المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مقابلة مع Itagaki

X.N.N.X
07-09-2006, 08:56 PM
IGN: Looking into the future, does Team Ninja have plans to develop PlayStation 3 games? And will there be any announcements of said games at TGS?

Tomonobu Itagaki: Yeah, we have seen the PlayStation 3 hardware and we're studying it. We're messing around with it right now. I think it's a good machine. But I think the most important thing is for people to have good games that they want to play on good hardware, so if there is a demand for it, we may follow that path some time in the future. Obviously, we are big supporters of the Xbox platform. There are a lot of fans of the Xbox that support us and are with us because of that, so I just want everyone to know that we are going to continue bringing out the newest releases on the Xbox platform before they're on other systems.

الرجال يحب الاكس بوكس والتطوير على الاكس بوكس

هذي اهم الاسئلة

IGN: Will there also be Japanese voice-overs with English text, for those hardcore gamers?

Tomonobu Itagaki: Yes, it will have both Japanese and English voice tracks. As always, we don't have enough space on own disc for what we want to do. But there will be both voice tracks.

IGN: Can you talk about the engine a little bit? How much has improved and changed over DOA4 to really make the graphics shine in this game?

Tomonobu Itagaki: So obviously in Dead or Alive 4 we wanted to make sure we had every major practical element so that everything was looking good. But what's really important when using a graphics engine is to stay focused on what are you trying to emphasize. So in this game you have settings with strong sunlight hitting the character directly, so we have put in things like self-shadowing that emphasize that type of graphical style that people like.

One thing that I really do want to make clear is that a lot people like to throw around key words. Like, we're using this or that graphical technique, therefore the game must look great. When the fact is you need to decide what the game is going to look like -- what is the graphical image you are shooting for -- and then to look at the engineering techniques you need to implement to make that vision happen. It's important that, in this day and age, what you are trying to show should come first, and that the technology should back that up. Not the other way around.

IGN: On a similar subject, how do you like working on the Xbox 360? Are you finding that it's a hard, powerful, or a robust system to work on? Is it interesting, enjoyable, difficult? Does it make you feel like you're working on a next-generation system?

Tomonobu Itagaki: I think the Xbox 360 is a great platform. It's got a lot of power and flexibility and I think it's reasonable from a price standpoint.

IGN: Has it been interesting or difficult for your team or you to work around the three core processors?

Tomonobu Itagaki: Well, for anyone who is having a hard time programming the Xbox 360 on all three cores, they're welcome to come over to Team Ninja and we'll help them out. (Laughter.) No, I don't think the Xbox 360 is difficult to program for.

IGN: It's really interesting, some of the first developers didn't get their kits until very late, and they were using G5 Macs to program for, and they weren't used to programming for multiple processors. What do you use the six different threads on the three cores for?

Tomonobu Itagaki: Well, for instance, if you were to shut down two of the threads in the engine, then you wouldn't see some of the hair blowing or some of the ribbons or strings moving in the wind. So even on the same hardware, how we really use the hardware really depends on the title. So if you're working on a game like Ninja Gaiden 2, where it's really important that enemies are smart and challenging, then we might use up to two threads on AI. But for a game like this, where our main goal is to make the girls look good, then we can use two threads for hair and cloth physics. So it's really important to make the hardware do what you want to show.

IGN: So you said that this game will ship around Thanksgiving in North America. Will this game ship in Japan, Europe and North America simultaneously?

Tomonobu Itagaki: It will ship around the same time in all three regions.

IGN: Looking into the future, does Team Ninja have plans to develop PlayStation 3 games? And will there be any announcements of said games at TGS?

Tomonobu Itagaki: Yeah, we have seen the PlayStation 3 hardware and we're studying it. We're messing around with it right now. I think it's a good machine. But I think the most important thing is for people to have good games that they want to play on good hardware, so if there is a demand for it, we may follow that path some time in the future. Obviously, we are big supporters of the Xbox platform. There are a lot of fans of the Xbox that support us and are with us because of that, so I just want everyone to know that we are going to continue bringing out the newest releases on the Xbox platform before they're on other systems.

IGN: Nice. Are there any new announcements you are making at TGS that you'd like to tell us now instead? Like for instance, something about Dead Or Alive Code Cronus?

Tomonobu Itagaki: Yeah, at the moment I have a number of games for the Xbox platform in mind, enough to fill up the fingers on one hand. You know, Code Cronus is one of those. So, it's a possibility.

IGN: So if Code Cronus is one of those, and Dead or Alive Xtreme 2 (http://xbox360.ign.com/objects/717/717325.html) is on another, is Ninja Gaiden 2 on another finger?

Tomonobu Itagaki: I won't upset anybody by denying your expectations. I like to see people's expectations fulfilled.

IGN: Is there anything that you want to talk about regarding Dead or Alive Xtreme 2 that we haven't covered?

Tomonobu Itagaki: I think it's a great game. I hope everybody buys and enjoys it, and is able to relax and have a good time with it. I can promise you that you won't be disappointed

Loewe
07-09-2006, 08:58 PM
لووووووووووووووول

مستعد أحلف انك مو فاهم من المقابلة شيء وحطيت الموضوع بس عشان توضح لنا انه مدح الاكس بوكس 360 عن الأجهزة الثانية :D

X.N.N.X
07-09-2006, 09:11 PM
لووووووووووووووول

مستعد أحلف انك مو فاهم من المقابلة شيء وحطيت الموضوع بس عشان توضح لنا انه مدح الاكس بوكس 360 عن الأجهزة الثانية :D
اقول لايكثر هرجك

اتجاكي قاعد يمدح بمعالج ال360 اللي من نوع الG5 وانة راح يقدم AI قوي بفضل هذا المعالج مع الفيزيائية

مع ان كلامة مو داخل راسي المعالج مالة الفضلبتقديم فيزيائية وAI الكلام كلة على كرت الشاشة حق ال360 واللي هو اقوى كرت شاشة على جهاز كونسول

Loewe
07-09-2006, 09:18 PM
اقول لايكثر هرجك

اتجاكي قاعد يمدح بمعالج ال360 اللي من نوع الG5 وانة راح يقدم AI قوي بفضل هذا المعالج مع الفيزيائية

والله انا بروحي مو فاهم لا G5 ولا AI

على فكرة انا على بالي انه المقابلة مع كوتراجي والموضوع في المنتدى البلاي ستيشن ومع انى حطيت ردي الأول ما انتبهت الا الحين وكنت ابي اكتب PS3 وكتبت الاكس 360 بالغلط :09:

مشكور على الموضوع

X.N.N.X
07-09-2006, 09:21 PM
GO TO THE HELL
وانا اللي احسب نفسي جالس اتكلم مع واحد فاهم
والمشكلة تتهمني انا اللي ماني فاهم شي
لوووووووووووول شر البلية مايضحك :09:

Emirates
07-09-2006, 09:21 PM
تومنوبو يمدح التطوير على الاكس 360 ويصفه بالجهاز العظيم

اهم شي في هالمقابله ان اجدد مشاريع تيكمو سوف تصدر على الاكس 360 قبل باقي الاجهزه

وتتوالى مدح تمونوبو للاكس 360

والرجال واثق من نفسه يوم قال اللي يواجه صعبوه في التطوير على المعالجات الثلاث يجينا مقر الفريق ونحن بنعلمه

شكلهم استووا خبره في مجال التطوير على الاكس 360 ^_~

Loewe
07-09-2006, 09:22 PM
IGN: Nice. Are there any new announcements you are making at TGS that you'd like to tell us now instead? Like for instance, something about Dead Or Alive Code Cronus?

Tomonobu Itagaki: Yeah, at the moment I have a number of games for the Xbox platform in mind, enough to fill up the fingers on one hand. You know, Code Cronus is one of those. So, it's a possibility

رح يعلن عن العاب بـ TGS !!!!!!!!!!!

أكيد Ninja Gaiden 2 أكيد

GO TO THE HELL
وانا اللي احسب نفسي جالس اتكلم مع واحد فاهم
والمشكلة تتهمني انا اللي ماني فاهم شي
لوووووووووووول شر البلية مايضحك :09:

أقول تعلم انجليزي أول :D

Emirates
07-09-2006, 09:23 PM
لووووووووووووووول

واعتقد لو مدح البلاي 3 كنا شفنا الموضوع متصدر في منتدى البلاي ستيشن

الرجاء الالتزام بالردود وعدم استثارة ردوود مثل هذي

Loewe
07-09-2006, 09:26 PM
الرجاء الالتزام بالردود وعدم استثارة ردوود مثل هذي

أظن واضح انى كنت أمزح وياه ماله داعي تقول بلاي ستيشن 3 وخرابيط يعني لو مدح البلاي 3 او الاكس بوكس 360 رح تقوم الدنيا ؟؟ :)

Emirates
07-09-2006, 09:31 PM
أظن واضح انى كنت أمزح وياه ماله داعي تقول بلاي ستيشن 3 وخرابيط يعني لو مدح البلاي 3 او الاكس بوكس 360 رح تقوم الدنيا ؟؟ :)

لانك يالخوي تبتدي بمزح وتنتهي باغلاق الموضوع وكم طرد

لذلك الرجاء الالتزام ;)

X.N.N.X
07-09-2006, 09:34 PM
اية صح انا عارف سامي غير يغلق الموضوع
احد يبدأ الرهان ؟؟؟؟
انا ابدأ 15 ريال

Loewe
07-09-2006, 09:35 PM
لانك يالخوي تبتدي بمزح وتنتهي باغلاق الموضوع وكم طرد

لذلك الرجاء الالتزام ;)

أنا مزحت معاه لأنه عارف انى أمزح ولو واحد ثاني ما اعرفه ما كان مزحت :)

Emirates
07-09-2006, 09:37 PM
خلاص اخوي حصل خير وخلونا نرجع للموضوع ولا نطلع منه مثل ما قال اكس حتى لا يتم اغلاقه

SNYMA
07-09-2006, 10:28 PM
أهم شي يعلن عن Ninja Gaiden 2 رسمياً في TGS
حمد إذا إنت و xnnx متفاهمين و تمزحون مع بعض
غيركم يقلبها جد و ينتظر هالفرصة إنه تجيه فرجاءاً
حتى المزح بهذي الأمور ممنوع و ستتم المحاسبة عليه :)

Devil Of Water
07-09-2006, 10:42 PM
I have a number of games for the Xbox platform in mind,

Team Ninja :D

مدري بهالكلمة يحسسني أنهم بيطورون غير DOA و DOA XB و NG +_+ ..

ما أتوقع لأنه بيكون ضغط شديد عليهم ..

أتمنى أشوف اراء الأخوان بهذي النقطة :09:

Ninja.Gaiden
08-09-2006, 12:17 AM
افففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففف...متى راح تصدر نينجا جادين 2...طاقيت منو هذا Tomonobu Itagaki:boggled: .....................................................................................مشكور اخوي

shakira
08-09-2006, 01:40 AM
كل القاء او معضمه يتكلم عن doax2

فيها 6 ميني جيمز و اون لاين و 300 سويم سوت للشخصيه الوحده و اذا كانن 9 شخصيات يعني 300ضرب 9 يساوي 2700 لازم تطلعهن كلهن عشان تطلع اتشيفمنت محترم

و يتكلم عن الجيت سكي و يقول انها تشبه ويف ريسرز بس على اقوى و اسرع

ما اعرف ليش البعض يحب يطلع برى الموضوع و ارجو من المشرفين اي يرد يخرج خارج النص يحذف عشان ما تصير المواضيع بايخه

FARES360
08-09-2006, 02:10 AM
:09: ياخي انا الأنجليزي عندي لا بأس فيه 80%
بس المشكلة :09: iam too lazy to read all that.... ah well

FARES360
08-09-2006, 02:14 AM
مدري بهالكلمة يحسسني أنهم بيطورون غير DOA و DOA X و NG +_+ ..

:

:D doax2 خلصوا منها أعتقد ؟ ..لأنه اللعبة بتصدر في نوفمبر :D :D :D
wooow its like wave racers !! then it will be so good to play jet-sky
انا توقعت بتطلع فاشله .. من ناحية الjet-sky بس جيده من ناحية الvollyball

يله ننطركم في اللايف :32: الصايعين فقط !!

killer ss
08-09-2006, 03:09 AM

:D :D :D :D

X.N.N.X
08-09-2006, 03:26 AM
ماعليك انا اول واحد بياخذها دقيت على صاحب موقع امزون خليتله يحجزلي وحدة بس الغريب طلع صاحب الموقع واحد سباك
على فكرة انا ترى من ذحين حاجز نوزومي ابغا اختارها ومرحلة البيتش اللي بالليل علشان نضاراتي ضايعة
تخيل تجري على البيتش والفيزيائية القوية بحركة الملابس الداخلية والخارجية <<<< هذي وزارة مي ملابس

SNYMA
08-09-2006, 04:37 AM
تحذير بخصوص الكلام عن اللعبة السيئة الذكر DOAX2
ممنوع الحديث عن هكذا ألعاب :)

Mr_Gamer
08-09-2006, 05:00 AM
Tomonobu Itagaki: Yeah, at the moment I have a number of games for the Xbox platform in mind, enough to fill up the fingers on one hand. You know, Code Cronus is one of those. So, it's a possibility.

الرجال يقول عنده ارقام من الالعاب يفكر فيها وفقط للاكس 360
شكله راح يعلن عن ثلاثة العاب في المعرض !

Emirates
10-09-2006, 02:36 PM
مقابلته هذي تبشر بالخير

يعني لما سألوه عن المعالجات الثلاث وبشو تستخدم قال مثل لعبة اكستريم 2 ما لهم حاجه فيه الثلاث غير لبيان مظهر اللعبه

قال مثال حلو وهو الذكاء الاصطناعي في ننجا قايدن 2 وكيف من خلاله يقدر يشغل المعالجات الثلاث لا صنع ذكاء اصطناعي قوي جدا

وقال انه عنده العاب يقدر يعددها على اصابع اليد الواحده = 5 اذا عنده 6 هذا شي ثاني خخخخخخخخخ

ديد اور الايف 4 خلصنا منهااا

ديد اول الايف اكستريم 2 وبعد فتره بتصدر

تم الاعلان عن لعبتين اللي هن ديد اور الايف كود كرونوس وبروجيكت بروجرسيف

باقي لعبة وحده اتوقع مفاجأة معرض طوكيو الجايه ومخليها ايتجاكي على شان يفرح عشاق السلسله

الاعلان عن نينجا قيدن 2 وبنظري لو كان بالفعل انتظر الوقت المناسب لاعلان اضخم مشاريع تيم ننجا

^_~

X.N.N.X
10-09-2006, 02:46 PM
تم الاعلان عن لعبتين اللي هن ديد اور الايف كود كرونوس وبروجيكت بروجرسيف
ايش هيا ديد اور الايف كود كرونوس ؟؟؟؟ لاتكون مصخرة زي اكستريم بيتش2
وهذي بعد بروجيكت بروجرسيف ؟؟ شكلها اكشن

Emirates
10-09-2006, 02:58 PM
اللعبتين من زمان معلنين عنها يا محمد

كود كرنوس اكشن ار بي جي اعتقد

بروجيكت اكشن مثل ما قلت

X.N.N.X
10-09-2006, 03:12 PM
اللعبتين من زمان معلنين عنها يا محمد

كود كرنوس اكشن ار بي جي اعتقد

بروجيكت اكشن مثل ما قلت
http://www.xgam3r.com/vb/images/smilies/mo13.gif http://www.xgam3r.com/vb/images/smilies/mo13.gifhttp://www.xgam3r.com/vb/images/smilies/mo13.gif

SNYMA
10-09-2006, 03:21 PM
هذي المشاريع اللي أعلنتها Team Ninja

باب الالعاب
10-09-2006, 09:08 PM
اخوي سينما كيف تحط صور الغلاف وهي مازالت في خانة الاشاعات الغلاف الاخير هذا مبين انه مركب 100%

ونلاحظ الغلاف قبل الاخير مافيه علامة الحصريه ((only on xbox
وكما ان اللقطه ماخوده من ديد اور الايف انليميت الي هو اخر جزء على الاكس بوكس الاول في عرض البدايه

فياليت يكون دليل او اي شي موثوق مو مجرد اشاعات لان الغلاف يكلم لي كملت اللعبه

مشكور اخوي على الطرح المميز

اخوكم

باب الالعاب

Emirates
10-09-2006, 09:12 PM
اخوي سينما كيف تحط صور الغلاف وهي مازالت في خانة الاشاعات الغلاف الاخير هذا مبين انه مركب 100%

وكما ان اللقطه ماخوده من ديد اور الايف انليميت الي هو اخر جزء على الاكس بوكس الاول في عرض البدايه

اخوكم

باب الالعاب

مضيع الاخو ؟؟؟؟

بالفعل هالالعاب اللي اعلنو عنها ومب في بند الاشاعات وما ذكر سامي انهااا اغلفة رسمية وبالعقل مفبركة بس يراوونك الالعاب اللي بتصدرها ومسمياتها

وعن سالفة الحصرية دي اور الايف 4 مب موجود فيها Only on xbox

ولا حتى الالعاب اللي فوق كلها كيف تقول اللعبة قبل الاخيرة ههههههههه:31:

SNYMA
10-09-2006, 09:36 PM

اخوكم

باب الالعاب

الصورة اللي أنا وضعتها أخذتها من بوستر إعلاني للعبة DOA4 قبل لا تصدر في اليابان :)

Blue Ocean
11-09-2006, 08:13 AM
Tomonobu Itagaki: Yes, it will have both Japanese and English voice tracks. As always, we don't have enough space on own disc for what we want to do. But there will be both voice tracks.

:33: :33: :33:

I think Microsoft should re-think about the announcement they made for HD-DVD driver which denies the compatibility of running games

Tomonobu Itagaki: Well, for anyone who is having a hard time programming the Xbox 360 on all three cores, they're welcome to come over to Team Ninja and we'll help them out. (Laughter.) No, I don't think the Xbox 360 is difficult to program for.

جميل جدا .... بناء على هذا الكلام والثقة اللي صاحبته اتوقع نينجا جايدن 2 بتكون خرافية :)

IGN: So if Code Cronus is one of those, and Dead or Alive Xtreme 2 (http://xbox360.ign.com/objects/717/717325.html) is on another, is Ninja Gaiden 2 on another finger?

Tomonobu Itagaki: I won't upset anybody by denying your expectations. I like to see people's expectations fulfilled.

الله يستر بس نينجا جايدن2 كنت متوقع اعلانها 100% بس كلام الرجال خوفني شوي :boggled:

مشكور محمد على المقابلة :)

Emirates
11-09-2006, 08:53 AM
Blue Ocean

باقي لعبة ما اعلنت عنها تيم ننجا

نتوقع انها ننجا قايدن 2

ويقول انا ما ابغي الجميع يزعل مني لاني ناكر على اجابة توقعك .. لكن احب يكون الناس توقعهم محقق

:) وانت لو بتسير فوق شوي للمقابله بتلقى انه تمنوبو يقول نحن بنصدر العابنا الجديده على الاكس 360 قبل الاجهزة كلها

يعني عادي نشوفها حصريه او بلاتفورم ^_^ وشكرا

Blue Ocean
11-09-2006, 10:06 AM
ويقول انا ما ابغي الجميع يزعل مني لاني ناكر على اجابة توقعك

عاد انت ترجمتك تخوف اكثر :D (لاني ناكر على اجابة توقعك ) انت خليته نكر خلاص وانتهى >>>> ناوي يقلبها درس نحو :D :D

I won't upset anybody by denying your expectations

لن اقوم بمضايقة احد بأن أنكر ماتوقعته , لكن احب ان أرى توقعات الجميع تتحقق
.
.
.
.
ترا اتغشمر معاك ويعطيك الف عافية على الرد :) وبالفعل مثل ماقلت التوقعات مازالت قوية وقائمة على الاعلان عن نينجا جايدن2 ^^

TGS بنشوف فيه خير ان شاء الله :)

Emirates
11-09-2006, 10:20 AM
ايواااا هذيلا اللي يخوفون الواحد هههههههههههههههههه توني يالس اعدلها في مخي وخفت خخخخخ

يلا نتمنى خير في طوكيوو :)