المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : الجهاز و القطع تحميل hd loader من على كارت الميمورى

shosho117
01-07-2006, 01:31 PM
خير الله أما أجعلة خير أنا سمعت عن ثغرة الميمورى كارد و نفذتها و شغالة تمام و لكن عندى مشكلة صغيرة و هى أنى مش عايز أستخدم أسطوانى للعبة بلاى ستيشن وان لأنها تضر بالعدسة فهل هناك حل أخر
و سمعت أنة ممكن أستغنى عن أسطوانى بلاى ستيشن 1 أذا كان متركب عندى مود شيب فيها حاجة أسمها
DEV mode
أو
DEV.OLUTION
و سمعت أن الخاصية دى موجودة فى مود شيب أسمها
Ripper2Gold
و عندى سؤال هل الخاصية دى موجودة فى مود شيب تانية زى الماتريكس أنفينتى و لا لأ و أية البديل
و سمعت أن الخاصية دى بتخليك تشغل ملف البووت من الميمورى كارد على طول أول ما تشغل الجهاز بدون الحاجة لأسطوانة بلاى ستيشن وان
أرجو الرد سريعا

shosho117
02-07-2006, 12:21 PM
شكلكوا مش فاهمين مش مهم أنا مستنى الرد

shosho117
02-07-2006, 12:22 PM
شكلكوا مش فاهمين مش مهم أنا مستنى الرد

users
03-07-2006, 12:44 AM
بسم الله الرحمن الرحيم

اولا مرحبا بك في هذا المنتدى ..

ويا اخي انا فهمت بأنك تريد ان تشغل برنامج hd loader من الميموري كارد

اي انك تلعب بدوون ان تضع اية سيدي بالجهاز .. انا يا اخي ايضا حاولت ان افعل ذلـك !

ولكنني لا أعلـم نوع المودشيب .. ولا اعلم اية حاجه .. فلا مشكله عندي من استخدام السيدي فالبدايه

مع اخراجه عند بداية اللعبه :)

ولكن شاهد هذا الموضوع .. والردود من 422 الى 425 و ان شاء الله تنحل مشكلته :)

http://www.montada.com/showthread.php?t=383978&page=43

hassan047
02-11-2007, 04:39 AM
الرجاء افادتى
انا اريد ان اشغل البلاى ستيشن 2 من اهارد ديسك مباشرة
اى اريد ان الغى شغل العدسه نهائيا لاننى سمعت عن ذلك
اكننى لا اعرف الطريقه فارجو افادتى بهذه الطريقه
ىننى اشغل البلاى ستيشن من العدسه بواسطة السى دى ببرنامج ادفانس
ولكن يقابلنى بعض المشاكل مع العدسه
وهذا الموضوع سوف يريحنى كثيرا عمليا وماليا
ولتكن مشكورا جدا على مجهودك فى هذا الموضوع
وعلى حد معرفتى انه لازم تغير المودشيب ونوعه تقريبا ماتريكس
افادك الله دائما بالعلم النافع

عمرومحمدسعد
03-12-2007, 11:02 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
اخواني الاعزاءبخصوص استفساركم عن كيفية تشغيل الجهاز البلاي ستيشن2بدون العدسه
يمكن ان تشغل الجهازبدون عدسه في حالة وجود modfecation chip اسمها modbo 3.0اوmatrex 530 620 750حسب نوع الجهاز المراد تعديله لاكن يجب ان نراعي ان الذي يقوم بتركيب هذه القطعه يكون فني متخصص لكي لا يحدث اي تلف في البورده ومن ثم نقوم بتنزيل الالعاب على الهارد ومن ثم نقوم بوضع البوت على الهارد عن طريق اسطوانة البوت ثم نشغل الجهاز ستظهر لنا قائمه دعائيه ثم قأمة الالعاب نختار اللعبه التي نريد ثم نضغط x وهكذا نكون قد انتهينا من عملية تحويل الجهاز من العدسه الى الى الهارد مباشرة سوف تقابلكم بعض الصوبات لاكن لاتيأسو والذي لديه اي سؤال يتفضل وانا اجيب عليه بكل رحابة صدر

انتظرو الموضوع الشامل والحصري لحبايبنه في المنتدى الغالي قررررررررررررريبآ جدآجدآ

ps2004
16-02-2008, 07:01 AM
عندى الحل الى انت و عيزينو ان شاء الله ودة اميلى عشان نعرف نتكلم على الهوا goda_mashakel@yahoo.com

اذكر الله وصلى على النبى

adelshooky
23-02-2008, 12:25 AM
:smashfreakB:مساالفل ياعمر يامصرىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى واخد بالكككككككككككك:AR15firing:ارجو الشرح بالتفصيل

ال هيوم
14-06-2009, 03:30 AM
بسم الله الرحمن الحيم

الي يبي يعرف شي عن البرنامج(http://www.playstation2au.com/ps2_hdloader_hdadvance.htm
انا بصراحه ما عرف انزل البرناميج الي يعرف يرد ليا خبر