكس فمش هرد على الكلام ده لأن أنا ببساطة ما وا ييش حاجة غيير ان اننا اعرف اصحابى ومعارفى وكل واحد أعرفه وعنده كمبيوتر على لينكس
بعدين أنا ماهاجمتش حد فى شخصه أنا هاجمت فكرة هى السبب الأساتسى لاستخدامى لينكس وهى نسخ البرامج بغير حق (القرصنة)

وللعلم أنا رديت عليك بس لأن أنا ماحبش حد يفسر موقفى غلط انما لو عليك فأنت لا تستحق أن أكلف نفسى عناء الرد

linuxegy
04-06-2005, 03:52 AM
لا شكر على واجب ففضح الأغبياء واجب والسخرية من عبطهم واجب

ثانيا أنا لا ببيع ولا باشترى ولو لقيت هذه الإسطوانات بربع جنيه الواحدة مش هاشتريها
تمن السيدهات 1495 دولار زي ما فشاختك ذكرت صح ؟؟ !! ...تمام يافشاختك ( فشاختك المرادف المهزء لفخامتك ) ومش هتشتري السيديهات بربع جنية أظن اننا لازم نشكك في سلامة قواك العقلية وكمان نحجر على تصرفاتك صح يا دوك توووووووووووووووووور (هع هع )

النت مالياااااااااااااااااان كتب و how-to'sومواقع ومنتديات بتشرح كل حاجة فى اللينكس من أول ماتشغل الجهاز لحد ماتطفيه

طيب يا عبقري لما النت زي مبتقول مليان حاجات ومحتاجات إشي دهب ومرجان ممكن تتفضل وتتعطف وتتكرم وتقولنا ليه لسه تمن العشر سيديهات سعرهم بالمبلغ الفاحش (((( طبعا الشركة مش عبيطة عشان تطلب سعر مرتفع في سلعة موجودة بالمجان صح يا بطح يا خروف ينطح *** هعهعهع هع هع هع هع

ثالثا أنا لا خبير ولا حاجة ومبقاليش فى الينكس غير ييجى 10 شهور وأساسة معرفتى بالكمبيوتر ماتعديش سنة ونص
طيب لما انت ورور ومش عارف قيمة السيديهات مش كنت تسأل تستشير لو شفت علامة تنظيم الأسرة ادخل وأطلب المساعد أكيد هتلاقي حل لمشكلتك وفي ناس كتير كانت زيك وربنا كرمهم آخر كرم ( قادر يا كريم يكرمك زي ما كرم صدام والسادات)

رابعا لما أقول ان ده حرام يبقى ده عبط طب ابقى شوف فتوة الشيخ ابن عثيمين فى الموضوع ده ,بعدين أنا مش بامنع حد أنا بقول رأييى
علماء الدول والسلاطين والسلطانيات ممكن يفتوا للحائض والنفساء ربنا ينتعهم وينتعك بالسلامة قول ان شاء الله وعلماء ممكن يحللو البول ويحرمو البراز ( هع هع هع ... حلوة ) وممكن يفتوا بجواز ايداع الأموال في البنوك وجواز الإستفادة من الفوائد الربوية وجواز الغناء طالما لم يتعارض مع الشرع وجواز قتل دعاة تطبيق الشرع صبرا في معتقلات اللئام وجواز تعرية النسوان وجواز خروجهم للعمل وجواز اقامة مسابقة ملكة جمال طالما كانت بدون بكيني ( هع هع هع ... بكيني ولا تغديني ) وجواز الإنبطاح امام العدو درأ للمفاسد وحفظا لبيضة الدين وجواز حلق اللحية وجواز سفور النساء وجواز التغاضي عن كفر وظلم وغباء وعمالة اللي بالي بالك ( اللمبي طبعا بس مش قادر اقول إسمه او اسمهم او اسم النبي حارسك وصاينك ) وجواز حشد جيوش العالم في منطقتنا وتقديم التسهيلات اللازمة لذبحنا على سنة الله ورسولة وجواز قتال بعضنا لبعضنا وجواز تدريس الجنس في المدارس تطبيقا لتوصيات مؤتمر بكين أو بالاصح بكيني وجواز ولاية الغبي والعميل والشاذ والمرأة وجواز الإحتفال بأعياد الغير وجواز تولي المرأة القضاء وجواز قتال اصحاب الشهادتان والقبلتان ( الاقصى ثم الكعبة )وتكفيرهم كالشيعة مثلا وجواز الصلاة خلف كل فاسد (((وجواز عتريس من فؤادة باطل )))
يا عم صلي دانت باين عليط نعثل من زمان بس مش واخد بالك بغدوة تاخد فتوة بعشوة تاخد فتوة مابالك بقى لو حليت بعد العشاء في فندق 7 نجوم بعلبتين هنكل وقنينة جون الماشي وشيك صغنطط ب20 ولا 30 ألف ملطوش محلى تبع بلدك بزمتك مش كنت هتفتي بجواز نتف لحية الملتحين تنفيذا لأوامر أمير المخبرين وما أدراك ماامير المخبرين ذو البالطو المتين والخرزانة تحت الإبطين وشعاع غباءه يغمر مابين السماء والأرضين ( أنا يظهر عليا هكون شاعر عبقري زي حبيب قلبي أحمد مطر .. بهزر انا آخر إمكانياتي التريقة على الأغبيا بس )

الراجل حب يخدم جاب السيديهات ,ماشى ده رأيه بس أنا مش متفق معاه لأنه ببساطة أنا شايف ان ده حرام والراجل لأنه محترم رد باحترام بالرغم من انه ممكن يعتبر الكلام اللى أنا وجهتهوله اهانة (رغم ان أنا ماقصد اهبن أى خد بس من رأى منكم منكرا وأنا شايف ده منكر) اما أنت فرددت برد أقل ما يمكن أن يوصف به هو البذائة

يابني انت من نوعية انا عارفها وعاجنها وخابزها انت نوعية ماتجيش الا بالبلغة والتهزيء ده حال كل البقر وليس البشر شوف انت دخلت بغباء متناهي وكان ممكن تشكر الراجل على مجهوده في احضار السيديهات واتاحتها للتنزيل على سرفر لمد اكتر من عشرتيام والله كتر خيرهم وبعدين تنصحة بلطف وتقولة انك شايف ان ده حرام بسبب كيت وكيت لكن كل اللي عملت انك دخلت وقلت

هل تعرفون كم ثمن هذه الإسطوانات؟
$1495
انظروا هنا
http://www.linuxcbt.com/demos.php
مع احترمى للأخ خالد فاوى هذه قرصنة
هل لديك تصريح من الشركة بتوزيعهم مجانا؟
قرصنة اللي بذل المجهود ده عشان ينشر العلم اللي هو متاح للتنزيل على التورنت لكل من هب ودب الراجل سهل لنا الحصول على سيديهات تعليمية متاح للتنزيل يا بجم على برامج مشاركة الملفات يعني كل الناس منزلاها ماعا احنا بسبب جهل كتير من العرب بكيفية تنزيل ولكيفية البحث على الملفات على برامج المشاركة بزمتك انت حقيقي كائن بشري من لحم ودم وعقل زينا ولا انت تدخل في من وصفهم الخالق بمعنى ( ويخلق مالا تعلمون ) أكيد ده انت تحفة اثرية من أيام***نحن غراب عك عك*** عارفهم بتوع اللات والعزى لأ وايه بتستلطخ وتستعبط نفسك بسؤالك انت لديك تصريح من الشركة ( انت حمار يا حمار .. هع هع ) والله انت حالة ...... علاجك عندي يا دكتور زعرب ماتكلشي سمك ولا لبن وابعد عن الأملاح والسكريات وركز على التبن وتعالى خد الأشعة يوم التلات بالشفا يابني ان شاء الله
باقي كلامك هلفطة ماتستاهلش ارد عليها بس لو حبيت تشوف رد على كل ترهاتك قولي وانا هسن المطوة القرن غزال وهكمل على اللي فاضل منك ( حلوة ترهات دي انا باين عليا هبقى صحفي وأديب جامد قوى عموما بعد ما اتخرج هشوف الموضوع ده )
أسئلة بدون إجابة
1 انت دكتور في ايه بالظبط ( باين عليك دكتور في حتى بتوع اكلت السمكة حتى ذيلها ) الله يخرب بيتك مطرح مارحت ياطه حسين آدي اللي خدناه من مجانية التعليم بقر متحدث وكمان بيقول رأيه لأ وايه معاه دكتوراه وعجبي
2 هل ( يادين النبي ) واخد بالك معايا .. هل طلب منك أحد أعضاء المنتدى فتوى من معاليك على مشروعية ( واخد بالك تاني معايا من مشروعية دي) مشروعية تنزيل سيديهات تعليم لينكس ولماذ البعيد اللي هو انت دخلت لتعطى لنا درسا في مكارم الأخلاق طالما انت رجل مطيع للعلماء والعالمات ياعم ارحل عن سمانا فسمانا محرقة مش هتسلك والله معانا يا أغبى من رأيت وبجد نفسي أشوفلك منظر قبل ماموت نفسي افرح بيك يابني وريني بقى يا اتقى خلق الله وأطوعهم أو أطيعهم وأطأعهم للفتاوى التايواني هترد عليا إزاي لو كانت الحكاية أمر بمعروف ونهي عن منكر .. طيب إديني أمارة يا مزراب على تاريخك النضالي في الأمر بالمعروف بين الناس والنهي عن المنكر عنلت ايه لما شفت الراجل واقف في اتوبيس شبرا الخيمة وبيضايق بنت في سن ولاده رحت نهيته عن فعلته الفظيعة ولا خفت ليديك بونية تعملك تاتو دائم اسفل عينيك المملؤتان بالغباء والعته انا متأكد تماما انك أحقر من أن تأمر بمعروف أو تنهى عن منكر على فكرة من زمان على النت في المنتديات والشات وشفت وقابلت اغبياء كتير وعمري ما سجلت في اي مكان عشان ارد على اي غبي لكن بجد انا معجب بشخصيتك القذرة الغير سوية وعلاجك سهل جدا.. ( تعالى ماقولكشي )
معنديش مانع ان المشرفين يحذفو اي كلام من كلامي
معنديش مانع ان المشرفين يحذفو حتى كل كلامي
معنديش مانع ان المشرفين يبطلوا عضويتي في المنتدى
لكن عندي مانع اني اشوف أشخاص بمثل هذه الحقارة وعقولهم لا تصلح سوى للإرتداء في الأقدام ويسمح لهم بممارسة الغباء بشكل علنى

linux11
04-06-2005, 10:08 AM
اخي خالد بارك الله فيك كنت عاوز اجي انا الأول ابشر بالسيديهات ولكن سبقق بها عكاشة كما قال النبي صلي الله عليه وسلم وبالنسبة لاخوناdr-tuxكيف حالك لعلك بخير وبالنسبة لأخونا linuxeg اولا جزاكم الله خيرا علي هذا الشعور الطيب ودعواتكم لينا في منتدي التقنية العربي انه يكمل مسيرته ان شاء الله وعاوزين نشوفكم كلكم هناك وياريت حدة المناقشة في هذا الموضوع تخف شوية عشان ده دين لا يحتمل الهزار او التريقة كل واحد ملزم براية ومنخرجش عن الأداب العامة واخيرا انا عاوز اكلمك شخصيا ياخ linuxeg ايميلي linux_l2001@yahoo.com ومتنسوش مستنيكم كلكم في منتدي التقنية هتلاقوا الجديد ان شاء الله وعلي العموم احنا الأن فاتحين باب التنزيل للجزء الأول من السيديهات بتاعة الasp 7 cd والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

dr_tux
04-06-2005, 04:11 PM
علماء الدول والسلاطين والسلطانيات ممكن يفتوا للحائض والنفساء ربنا ينتعهم وينتعك بالسلامة قول ان شاء الله وعلماء ممكن يحللو البول ويحرمو البراز ( هع هع هع ... حلوة ) وممكن يفتوا بجواز ايداع الأموال في البنوك وجواز الإستفادة من الفوائد الربوية وجواز الغناء طالما لم يتعارض مع الشرع وجواز قتل دعاة تطبيق الشرع صبرا في معتقلات اللئام وجواز تعرية النسوان وجواز خروجهم للعمل وجواز اقامة مسابقة ملكة جمال طالما كانت بدون بكيني ( هع هع هع ... بكيني ولا تغديني ) وجواز الإنبطاح امام العدو درأ للمفاسد وحفظا لبيضة الدين وجواز حلق اللحية وجواز سفور النساء وجواز التغاضي عن كفر وظلم وغباء وعمالة اللي بالي بالك ( اللمبي طبعا بس مش قادر اقول إسمه او اسمهم او اسم النبي حارسك وصاينك ) وجواز حشد جيوش العالم في منطقتنا وتقديم التسهيلات اللازمة لذبحنا على سنة الله ورسولة وجواز قتال بعضنا لبعضنا وجواز تدريس الجنس في المدارس تطبيقا لتوصيات مؤتمر بكين أو بالاصح بكيني وجواز ولاية الغبي والعميل والشاذ والمرأة وجواز الإحتفال بأعياد الغير وجواز تولي المرأة القضاء وجواز قتال اصحاب الشهادتان والقبلتان ( الاقصى ثم الكعبة )وتكفيرهم كالشيعة مثلا وجواز الصلاة خلف كل فاسد (((وجواز عتريس من فؤادة باطل )))
يا عم صلي دانت باين عليط نعثل من زمان بس مش واخد بالك بغدوة تاخد فتوة بعشوة تاخد فتوة مابالك بقى لو حليت بعد العشاء في فندق 7 نجوم بعلبتين هنكل وقنينة جون الماشي وشيك صغنطط ب20 ولا 30 ألف ملطوش محلى تبع بلدك بزمتك مش كنت هتفتي بجواز نتف لحية الملتحين تنفيذا لأوامر أمير المخبرين وما أدراك ماامير المخبرين ذو البالطو المتين والخرزانة تحت الإبطين وشعاع غباءه يغمر مابين السماء والأرضين ( أنا يظهر عليا هكون شاعر عبقري زي حبيب قلبي أحمد مطر .. بهزر انا آخر إمكانياتي التريقة على الأغبيا بس )

الكلب linuxegy
والله لأنت ألعن من أن يرد على أمثالك
من أنت ياكلب ياسليل الكلاب تربية الخنازير لتسب علماء ديننا ورثة الأنبياء يابن الفاعلة
من أنت يا كلب حتى تتطاول على حرس الدين أهل العلم
فوالله لظفر أحدهم بعشرة الاف كلب من أمثالك
من أنت ياكلب يا خنزير حتى تقول مثل هذا الكلام
ابن عثيمين يبيع الفتوى بغدوة يابن الساقطة

أنا لن أرد على قذارتك وكلامك اللذى وجهته الى لأنك كما قلت كلب
والسلام على المؤمنين لا عليك يابن الفاعلين

ابو حجاج
04-06-2005, 11:46 PM
السلام عليكم

أخي الكريم كلامك اﻷول كان جميل و منطقي و حقيقي ولكن حبذا ان ﻻ تنحدر مع الغضب انت رجل رشيد

زميلي linuxegy كن من المفترض منك عدم الحديث مع زميلك بهذا اﻻسلوب وليس له علاقة ادخل اﻻختلافات المذهبية في الموضوع

رجاء الخاص الوقوف عند هذا و المحاسب هو الله

أبو حجاج

uaeson
05-06-2005, 12:21 AM
اسلوب غير حضاري للرد ما عرف مافيه مشرفين ولا شو يا اخي ظب لسانك احسن الاخ ما قال شي حط اللينك واللي يحب يحمل اهلا وسهلا واللي مب حاب ينجعم ويسكت مافي داعي للكلام البايخ والتعليقات السخيفة والله شكلكم صج عرب همج في الردورد بدلا من ان تشكرون الاخ ع الموضو ع جلبتوه ضرابه لا حول ولا قوة وين المشرفين

dr_tux
05-06-2005, 01:05 AM
اسلوب غير حضاري للرد ما عرف مافيه مشرفين ولا شو يا اخي ظب لسانك احسن الاخ ما قال شي حط اللينك واللي يحب يحمل اهلا وسهلا واللي مب حاب ينجعم ويسكت مافي داعي للكلام البايخ والتعليقات السخيفة والله شكلكم صج عرب همج في الردورد بدلا من ان تشكرون الاخ ع الموضو ع جلبتوه ضرابه لا حول ولا قوة وين المشرفين

ان كنت تقصد ردى الأول فسأسألك سؤالا :رأيت شئ تراه لا يجوز ؟ماذا تفعل تسكت أم توضح ماتراه؟
الأخ خالد فاوى رد رد عاديا فناقشته وبينت وجهة نظرى ,حتى الآن لا مشكلة ,لم يرد على ردى الثلنى هذا اختياره وفى المقابل لم أضف أتا شيئا جديدا فقد بينت وجهة نظرى وكل شخص يفعل ما يريد , حتى جاء المدعو linuxegy ورد بكلامه البذئ مكيلا لى التهم ومتهكما بأسلوب لا يحتمل ومع ذلك ناقشته بعقلانية ووضحت ما ربما يكون خافيا وهو أن الشيخ ابن عثيمين أفتى بعدم جواز نسخ ما حفظت حقوقه كما الحال مع هذه الإسطوانات (وللعلم هذه الفتوى أرسلها لى الأخ linux11حيت كنا نتناقش فى الأمر )
حتى الآن لا مشكلة هل منعت أحد من شئ وأين السخافة فى كل ما قلت حتى الآن أم أن الذوق هو تعليقات مثل مشكور ,تسلم ,ماقصرت رغم أنى لا أتفق معه؟
ثم جاء المدعو linuxegy وأهان العلماء بما لا يجرؤ أن يقوله كافر ملحد فما كان منى الا أن خرجت عن شعورى وكتبت ماترون وهو والله أمر أندم عليه ولكن أدعوك لتقرأ سبه لعلماء المسلمين ثم تقول لى كيف تشعر بعد أنت قرأت تطاوله وسبه لهم

أخي الكريم كلامك اﻷول كان جميل و منطقي و حقيقي ولكن حبذا ان ﻻ تنحدر مع الغضب انت رجل رشيد

اعذرنى اخى فلم أتمالك نفسى حين رأيت تطاوله
غفر الله لنا وللمسلمين
ورجاء من المشرف حذف ردى

linuxegy
05-06-2005, 01:05 AM
الكلب linuxegy
والله لأنت ألعن من أن يرد على أمثالك
من أنت ياكلب ياسليل الكلاب تربية الخنازير لتسب علماء ديننا ورثة الأنبياء يابن الفاعلة
من أنت يا كلب حتى تتطاول على حرس الدين أهل العلم
فوالله لظفر أحدهم بعشرة الاف كلب من أمثالك
من أنت ياكلب يا خنزير حتى تقول مثل هذا الكلام
ابن عثيمين يبيع الفتوى بغدوة يابن الساقطة

أنا لن أرد على قذارتك وكلامك اللذى وجهته الى لأنك كما قلت كلب
والسلام على المؤمنين لا عليك يابن الفاعلين

الكلبب ده ابوك يابن الشرموتهه يا متناكك يا معرس برخصة دولية ياحفيد سلامة موسي يا اخو نوال السعداوي يا عبد سيد طنطاوي ياد انا زبريي اطهر من دين ام اللي جابت دين امكك يا عبد العلماء لو عندك غيرة على دينك صحيح كنت وريتينا هتعملي ايه انت وخولاتك في سبيل تحرير مسري نبيك ولا انتي بتزربي وبس هي طييظ كسمكك بتفهم اكتر من مخك الغبي ولا ايه
الكلب ده انت واللي جابوك واشباهك من الاغبياء والخنزير هو كل حيوان اعمى الله قلبه وعقلة فقدس الرجال اكثر مما يقدس خالق الرجال سفوخس على اللي خلاك تقعد على كمبيوتر ربنا يحرقك انت وكل متناك باع علمه واضل عامة الناس بغدوة وعشوة ياسليل طه حسين ونصر حامد ابو زيد وعلى عبد الرازق
العلماء يا غبي هم الذين يعرفون قدر الله ولا ينافقون حتى لو كانو اقلية وعلما الازعر مثلا ايام احتلال نابليون كانت افعالهم تندى الجبين وتاريخ العلماء على مر عصور المسلمين بها من الضلال والنفاق اضعاف اضعاف ما بها من نصر لدين الله وتاريخهم المقزز ياخنزير هو الذي اوصلنا لهذا الهوان والذي نفسي بيده انت التطور الطبيعي لكلب اجرب او خنزير نجس او دودة حقيرة كسمكك وكسمم اللي مايقوللك كسمكك لو حتى في سره يارب العن كل الاغبياء واخسئهم وذلهم واحشرهم مع علماء الحيض والنفاس في الدرك الاسفل من جهنم
آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآمين
الكلمة منك يا عرص هرد عليها بعشرة والشتمة منك يا كلب هرد عليها بعشرة وهطلع تلاتة كسمكك لو ما احترمتش نفسيتك ولميت عبطك ودخلت جحرك 0 ( أصل هنا ماحدش يفتح بقه )
مفيش بيني وبين الاغبياء اي اختلاف طائفي ده اختلاف طبيعي بيحصل عندما يلقي ابن آدم حيوان ينبح فيلقمه حجر صحيح قالو زمان
لو كل كلب عوى القمته حجرا لصار الصخر مثقال بدينار .
لكن حظ كسمكك اني عندي منجم حجارة وصخور وشهب ونيازك وبحب قوي القم الكلاب والشياطين بها فمرحبا بك يا ابا الحارث في دنيا النيازك هخليك من كتر الشهب والنيازك اللي هحطها في طيزك هتبقى نازك السلحدار كاف ابوك كان كائد طابية امك كان كائد طابية تبقى مش من مستوايا يابن الدلالة دانا مرعي بتاع الكلممهه يا مطيظ

dr_tux
05-06-2005, 01:08 AM
كما ترى أنا أعتذر عن الشتائم ولو استطعت حذفها لحذفتها
غفر الله لى ولك

dr_tux
05-06-2005, 01:12 AM
أما عن تطاواك على العلماء
فأسأقتبس من كلامك

لو كل كلب عوى القمته حجرا لصار الصخر مثقال بدينار

linuxegy
05-06-2005, 01:37 AM
كما ترى أنا أعتذر عن الشتائم ولو استطعت حذفها لحذفتها
غفر الله لى ولك
أما انا فلا اعتذر لخنزير غبي على فضحة فهو كما اعتقد واجب شرعي يا قله

أما عن تطاواك على العلماء
فأسأقتبس من كلامك

إقتباس:

كسمكك على كسمم كل من يفتي نفاقا لإرضاء الولاة أو لارضاء اصحاب المصالح والشركات وربنا يجمعك معاهم في قعر جهنم اتوجع قعرك يا مطيظ مع تحيات مرعي بتاع الكلمة فاضح ومشرد الاغبياء ومشرشح البلهاء

خالد فاوى
05-06-2005, 08:46 PM
السلام عليكم
اخوانى الكرام انا اسف ان موضوعى تسبب فى هذه المشاده بالنسبه للموضوع حقوق الملكيه نعم فيه خلاف ومن راى عدم الجوز وعمل به لا اقول له االا اللهم يثبتك على الحق ومن راى غير ذلك اقول له اللهم ثبتك على الحق وارجو من الاخوه اغلاق الموضوع لانه اخذ اكثر من حقه فى الكلام والرد
واكرر اعتذار للجميع
والسلام عليكم

dr_tux
05-06-2005, 11:19 PM
أخى شكرا على تعقيبك
هذا هو الحوار حوار الإخوة بارك الله فيك

linuxegyy
06-06-2005, 02:24 AM
طبعا كلكم عارفين اني لينكس إيجي بس المشرفين موقفين مشاركاتي ولحد ماربنا يهديهم ويرجعولي اسمي هكتب باسمي ده
عجيبه المشرف الهمام اللي حذف ردودي ماحذفش ردود الدك طوووووور ليه
ماعلينا
لكن حقي ارد على كلامه وافضح غباءه ده حقي . صحيح انا لغتي بتكون احيانا مستفزة لكن ده بسبب ان كلام البلهاء مستفز بشكل غير عادي عموما هقول ردي على الدك طووووووور وعلى كل المتعاطفين معاه بشكل معقول وبدون ما اشتمة لكن لاحظو ان ماشتمتوش امبارح الا لما لقيته بيتغابي وبيلقح عليا كلام ما طلعشي مني وبيشتمني باوصاف زبالة عشان كده انا مسخرت كرامتة زي ما شفتو في حلقة امبارح على الهوا
المهم تعالو معايا نشوف الرد والحجج العبيطة اللي كتبها دكتور سفوخس

قلتلك امبارح لا شكر على واجب ووواجبنا شرعا اننا نمسخر بكرامة الأغبيا الأرض خصوصا إذا حاولو يلعبو دور الناصح والواعظ على باقي الناس صح يا دغف . لو سبناك تواصل هرتلتك ممكن الناس متنزلش السيديهات وطبعا هيخسروا علم كتيييير كان ممكن يحصلوه لو استفادو منها يبقي واجب على كل واحد كرمه ربنا بالعقل انه يضرب على يد الغبي عشان يرتدع ( طبعا مفيش مانع يضرف على قفا الغبي ...صلح بقى لما الزقك قفا يمكن يأثر على مخك وتبقا بنآدم ... هع هع لحد ما تموت من الغيظ )

بزمتك يا غبي سيديهات تمنها زي ما قلت 1495 دولار وانت ترفض تشتريها بربع جنية ده مش أكبر دليل على غبائك لأ وإيه عايز كل الناس تبقا عبيطة زيك انت لازم نحجر على تصرفاتك ونحجزك في مستشفى العباسية فورا ( والله ياقناوي يابني انت صعبان عليا خالص عموما ماتزعلش يا حبيبي هجوزك هنومة )

لو النت زي ما بتقول طب ليه كل الناس حطا السيديهات دي على برامج التور نت واخد بالك من التوووور دي يا دوك ثووور والتاس هتطقع بعضها عشان ينزلو السيديهات دي لدرجة ان واحد مخبول بلدياتنا من مصر كان عامل غعلان عن بيع السيديهات دي بمبلغ 500 جنية شوفت قيمتهم جامدة ازاي باين عليك انت اللي كنت بتبيعهم عشان كده هتولع لما لقيتهم بقوم على سرفر تنزيل معلش لو كنت انت البني ادم الانتهازي ده ربنا لا يعوض عليك وكفاية عليك بيع سيديهات السيكو سيكو ... تفتكر الشركة صاحبة السيديهات التعليمية دي ليه تطلب مبلغ مهووول وخرافي طالما هي عارفة ان المعلومات الموجودة عالنت احسن من سيديهاتها تفتكر الغربيين اغبياء زيك اكيد السيديهات فعلا مفيدة جدا والطلب عليها عالي خصوصا يابو جهل انها بتشرح منهج RHCE وده مش هتلاقيه في اي كتاب متوفر للتنزيل على النت يا كذاب ودي صفة جديدة فيك اكتشفتها بالصدفة البحته واكيد فيك صفات وضيعة لسه ما كتشفتهاش لكن بعون الله خمسة يكتفوني واللي يحب النبي يصلى عليه هفك تكتيفة المشرفين وهقطع لحمك وسمعوني الصلاة عالنبي

طيب لما انت حمار وجاهل وغبي ومعندكش خبرة بتهجس لية وتكلم عن حاجة ماتعرفهاش وتقول ان في حاجات افضل منها موجودة على النت ببلاش لية مال امك ومالنا متعرفش تبقا تسأل تستشير مادام شفت علامة رمز تنظيم الأسرة أدخل إسأل اكيد هيحطولك لولب ده هيساعدك يا اختي انك تتصرفي على حريتك طالما معاك لولب واولويز وطالماقلبك نديف ماتخفيش اللي سترها على حنان ترك ووفاء عامر هيسترك بس ماتطمعيش اني استرك روحي بعيد عني بعارك هع هع ( مطوة + عجز أو مؤخرة غبي = ؟؟ !! المؤخرة هتتقطع هتتقطع )

قبل ما أرد عليك خد رأي الأول بس ماتاخدش الكلام على جوة زي عادتك علشان الكلام ده ممكن يسببلك حرقان انا مش هقدر اساعدك في موضوع الحرقان عشان كده خد الكلام على بره
*******************&&&&&&&&&&&&
طفل يحمل بيده حجرا ليقذفه على دبابة إسرائيلية ويواجهها طالبا لقاء الله مقبلا غير مدبرا هو أعلم من كل علماء الإسلام منذ وفاة نبينا محمد إلى أن تقوم الساعة
( شوفت أهي جملة واحدة مني وجعتك رغم انك خدت الكلام على بره امال لو دخل الكلام جواك ... هع هع )
شاب عراقي يقود سيارة ملغمة ويفجر السيارة في نقطة تفتيش أمريكية وتتمزق جثه لأشلاء هو أعلم من كل علمائك الذين تقدسهم أكثر من تقديس خالقهم ( إتفوووووه عليك من أعماق صدري مبلولة لزجة كلزوجة عقلك البالوظي المعفن ( إرقصي يابالوظة )))
توضيح صغير لكل العقلاء رغم انهم اقلية وغالبا مش بيتكلموا ** العلماء تجدوهم في أعماق الأرض مذبوحين صبرا أو في أعماق المعتقلات مسلوخين قهرا أو في فيافي وقفار الأرض مبعدين ومشردين زجرا أو في بيوتهم مسجونين جبرا ( يسجن كتير من العلماء داخل بيوتهم ويمنع عنهم الإتصال مع الناس أو إعتلاء المنابر أو حتى الكتابة للصحف ) ويتم التضييق عليهم بشكل لن تتخيلوه
**** بعد هذه المقدمة لو وجدت عالم واقف على منبر ويفتي بجواز إيداع الأموال في البنوك وجواز تلقى الفوائد على هذه النقود ويفتي بجواز إقامة مسابقة ملكة الجمال طالما أن الفتيات لا ترتدي البكيني ( قلتلك امبارح بكيني ولا تغديني ) ويفتي بجواز تولية الغبي والعميل والمرأة ويفتي بجواز خروج النساء للعمل في أماكن مختلطة وبغير عذر شرعي ويفتي بجواز حلق اللحية ويفتي بجواز دخول القوات الأجنبية لتذبحنا على سنة الله ورسولة ويفتي بجواز الصبرعلى الحاكم ولو ضرب وسلخ ظهرك ونهب مالك خوفا من الفتنة ويفتي بجواز قتل بعضنا لبعضنا ويفتي بجواز الغناء طالما لم يخالف الشرع ( هو إمتا الغناء وافق الشرع ربنا يكفينا شر العبط ) ويفتي بجواز الصلاة في مساجد بها أضرحة ويفتي بجواز ترك الصلاة وانه ليس كفرا ويفتي بجواز موالاة العدو والخضوع لأوامرة حفظا لبيضة الدين أو كما قال الغبي ويفتي بجواز ترك تطبيق شرع الله لو في تطبيق الشرع إغضاب للساكن في البيت الأبيض سودك وسوده الله ويفتي بجواز تدريس الجنس في المدارس تطبيقا لمؤتمر بكين ( تاني بكيني ولا تغديني وصدق الشاعر المبدع لما قال غديني بطة تكون بكيني ) ويفتي بجواز القوادة فهي نوع من انواع القيادة برضو ( أشوفك قواد قد الدنيا ) ويفتي جواز الإختلاط في الجامعات وبالمرة يفتي لنا بجواز عتريس من فؤادة
علما زي دول ممكن يفتوا في الحيض والنفاس ربنا ينتعهم وينتعك بالسلامة قول ان شاء الله علما زي دول حللو البول وحرمو البراز ( حلوة ملعوبة هع هع ) علما زي دول تبقا العالمة ( الرقاصة ) أشرف عند الله منهم تعرف ليه يا غبي عشان هي ماقالتلناش انها بترقص شرعي لكن هما رقصو شرعي وضلونا باسم الشرع وكسبوا دراهم من فتاويهم المخزية ولحد دلوقتي ما شفتش حد فيهم ينفع لشئ الا المداهنة او الموالسة او النفاق وعندهم فتاوي لأي شئ ولكل شئ وطبعا كله بتمنه انت وهما على بيضي ولو دفعتو الفرق تقدرو تقعدوا على .... شامل التكيف طبعا مانتو هتتكيفوا اكيد
لو صحيح بتخاف من ربنا كنت تثور للي حصل لنا من هوان من زمااااان لكن يا دك طوووور الله في برسيمة نيتك مش خالصة لوجه الله عشان كده ربنا وقعك في شر اعمالك اللي هوا انا أيوة أنا ( أهو أنا أهو أنا ولا حد ينفع غير انا ) اكيد هطلع ميتينك اكيد هبعزق كرامتك مش انت بس لا ده انت وكل الناس اللي شكلك اللي بيكرهو نفسهم ويكرهو ان الناس يكون عندها خير وعلطول يصرخو ويصوتو حرام ماتعملوش الخير ده منكر اوعا تتعلم اوعا تنزل البرنامج ده الشيخ ابن فسيتين قال حرام طبعا انا كلامي بصورة عامة يعني لو واحد من علماء السلاطين والسلطانيات تاب وناب فربنا يجازيه خير المهم يقول للناس على الحقيقة ويقولهم امتى قدم فتوة بغدوة او بعشوة ولمين علشان الناس تاخد بالها ( ده رأي شخصي ومش هجبرك تقتنع انت او غيرك بيه وطبعا ممكن يكون عالم بينهم بيتقي الله وانا معرفش عشان انا بتكلم بصفة عامة وطبعا انتم عارفين ان لكل قاعدة شواذ بس الاكيد الدك ثووور ده من الشواذ صح يا خووووووووو . ضع الحرف المناسب بعد آخر حرف واو مكان النقطة الحمراء والحرف تجده في كلمة لا اكيد عرفتو صح هع هع
وزي ما قلتلك نفسي أشوفلك منظر عفاريتي نفسي أفرح بيك قبل ماموت نفسي ترد من غير ما تدعي عليا بالباطل وتقول ده بيسب العلما نسيت اقولك انت مستحيل تكون بتأمر بمعروف وتنهى عن منكر لعدة اسباب يا غبي هقولك عليها
اولا النهي عن االمنكر يكون سرا بتنبيه العضو في رسالة خاصة ساعتها عملك بيكون لوجه الله صح يا حمار لكن انت فضحت الدنيا عشان نقول عليك عالم وبينهي عن المنكر .. انا شايف انك تنهي وتروح لأمك وتقولها غطيني وصوتي يا اما دا انت مطيز جامد قوي انا قابلت ناس كتير في الدنيا زيك شوية معايا في الكلية وشوية في الجامع وممكن تلاقي الواحد منهم مربي دقن لحد ركبته لكن يا خسارة غباوته ينضرب بيها المثل ولو حبيتو ممكن احكيلك حكاية الخنزير مدعى الورع اللي مسكناه في مراحيض الجامع وكان .....
ولا بلاش في ناس ربنا بيكرمها بنعمة العقل ودي نعمة ربنا حرمك منها اكيد انت نفسك فاسدة والا ربنا ماكانش جعل عقلك بالشكل العبيط المسخرة ده انت في الآخر لما لقيت كلامي وشتايمي جامدة قوي عليك وتريقتي مش قادر ترد عليها سحبت ناعم نسواني علطول ودي زي كل الناس ماهي عارفة مش اخلاق الانسان اللي بينهى عن المنكر المهم حكاية النهي دي عندك من زمان يا آنسة نها أو نهى
صدقني لو قلتلك انت صعبان عليا انا شرشحتك خالص بس انت السبب ممكن تقول كلام عادي لكن بطل تفكر اصلك لما بتشغل مخك بتحصل كوارث بلاش تصحي الغباوة اللي في عقلك خليها في حالها وكل متوقف قدام المراية تف على صورتك وقول اعوذ بالله مني .. هع هع

dr_tux
06-06-2005, 03:13 AM
اقتباس من كلامك المحذوف

linuxegyy
06-06-2005, 05:02 AM
اقتباس من كلامك المحذوف
يا خرنج دا انا بعزئت كرامتك دا لو كان عندك من الاصل كرامة او لو كان عقلك الغبي يعرف معنى كلمة كرامة وفضحتك بالورقة والقلم وكل كلامك كشفت للناس اد ايه كلام ترفيس وحتى نيتك الدفينة بتاعت النهي كشفت للناس انها ماكانتش ابد لوجه الله انت عشمان ان المشرفين يحذفوا الكلام ده نئبك على شونة عشان انا راجعته كويس واتكلمت بشكل يوضع ببساطة شديدة انك فعلا اراءك وكلماتك مؤذية وتضر اكتر مما تنفع ونصحتك بس الحقيقة ان نصيحتي مش لوجه الله ابدا انما ابتغاء تهزيئك نصحتك تروح تخليهم يغطوك ويصوتو ونصحتك بس المردي كانت عشان الناس ترتاح من عبطك نصحتك تبطل تشغل مخك اصلك لما بتفكر بتحص كوارث بعيد عن السامعين كل ده وفي الىخر جاي تقتبس بمنتهى الغباوة بيت الشعر المحذوف وترد بيه دا انت متفرقش عن الست اللي اغتصبوها وبعد ما خلصوا قامت تنشف اللبن اللي مغرق ما بين وراكها وعلى صدرها وشفايفها وقالت منهم لله (طبعا الغبي مافهمش النكتة افهمك يا طربش المفروض مثلا تروح على اقرب قسم شرطة وتقدم بلاغ بالحادثة لكن عشان هي متنا.. زيك تمام ( ناقص حرفين تجدهم في كلمة كلمة طبعا عرفت هي ايه وبعدين تحطهم مكان النقطتين الحمر تقوم تجيلك نقطة في قلبك قول ان شاء الله )
ما طولش عليك إوعا تفتكر ان عشان ربنا جابك الدنيا على هيئة انسان تبقا انسان لا دا انت إختبار للناس عشان يصدقو آية ويخلق مالا تعلمون الحقيقة قابلت ناس كثير حمير لكن الشهادة لله ماشوفتش في غباوتك وبما انك بتحب الاشعار اللي بكتبها في ردودي وبما انك اجوف ومعنكش لا عقل ولا حتى حصيلة كلمات تقدر ترد بيها عليا ولا حتى عندك اقل قدر من الثقافة وبما ان البوتجاز المسطح أكثر عمقا من مخك المسطح المسلطح المتنح المسنتح المزنطح المخرطح المفلسع المتلبع أقول تاني ولا حرمت عموما خد لك بيت شعر تاني على الله يتمر فيك التعليم ده
الكلاب تنبح والقافلة تسير .... يالا سمعنا نباحك بالكيبورد النجسة تبعك على رأي اخواننا الشوام
كل ما تحس بحرقان ادخل على طول ورد انا مستنيك تعبر عن حرقانك بنفسك جايز تلاقي حد يبردهالك لكن متعتمدش عليا انا تخصص تقطيع مؤخرات (ذكر عبد المجيد الصحاح أن المؤخرة عي عجز المخلوق وفي رواية أخرى قال أنها القلله الفخارية أسفل منتصف الهدف .. هع هع :18: ) بالخنجر والمطوة بس مش بأي حاجة تانية يا قليل الأدب

alamid
06-06-2005, 10:11 AM
السَلامُ عليكُم ،

الأخ linuxegyy هدانا الله و إياه،
مِثل هذا الكلام الذي صدرَ مِنك في مُشاركاتك بِالعضوية الأولى أو الثانية،لا يصدُر عن إنسان مُسلِم يخاف الله عزَّ و جلْ،وهو القائلُ سُبحانه: "يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا يَسْخَرْ قَومٌ مِّن قَوْمٍ عَسَى أَن يَكُونُوا خَيْراً مِّنْهُمْ وَلَا نِسَاء مِّن نِّسَاء عَسَى أَن يَكُنَّ خَيْراً مِّنْهُنَّ وَلَا تَلْمِزُوا أَنفُسَكُمْ وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ بِئْسَ الاِسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِيمَانِ وَمَن لَّمْ يَتُبْ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ" (الحجرات : 11 )..

و سيِّدُ الخلقِ مُحمد صلى اللهُ عليه و آله و سلم ،ثبتَ عنهُ في صحيح الإمامِ البُخاري رحمه الله أنَّهُ قَال: " سِبَابُ الْمُسْلِمِ فُسُوقٌ ، وَقِتَالُهُ كُفْرٌ "..

فهلَّا التزمتَ بِما أمرَ اللهُ عزَّ و جل و رسوله صلى الله عليه و آله و سلم المؤمنين بِه؟..

نسأل الله أن يهدينا و إياك و سائر المُسلمين ،و يوفقنا لِلإلتزام بِآداب الحِوار و مُخاطبة الآخرين ..

khazoook
06-06-2005, 09:57 PM
السَلامُ عليكُم ،

الأخ linuxegyy هدانا الله و إياه،
شكرا على الدعوة وربنا يهدينا ويهديكم

مِثل هذا الكلام الذي صدرَ مِنك في مُشاركاتك بِالعضوية الأولى أو الثانية،لا يصدُر عن إنسان مُسلِم يخاف الله عزَّ و جلْ،وهو القائلُ سُبحانه: "يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا يَسْخَرْ قَومٌ مِّن قَوْمٍ عَسَى أَن يَكُونُوا خَيْراً مِّنْهُمْ وَلَا نِسَاء مِّن نِّسَاء عَسَى أَن يَكُنَّ خَيْراً مِّنْهُنَّ وَلَا تَلْمِزُوا أَنفُسَكُمْ وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ بِئْسَ الاِسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِيمَانِ وَمَن لَّمْ يَتُبْ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ" (الحجرات : 11 )..
يعني حﻻل عليه انه يمارس الغباء بصورة علنية وحرام عليا اني انتقد وأسخر من غباوت وتحذف ردودي كلها صالحها وطالها ومتحذفش ردوده الغبية السخيفة وتتهمني بأني غنسان ﻻ اخاف الله وانت بتخاف من ربنا طيب ازاي تسيب غبي ينبح في المنتدى بحرية وتحذف انتقاد الناس لغباوته تفتكر ده تصرف يرضي ربنا تعرف ان فيه حديث بيقول معناه ان المؤمن كيس فطن وتعرف معني الحديث ده ايه ان البني آدم اللي مفيهوش الصفات دي بيكون مجرد مسلم وتعرف ان الكياسة معناها ان الانسان يتصرف بذكاء فلكل مقام مقال وتعرف ان الفطنة ان تكون قادر على فهم المخفي عنك طبعا بنور من الله تفتكر حذف ردودي كياسة منك تفتكر ترك ردود الكائنات الغبية لمجرد انها على معدتك ده تصرف ينتج عن انسان كيس فطن مظنش ابدا لكن عشان انت اصﻻ مش موضوعي وعشان كﻻمي ممكن يكون فيه صراحة وسخرية يمكن تصيبك بما ﻻ يمكن ان يخطر على بالك انا ردي الأول كان بدون سباب صحيح بسخر فية منه لكن ده حقي اسخر من كائن غبي وحقي ابين للناس غباوة وحقارة فكرة ده لمصلحة المنتدي وزوار المنتدى لما يﻻقو المكان مليان ناس بتفهم وبتلسع الاغبياء على قفاها لما يغلطو اكيد المنتدى الميت هترد فيه الروح وسؤال بصفة خاصة انت لو زعﻻن من السب اللي في ردودي ليه سايب ردودة وكلها سب برضة اتق الله واذا حبيت بجد تكون انسان محترم فاحكامك ﻻزم تكون عادلة ولما تحذف مشاركة فيها سب تحذف باقي المشاركات ولو معجبتكش كلمة ممكن تحذفها لكن تحذف مشاركة ورد مهم جدا بينفع زوار المنتدى اكتر ما بينفعني انا شخصبا انا كل فايدتي هي ان العرب يتعلموا شوية يتصرفو كباقي خلق الله مش معقول يظل طريقة تفكير العربي بعد كل هذا الزمن ﻻ تختلف عن طريقة تفكير الحمار اما الدين فايدته ايه امال بتصلي ليه وبتصوم ليه وبتحج ليه مش ممكن اعبد ربنا ويسيبني افضل غبي وحمار اكيد انا بعبده على حرف واﻻ ماكانش تخلى عني وتركتي ابرطع زي حمير الامة العربية ممكن تزعل من كﻻمي في حالتين
الحالة الاولى ان تفكيرك يكون مشابة لتفكيرة وفي الحالة دي بكل صراحة ووضوح وبمنتهى الأسف انت حمار تاني بس موقعة مختلف لأنه حمار يدير منتدى ولما تجمع حمار بيدير منتدى على حمار بيكتب في منتدى يبقى انا بعتذر لكم عن تعكير صفو زريبة الحمير اللي انتم قاعدين فيها وطبعا اشوف بشر بتفهم حتى لو كانو كفرة ارحم من ناس تدعى التدين بشكل يذكرنا بكلمات البغايا عن الشرف فكلما تكررت كلمة شرف على لسان انثى اعلم انها بغي وكلما كثر ذكر الحﻻل والحرام على لسان عبد بسبب وبدون سبب اعلم انه مدعي ورع ومليان ذنوب وبيداري عوار نفسه بالكﻻم عن الحﻻل والحرام عمال على بطال
الحالة التانية ان كﻻمي عن العلما بيسبب لك حرج عشان كده لغيت ردي بس تقدر تعتبر ان كﻻمي كما هو معروف على مسئوليتي الشخصية ورقم الايبي ادرس بتاعي عندك تقدر تدية لخانزير اي حكومة عربية وﻻ يهمني مش هقول منك لله وﻻ هزعل انك كنت السبب في القبض على وتعذيبي بتهم سب وقذف الاغبياء والتهكم على علماء قربة الفساء محترفي فتاوي الحيض
دول السببين بس ممكن تكون فيه اسباب تانية وانا مش واخد بالي عموما انا عارف ان مصير ردي هو الحذف طبعا دي طريقة العجزة الحجة تدحض الحجة لكن لما تكون عديم العقل والفهم كل اللي يقدر عليه مخك الغبي انك تحذف الرد وتريح نفسك من التفكير اللي ممكن ﻻ سمح الله يهلكك قول ان شاء الله
في الاخر تذف ردي كله تحذف بعض كﻻمي اعمل اللي انت عاوزة انا عارف انت برضة مش هتكون اعقل منه فالطيور على اشكالها تقع ورغم اني مفروض اداهن علشان تسيب كﻻمي ومتحذفوش لكن كلمة هقولها وإجري على الله اللي انت اكيد سمعت عن وجودة الكلمة هي
** انيكك تعمل ميت اتاريك صاحي ومستحلي **
واحد يقولك يا كابتن لطيف ده اكيد مجنون يشتمك علني يعني بيستفزك عشان تلغي الرد بتاعه لو دققت في الاسم ده هتﻻقيه خازووووووق مرتين حذف معناهم اني بتعامل مع عالم متناكة دولى برخصة واكبد معاك تربتك تعريص عالمي صح يا منيك يكفيني اني هزتك انت والعرس الدكتور سفوخس طبعا مﻻحظ ان بداية الكﻻم هادييي ورايق بس في الاخر جامد وغويط ده الكﻻم الطبيعي اللي ممكن اوجهه لناس مخروقة ومتناكة بعلم اهاليها ولما اهاليكم عرفم ماعترضوش واستفادو من الدخل بتاع عرق الفخاد
طبعا هحط نص الرد المحذوف علشان الناس تقرا فضايح الدكتور مطيظ وتتعظ

khazoook
06-06-2005, 10:02 PM
طبعا كلكم عارفين اني لينكس إيجي بس المشرفين موقفين مشاركاتي ولحد ماربنا يهديهم ويرجعولي اسمي هكتب باسمي ده عجيبه المشرف الهمام اللي حذف ردودي ماحذفش ردود الدك طوووووور ليه ماعلينا لكن حقي ارد على كلامه وافضح غباءه ده حقي . صحيح انا لغتي بتكون احيانا مستفزة لكن ده بسبب ان كلام البلهاء مستفز بشكل غير عادي عموما هقول ردي على الدك طووووووور وعلى كل المتعاطفين معاه بشكل معقول وبدون ما اشتمة لكن لاحظو ان ماشتمتوش امبارح الا لما لقيته بيتغابي وبيلقح عليا كلام ما طلعشي مني وبيشتمني باوصاف زبالة عشان كده انا مسخرت كرامتة زي ما شفتو في حلقة امبارح على الهوا المهم تعالو معايا نشوف الرد والحجج العبيطة اللي كتبها دكتور سفوخس إقتباس: أولا شكرا على المستوى المبتذل فى المناقشة قلتلك امبارح لا شكر على واجب ووواجبنا شرعا اننا نمسخر بكرامة الأغبيا الأرض خصوصا إذا حاولو يلعبو دور الناصح والواعظ على باقي الناس صح يا دغف . لو سبناك تواصل هرتلتك ممكن الناس متنزلش السيديهات وطبعا هيخسروا علم كتيييير كان ممكن يحصلوه لو استفادو منها يبقي واجب على كل واحد كرمه ربنا بالعقل انه يضرب على يد الغبي عشان يرتدع ( طبعا مفيش مانع يضرف على قفا الغبي ...صلح بقى لما الزقك قفا يمكن يأثر على مخك وتبقا بنآدم ... هع هع لحد ما تموت من الغيظ ) إقتباس: ثانيا أنا لا ببيع ولا باشترى ولو لقيت هذه الإسطوانات بربع جنيه الواحدة مش هاشتريها بزمتك يا غبي سيديهات تمنها زي ما قلت 1495 دولار وانت ترفض تشتريها بربع جنية ده مش أكبر دليل على غبائك لأ وإيه عايز كل الناس تبقا عبيطة زيك انت لازم نحجر على تصرفاتك ونحجزك في مستشفى العباسية فورا ( والله ياقناوي يابني انت صعبان عليا خالص عموما ماتزعلش يا حبيبي هجوزك هنومة ) إقتباس: النت مالياااااااااااااااااان كتب و how-to'sومواقع ومنتديات بتشرح كل حاجة فى اللينكس من أول ماتشغل الجهاز لحد ماتطفيه لو النت زي ما بتقول طب ليه كل الناس حطا السيديهات دي على برامج التور نت واخد بالك من التوووور دي يا دوك ثووور والتاس هتطقع بعضها عشان ينزلو السيديهات دي لدرجة ان واحد مخبول بلدياتنا من مصر كان عامل غعلان عن بيع السيديهات دي بمبلغ 500 جنية شوفت قيمتهم جامدة ازاي باين عليك انت اللي كنت بتبيعهم عشان كده هتولع لما لقيتهم بقوم على سرفر تنزيل معلش لو كنت انت البني ادم الانتهازي ده ربنا لا يعوض عليك وكفاية عليك بيع سيديهات السيكو سيكو ... تفتكر الشركة صاحبة السيديهات التعليمية دي ليه تطلب مبلغ مهووول وخرافي طالما هي عارفة ان المعلومات الموجودة عالنت احسن من سيديهاتها تفتكر الغربيين اغبياء زيك اكيد السيديهات فعلا مفيدة جدا والطلب عليها عالي خصوصا يابو جهل انها بتشرح منهج RHCE وده مش هتلاقيه في اي كتاب متوفر للتنزيل على النت يا كذاب ودي صفة جديدة فيك اكتشفتها بالصدفة البحته واكيد فيك صفات وضيعة لسه ما كتشفتهاش لكن بعون الله خمسة يكتفوني واللي يحب النبي يصلى عليه هفك تكتيفة المشرفين وهقطع لحمك وسمعوني الصلاة عالنبي إقتباس: ثالثا أنا لا خبير ولا حاجة ومبقاليش فى الينكس غير ييجى 10 شهور وأساسة معرفتى بالكمبيوتر ماتعديش سنة ونص طيب لما انت حمار وجاهل وغبي ومعندكش خبرة بتهجس لية وتكلم عن حاجة ماتعرفهاش وتقول ان في حاجات افضل منها موجودة على النت ببلاش لية مال امك ومالنا متعرفش تبقا تسأل تستشير مادام شفت علامة رمز تنظيم الأسرة أدخل إسأل اكيد هيحطولك لولب ده هيساعدك يا اختي انك تتصرفي على حريتك طالما معاك لولب واولويز وطالماقلبك نديف ماتخفيش اللي سترها على حنان ترك ووفاء عامر هيسترك بس ماتطمعيش اني استرك روحي بعيد عني بعارك هع هع ( مطوة + عجز أو مؤخرة غبي = ؟؟ !! المؤخرة هتتقطع هتتقطع ) إقتباس: رابعا لما أقول ان ده حرام يبقى ده عبط طب ابقى شوف فتوة الشيخ ابن عثيمين فى الموضوع ده ,بعدين أنا مش بامنع حد أنا بقول رأييى قبل ما أرد عليك خد رأي الأول بس ماتاخدش الكلام على جوة زي عادتك علشان الكلام ده ممكن يسببلك حرقان انا مش هقدر اساعدك في موضوع الحرقان عشان كده خد الكلام على بره *******************&&&&&&&&&&&& طفل يحمل بيده حجرا ليقذفه على دبابة إسرائيلية ويواجهها طالبا لقاء الله مقبلا غير مدبرا هو أعلم من كل علماء الإسلام منذ وفاة نبينا محمد إلى أن تقوم الساعة ( شوفت أهي جملة واحدة مني وجعتك رغم انك خدت الكلام على بره امال لو دخل الكلام جواك ... هع هع ) شاب عراقي يقود سيارة ملغمة ويفجر السيارة في نقطة تفتيش أمريكية وتتمزق جثه لأشلاء هو أعلم من كل علمائك الذين تقدسهم أكثر من تقديس خالقهم ( إتفوووووه عليك من أعماق صدري مبلولة لزجة كلزوجة عقلك البالوظي المعفن ( إرقصي يابالوظة ))) توضيح صغير لكل العقلاء رغم انهم اقلية وغالبا مش بيتكلموا ** العلماء تجدوهم في أعماق الأرض مذبوحين صبرا أو في أعماق المعتقلات مسلوخين قهرا أو في فيافي وقفار الأرض مبعدين ومشردين زجرا أو في بيوتهم مسجونين جبرا ( يسجن كتير من العلماء داخل بيوتهم ويمنع عنهم الإتصال مع الناس أو إعتلاء المنابر أو حتى الكتابة للصحف ) ويتم التضييق عليهم بشكل لن تتخيلوه **** بعد هذه المقدمة لو وجدت عالم واقف على منبر ويفتي بجواز إيداع الأموال في البنوك وجواز تلقى الفوائد على هذه النقود ويفتي بجواز إقامة مسابقة ملكة الجمال طالما أن الفتيات لا ترتدي البكيني ( قلتلك امبارح بكيني ولا تغديني ) ويفتي بجواز تولية الغبي والعميل والمرأة ويفتي بجواز خروج النساء للعمل في أماكن مختلطة وبغير عذر شرعي ويفتي بجواز حلق اللحية ويفتي بجواز دخول القوات الأجنبية لتذبحنا على سنة الله ورسولة ويفتي بجواز الصبرعلى الحاكم ولو ضرب وسلخ ظهرك ونهب مالك خوفا من الفتنة ويفتي بجواز قتل بعضنا لبعضنا ويفتي بجواز الغناء طالما لم يخالف الشرع ( هو إمتا الغناء وافق الشرع ربنا يكفينا شر العبط ) ويفتي بجواز الصلاة في مساجد بها أضرحة ويفتي بجواز ترك الصلاة وانه ليس كفرا ويفتي بجواز موالاة العدو والخضوع لأوامرة حفظا لبيضة الدين أو كما قال الغبي ويفتي بجواز ترك تطبيق شرع الله لو في تطبيق الشرع إغضاب للساكن في البيت الأبيض سودك وسوده الله ويفتي بجواز تدريس الجنس في المدارس تطبيقا لمؤتمر بكين ( تاني بكيني ولا تغديني وصدق الشاعر المبدع لما قال غديني بطة تكون بكيني ) ويفتي بجواز القوادة فهي نوع من انواع القيادة برضو ( أشوفك قواد قد الدنيا ) ويفتي جواز الإختلاط في الجامعات وبالمرة يفتي لنا بجواز عتريس من فؤادة علما زي دول ممكن يفتوا في الحيض والنفاس ربنا ينتعهم وينتعك بالسلامة قول ان شاء الله علما زي دول حللو البول وحرمو البراز ( حلوة ملعوبة هع هع ) علما زي دول تبقا العالمة ( الرقاصة ) أشرف عند الله منهم تعرف ليه يا غبي عشان هي ماقالتلناش انها بترقص شرعي لكن هما رقصو شرعي وضلونا باسم الشرع وكسبوا دراهم من فتاويهم المخزية ولحد دلوقتي ما شفتش حد فيهم ينفع لشئ الا المداهنة او الموالسة او النفاق وعندهم فتاوي لأي شئ ولكل شئ وطبعا كله بتمنه انت وهما على بيضي ولو دفعتو الفرق تقدرو تقعدوا على .... شامل التكيف طبعا مانتو هتتكيفوا اكيد لو صحيح بتخاف من ربنا كنت تثور للي حصل لنا من هوان من زمااااان لكن يا دك طوووور الله في برسيمة نيتك مش خالصة لوجه الله عشان كده ربنا وقعك في شر اعمالك اللي هوا انا أيوة أنا ( أهو أنا أهو أنا ولا حد ينفع غير انا ) اكيد هطلع ميتينك اكيد هبعزق كرامتك مش انت بس لا ده انت وكل الناس اللي شكلك اللي بيكرهو نفسهم ويكرهو ان الناس يكون عندها خير وعلطول يصرخو ويصوتو حرام ماتعملوش الخير ده منكر اوعا تتعلم اوعا تنزل البرنامج ده الشيخ ابن فسيتين قال حرام طبعا انا كلامي بصورة عامة يعني لو واحد من علماء السلاطين والسلطانيات تاب وناب فربنا يجازيه خير المهم يقول للناس على الحقيقة ويقولهم امتى قدم فتوة بغدوة او بعشوة ولمين علشان الناس تاخد بالها ( ده رأي شخصي ومش هجبرك تقتنع انت او غيرك بيه وطبعا ممكن يكون عالم بينهم بيتقي الله وانا معرفش عشان انا بتكلم بصفة عامة وطبعا انتم عارفين ان لكل قاعدة شواذ بس الاكيد الدك ثووور ده من الشواذ صح يا خووووووووو . ضع الحرف المناسب بعد آخر حرف واو مكان النقطة الحمراء والحرف تجده في كلمة لا اكيد عرفتو صح هع هع وزي ما قلتلك نفسي أشوفلك منظر عفاريتي نفسي أفرح بيك قبل ماموت نفسي ترد من غير ما تدعي عليا بالباطل وتقول ده بيسب العلما نسيت اقولك انت مستحيل تكون بتأمر بمعروف وتنهى عن منكر لعدة اسباب يا غبي هقولك عليها اولا النهي عن االمنكر يكون سرا بتنبيه العضو في رسالة خاصة ساعتها عملك بيكون لوجه الله صح يا حمار لكن انت فضحت الدنيا عشان نقول عليك عالم وبينهي عن المنكر .. انا شايف انك تنهي وتروح لأمك وتقولها غطيني وصوتي يا اما دا انت مطيز جامد قوي انا قابلت ناس كتير في الدنيا زيك شوية معايا في الكلية وشوية في الجامع وممكن تلاقي الواحد منهم مربي دقن لحد ركبته لكن يا خسارة غباوته ينضرب بيها المثل ولو حبيتو ممكن احكيلك حكاية الخنزير مدعى الورع اللي مسكناه في مراحيض الجامع وكان ..... ولا بلاش في ناس ربنا بيكرمها بنعمة العقل ودي نعمة ربنا حرمك منها اكيد انت نفسك فاسدة والا ربنا ماكانش جعل عقلك بالشكل العبيط المسخرة ده انت في الآخر لما لقيت كلامي وشتايمي جامدة قوي عليك وتريقتي مش قادر ترد عليها سحبت ناعم نسواني علطول ودي زي كل الناس ماهي عارفة مش اخلاق الانسان اللي بينهى عن المنكر المهم حكاية النهي دي عندك من زمان يا آنسة نها أو نهى صدقني لو قلتلك انت صعبان عليا انا شرشحتك خالص بس انت السبب ممكن تقول كلام عادي لكن بطل تفكر اصلك لما بتشغل مخك بتحصل كوارث بلاش تصحي الغباوة اللي في عقلك خليها في حالها وكل متوقف قدام المراية تف على صورتك وقول اعوذ بالله مني .. هع هع __________________ مكنتش عارف ان قصايد امير الشعراء احمد مطر بتحرق قوي كده عموما أدي قصيدة تانية عشان تولع عقولكم ............ سلاطين بلادي الأعادي، يتسلون بتطويع السكاكين، وتطبيع الميادين، وتقطيع بلادي، وسلاطين بلادي يتسلون بتضييع الملايين، وتجويع المساكين، وتقطيع الأيادي، ويفوزون إذاماأخطئوا الحكم بأجرا لا جـتها د، عجبا،كيف اكتشفتم آيةالقطع،ولم تكتشفوا رغم العوادي آية واحدة من كل آيات الجهاد شعر أحمد مطر

khazoook
06-06-2005, 10:06 PM
إقتباس: المشاركة الأصلية بواسطة dr_tux اقتباس من كلامك المحذوف يا خرنج دا انا بعزئت كرامتك دا لو كان عندك من الاصل كرامة او لو كان عقلك الغبي يعرف معنى كلمة كرامة وفضحتك بالورقة والقلم وكل كلامك كشفت للناس اد ايه كلام ترفيس وحتى نيتك الدفينة بتاعت النهي كشفت للناس انها ماكانتش ابد لوجه الله انت عشمان ان المشرفين يحذفوا الكلام ده نئبك على شونة عشان انا راجعته كويس واتكلمت بشكل يوضع ببساطة شديدة انك فعلا اراءك وكلماتك مؤذية وتضر اكتر مما تنفع ونصحتك بس الحقيقة ان نصيحتي مش لوجه الله ابدا انما ابتغاء تهزيئك نصحتك تروح تخليهم يغطوك ويصوتو ونصحتك بس المردي كانت عشان الناس ترتاح من عبطك نصحتك تبطل تشغل مخك اصلك لما بتفكر بتحص كوارث بعيد عن السامعين كل ده وفي الىخر جاي تقتبس بمنتهى الغباوة بيت الشعر المحذوف وترد بيه دا انت متفرقش عن الست اللي اغتصبوها وبعد ما خلصوا قامت تنشف اللبن اللي مغرق ما بين وراكها وعلى صدرها وشفايفها وقالت منهم لله (طبعا الغبي مافهمش النكتة افهمك يا طربش المفروض مثلا تروح على اقرب قسم شرطة وتقدم بلاغ بالحادثة لكن عشان هي متنا.. زيك تمام ( ناقص حرفين تجدهم في كلمة كلمة طبعا عرفت هي ايه وبعدين تحطهم مكان النقطتين الحمر تقوم تجيلك نقطة في قلبك قول ان شاء الله ) ما طولش عليك إوعا تفتكر ان عشان ربنا جابك الدنيا على هيئة انسان تبقا انسان لا دا انت إختبار للناس عشان يصدقو آية ويخلق مالا تعلمون الحقيقة قابلت ناس كثير حمير لكن الشهادة لله ماشوفتش في غباوتك وبما انك بتحب الاشعار اللي بكتبها في ردودي وبما انك اجوف ومعنكش لا عقل ولا حتى حصيلة كلمات تقدر ترد بيها عليا ولا حتى عندك اقل قدر من الثقافة وبما ان البوتجاز المسطح أكثر عمقا من مخك المسطح المسلطح المتنح المسنتح المزنطح المخرطح المفلسع المتلبع أقول تاني ولا حرمت عموما خد لك بيت شعر تاني على الله يتمر فيك التعليم ده الكلاب تنبح والقافلة تسير .... يالا سمعنا نباحك بالكيبورد النجسة تبعك على رأي اخواننا الشوام كل ما تحس بحرقان ادخل على طول ورد انا مستنيك تعبر عن حرقانك بنفسك جايز تلاقي حد يبردهالك لكن متعتمدش عليا انا تخصص تقطيع مؤخرات (ذكر عبد المجيد الصحاح أن المؤخرة عي عجز المخلوق وفي رواية أخرى قال أنها القلله الفخارية أسفل منتصف الهدف .. هع هع ) بالخنجر والمطوة بس مش بأي حاجة تانية يا قليل الأدب __________________

khazoook
06-06-2005, 10:36 PM
قصة قصيرة بمكن يقدر يفهمها

:nana:

:chairshot

:fing02:
:hahaha::hahaha::hahaha::buttkick::buttkick:

:laugh2::laugh2:

:shot::shot::shot:

:ciao::ciao:

:rofl::rofl::rofl::rofl:

zabbyer
07-06-2005, 05:39 AM
455 واحد شافو الموضوع يعني 455 انسان عرفو حقيقة الحمار الغبي سفوخس وانا بجد الدمعة خﻻص هترف من عيني اشكر ربنا ان فضحته وشرشحتة وشردته وربنا يقدري واحطللة السيخ المحمي في صرصور ودنه وفي عينه ) عين المخلوق تيوكس هي خرم طيظه الحمرا اللي بيفكر وبيتكلم منها كمان تخيلو ريحة الكﻻم بتاعته وحشة قد ايه
المهم مطولش عليك قول طول انيكك تقول تاني من الاول
انا هخليك شغﻻنتي من هنا ورايح انا صايع مفيش حاجة ورايا يبقى انا وراك والزمن طويل يا كسمك ان مخليتك تشلح وتجري في الظﻻم ان ماخليتك تقول حقي برقبتي اجعص منك وجم شايلين كفنهم على طيزهم وطلبو السماح يا بن المرة المتناكة شكك
هع هع حلوة متناكة شكك دي ممكن اعمل واحد مع مامتك واقبضها اول الشهر اصل بابا مادنيش المصروف علشان اقعد في البيت اذاكر عشان السنة النهاية
طبعا مفيش خروج اليومين دول امتحانات بقا
المهم عندكو هوم دلفري ابعتلى ماما انيكها على الموتوسيكل مع بابا وهديلة البقشيش عود قصب بزعزوعة طويلة خضرا مشجرة عشان تلبسها وتتبسط سﻻمي لكل المخارق اللي بيحبوك زي المتناك مار وزي المشرف العرس
وفي الاخر انيكك تزغرط

محمدS.M
07-06-2005, 11:40 AM
الاخ خالد
يبدو انك لم تلاحظ اننا هنا شريك التدريب الوحيد في المملكة لشركة ريد هات !
http://www.linux-sa.com/ (http://www.linux-sa.com/)
فليس من المنطق ان نتشر مثل هذه المواضيع في هذا الموقع

zelzzzal
15-06-2005, 07:05 AM
السلام عليكم
اخوانى الكرام ارجو من الله تعالى ان تكونو بخير
جئتكم بهذه الهديه الثمينه وهى 10 اسطونا ت من شركة
linuxcbt والحمد لله تم رفعهم على سرفر التقنيه العربى وهم جاهزين للدون لود
التعريف بكورس من الينك ده http://www.linuxcbt.net/products_linuxcbt.php (http://www.linuxcbt.net/products_linuxcbt.php)
والدون لود من هذا الينك
ولكم كل التقدير والشكر

السلام عليكم
الاخ خالد
ممكن ترسل لي اللينك الخاص لعمل داوون لود لـِ ال 10 اسطوانات ؟؟
على الايميل
zelzzzal@hotmail.com
او رساله خاصه

ولكم جزيل الشكر