المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : برضو فهمتو غلط !!!

white-sox
20-10-2005, 10:48 AM
لا لي الا ان ابدا بالضحك(ههههههههههههههههههههههههههه) سبحان الله لسة بقول في الموضوع الاول اللي اعدتو تسبو فية (لية يا عرب بتسبوا بعض) راح واحد رد بالسب ,الاخوة خلطو الموضوع و افتكروني بهاجم الحجاب ,يعني سابو الموضوع كلو و لزقوا في دي و مسكوها

اولا يا اعزائي الافاضل اصحاب الالسن النظيفة و اللي انا متعود عليها من ساعة اما دخلت المنتدي دة

انا مع الحجاب تماما و لا اعارضة ,انا بتكلم علي انه من التخلف ان نكون في القرن الواحد و العشرين و مرور قرون علي الاسلام و في ناس لسة بتتكلم عن الحجاب و كيفية دخول الحمام يا جماعة الامور دي معروفة و بديهية و ملوش لزمة النقاش فيها ,اذا احنا لسة بنفكر في الحجات دي و الصين هتطلع قريب مركبة فضائية , احنا هنتقدم امتي , و لسة في ناس .............. بتسب و تشتم و لا تقبل النقاش ,,انتو فهمتو قصدي خطا ان الدين سبب التخلف و يمكن دة خطا مني ,احنا يا جماعة مرتبطين جدا بالماضي و امجادة و سيبين المستقبل ,يا اجماعة العالم العربي باة خرابة و الله العظيم خرابة العراق خربت لبنان شوفو اية اللي بيحصل فيها سوريا محتلة و ماسكها بعثيين و مخلينها ملكية ,,,ومصر البطالة وا لفقر و ماسكها عصابة و السودان ووووو اية اللي بقي من الدول العربية و مبقاش في الحضيض ,احنا بنمر باسوا ظروف في و انا هقولها كلمة و مش هخاف من اي حد في المنتدي و يعلم الله اني لا اهاب اي حد منكم يا اعضاء هذا المنتدي يا فقراء يا لللي فكرين نفسكو اغنياء و لا تعلمون شيئا غير السب و القذف,انا عندي لسان برضو لكن لن استخدمه في السب لاني تعلمت انها لن تفيد

اجدادنا عملو اخطاء فادحة محتاج عشان نصلحها سنين سياسيا و اقتصاديا و اجتماعيا(مبكلمش عن الدين يا عبقرة)
اذا اجدادنا لس مسكين لحد دلوقت و مش عوزين يسيبوا نمسك زمام الامور هنصلح امتي بعد اما امريكا تحتل العالم العربي كلو ,,,, و عجبي

Wing_Zero0
20-10-2005, 11:31 AM
مشكوووور على الموضوع

icy heart
20-10-2005, 02:01 PM
اجدادنا عملو اخطاء فادحة محتاج عشان نصلحها سنين سياسيا و اقتصاديا و اجتماعيا

هذا شيء أكيد لإنهم كانو في عهد شبه معدوم ((جاهلي))

وشكرا على الموضوع

ufo-inv
20-10-2005, 03:16 PM
والله ما خرب بيوتنا غير اهتمامنا الزائد بالتاريخ
"من ليس له ماضي ليس له مستقبل"
انا رايي ان هذه المقولة خطىء فادح ليس فيها منطق ويجب ان تغير الى
"من ليس له عقيدة ومبادىء ودافع فليس له مستقبل"
فالصحابة عندما غلبو الروم والفرس لم يغلبو اي دول عظمى قبلهم!!!
كانو اصحاب عقيدة ومبادىء واهداف ومفكرين عظماء
انا رايي ان لا ينظر العرب الى التاريخ بنظرة فخر
بل يجب ان يستخدم التاريخ الاستخدام الصحيح الا وهو استخلاص العبر

M.C.C
20-10-2005, 03:26 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

و مش هخاف من اي حد في المنتدي و يعلم الله اني لا اهاب اي حد منكم يا اعضاء هذا المنتدي يا فقراء يا لللي فكرين نفسكو اغنياء و لا تعلمون شيئا غير السب و القذف

أخي الفاضل .. جميعنا فقراء إلى الله ..

قمت بإغلاق الموضوع الأول بعد توالي الردود المهاجمة لك ولكلامك .. هذا بعد أن فهمت ما الذي تقصده بالضبط في موضوعك خاصة وقد كتبته في حالة غضب كما ذكرت ..

وأعطيت لك الفرصة للرد وتوضيح الأمر ..

لكن ما حصل أنك تصلح الخطأ بخطأ آخر !! لا تعمم في كلامك يا عزيزي ..

رأيي في فكرتك التي وضحتها هنا كالتالي : ( وركز في السطر التالي جيداً )

لن تقوم لنا قائمة .. ما لم نقدم ديننا ( دستور حياتنا ) على عروبتنا .

قال شاعر :

عليك نفسك فتش عن معايبها ... وخلّ عن عثرات الناس للناسِ

وقال آخر :

لسانك لا تذكر به عورة امرئٍ ... فكلك عورات وللناس ألسنُ

الموضوع مغلق ..