المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : الأدوار ( الأر بي جي ) The End of the Final Fantasy Series !!

Burning Sky
19-11-2005, 02:03 PM
السلام عليكم

انا بعد ماقريت الخبر جتني صدمه +___+ .. على طول جاء ببالي ( هل كلام رئيس سكوير قبل كم يوم عن اصدار FF13 على البلاي2 والاكس 360 مجرد كلام !! )

انا ماصدقت الخبر هذا !!

ومافهمت اي شيء من كلام صاحب الموضوع لأنه ماقال اي كلام واضح حول السبب !! .. ياليت الي عنده خلفية يعلمنا !!

المصدر http://www.redassedbaboon.com/blog/?ct_id=472

هذا نص الموضوع :

Just got finished playing through the Final Fantasy XII demo that came with Dragon Quest VIII (http://www.gamestop.com/product.asp?product%5Fid=281268). First thing you see when opening the DQ box is the FFXII disc. Hell, the FFXII instructions are in the case, while the DQ manual is relegated to staying outside in the cardboard box it comes in, as if unworthy to share the same space. Ol’ Squeenix knows what people want, that’s for sure!

But if that is the case, why give us a Final Fantasy XII that reeks of XI, or as we purists like to call it, Final Fantasy Online (http://www.playonline.com/ff11us/index.shtml)?

In the two scenarios present on the demo, both feel a great deal like playing the MMO version of the series. The graphics are almost interchangeable. . .the shoreline with the waves coming in gave me a strange feeling of deja vu from the beach in that game where I realized that in order to be truly effective I had to level up from 1 to 30 at least 3 times. No.

Two levels are presented in the demo, one in which the menu pauses while you make a decision, the other where the action continues while you are selecting spells and such. Both were called ‘stages’, with instructions and a goal you had to accomplish, shades of Final Fantasy X-2 (http://www.square-enix-usa.com/games/FFX-2/index1.html). Yeah, Final Fantasy Dress-Up. So let me get this straight. Squeenix pulls ideas from the two least liked entries in the series among hardcore fans and just mixes them together? “Here, eat these sticks! No? Then eat this dirt! Still no? Ahhh, I know what you want. Sticks and Dirt casserole, coming right up!”

What it boils down to is playing Final Fantasy XI with two friends, only they never chat with you during the fight and never go AFK to check their email, which is MMO code for furious masturbation anyway. The story behind it all looks promising, but working through this ridiculous fighting system to get through it amounts to biting into a Reese’s Shards of Glass and Chocolate Cup to get to the creamy center.

If this is the direction Squeenix wants to take Final Fantasy, I’m done with it. It has been a great run with tons of wonderful memories, but I am getting off the ride before it derails, crashing to the ground killing everyone in the dining car.

KSA_BOY
19-11-2005, 02:39 PM
لا يخوي اكيد فاهم غلط 12 هو نهاية سلسلة اجزاء على هذا الجيل او حصرية على هذا الجيل وهو البلايسيشن 2 هذا هو المقصود يعني هل من المعقول انه يقول بيشرح كل شي عن ff13 في e3 بعيدن يلغي ( والله يمكن بعد قصة التاجيلات هذي ) ...... لكن المقصود مو نهاية السلسلة اااااااااااند كت

Shining Eye
19-11-2005, 04:05 PM
لالا أنت فاهم غلط أخوي >_<" ..

قـصـدهم أن هذا الجزء بيكون أخر الأجزاء على الجيل الحالي ..

وشكراً للتوضيح KSA_BOY ^__^ ..

بو ضاري
19-11-2005, 05:04 PM
فف12 اخر جزء على البلي ستيشن 2 تماماً كما كان مع فف 9

Kingdom Fantasy
19-11-2005, 05:07 PM
:blackeye: ..طـاح قلـبي.. :blackeye: !!

اللـه يهداك..بالفعل طيرت عقلـي من العنـوان لدرجه عدم الدخول للموضوع..-.-..!!

لكـن الحمدلله كان فهمك للموضوع غلط.. :D <----------- مجرد مزح لاحد يزعل.. :biggthump !

مشكـور اخوي..^_^..

اهلاً بالجيـل القادم.. :biggthump

Zero
19-11-2005, 06:19 PM
السلام عليكم ..

جبت لي صدمة وأزمة نفسية وعصبية .. :bigeyes:

الحمد لله .. لكن ..

لو تنتهي فف .. أعتزل الآر بي جي ..

لا آر بي جي بلا فف :blackeye:

rayano
19-11-2005, 08:11 PM
أصلا حتى لو انتهت فاينل فانتسي انا متأكد %100 انو حتصدر سلسلة جديدة حتكون نفس قوة الجرافيكس(حسب تطور الأجهزة,كما هو الحال حاليا)و نفس نوعية القصة و كل شيء "يعني التشابه بين جميع اجزاء اللعبة هو اسم فاينل فانتسي". يعني القصد من هذا كله و حسب اعتقادي انو فاينل فانتسي مستمرة بس مع تغيير الأسم فقط.

Mesharey
20-11-2005, 12:31 AM
كل اللي أنا قاريه بالموضوع عن تجربة ديمو فاينل فانتسي 12 : /

مافي أي شي بالموضوع عن نهاية السلسلة ..

Leonium
20-11-2005, 05:19 AM
:: على ما أعتقد النص عبارة عن انطباع الكاتب بعد تجربته للديمو FF12 :: :31:

:: وبالفقرتين الأخيرتين ينقد سياسة لعبة FF11 :: <<-- الظاهر انه مستاء منها :p

:: ومافي كلام يدل على أنه الجزءال12 اهوا آخر جزء بالسلسلة ::

:: تــــحـــيــــاتـــي ::

Grandia
20-11-2005, 08:55 AM
هي سلسله كأسم ولاكن كأحداث لا

يعني لو انقطعت اكيد فيه مشابه لها سيكون البديل

Burning Sky
20-11-2005, 01:15 PM
لا يخوي اكيد فاهم غلط 12 هو نهاية سلسلة اجزاء على هذا الجيل او حصرية على هذا الجيل وهو البلايسيشن 2 هذا هو المقصود يعني هل من المعقول انه يقول بيشرح كل شي عن ff13 في e3 بعيدن يلغي ( والله يمكن بعد قصة التاجيلات هذي ) ...... لكن المقصود مو نهاية السلسلة اااااااااااند كت

ايه انا فاهم انها آخر جزء من السلسلة , لكن هو ماذكر الكلام هذا !! وأتمنى يكون هالشيء صحيح !!

ريحتوني شباب ^__^

مافي أي شي بالموضوع عن نهاية السلسلة ..

وهذا الي انا مستغرب منه *__* , بس وش المعنى من عنوان الخبر !!

أصلا حتى لو انتهت فاينل فانتسي انا متأكد %100 انو حتصدر سلسلة جديدة حتكون نفس قوة الجرافيكس(حسب تطور الأجهزة,كما هو الحال حاليا)و نفس نوعية القصة و كل شيء "يعني التشابه بين جميع اجزاء اللعبة هو اسم فاينل فانتسي". يعني القصد من هذا كله و حسب اعتقادي انو فاينل فانتسي مستمرة بس مع تغيير الأسم فقط.

هي سلسله كأسم ولاكن كأحداث لا

يعني لو انقطعت اكيد فيه مشابه لها سيكون البديل

Maybe !! , بس اسم السلسلة له قيمته :(
اتمنى يكون الكلام ماهو صحيح ^^ , ومافيه اي شيء يثبت

ومشكورين جميعا على ردودكم الطيبه ^^

Vaynard
24-11-2005, 10:56 AM
?So What If FF Ends Now

In My Opinion FF Ended In the 2nd generation .. the 3rd was a humiliation to the series

also the stupid postponement of the new releases makes
the game more and more indefensible in front of the critics

In the End the name doesn't concerns me anymore 'cause its already blotched

Xeno ROCKS

عاشقة الوهم
03-12-2005, 06:44 AM
الف شكر لك اخي العزيز على نقلك للموضوع

ولكنه لا يدل ابدا على انهاء السلسلة

وحبيت اسأل اهل الخبرة...

كم جزء نزل ل FF على جهاز PS2 ؟
وما هو افضلها ؟