المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : رمضــــــــــــــــــــــــــــان و الجيـــم!!

white-sox
05-09-2007, 01:09 PM
السلام عليكم ورحمه الله و بركاته اعضاء المنتدي عاوز اسئل سؤال بخصوص الجيم في رمضان هل هو بيزود الوزن ولا بيخسس و احسن وقت للعب بعد الافطار ام قبل الافطار انا وزني 70 كيلو و طولي 168 سم و ازا كان اللعب بعد الاقفطار يكون بعد الاكل بكام ساعه لان الواحد في رمضان يشعر بخمول تام بعد الافطار و شكرا:31:

THE ROB
05-09-2007, 04:41 PM
بيخسس ولا بيزيد هاذ حسب لعبك بس أنا بلعب برمضان وبروح بعد الفطور عشان ما أموتش وأنا صايم طبعا أنا نصحني مرة مدرب من المدربين اني أجي أروح للجم بعد الفطور بساعتين واتمنى أكون فدتك أخوي

عبود البطه
05-09-2007, 08:08 PM
اكيد بعد ماتفطر تروح الجيم
لانه ماينفع تلعب وبطنك خالي

imager
07-09-2007, 02:30 PM
يا اخوان اشكر لكم هذا الحرص على رياضة كمال الاجسام، لكن شهر رمضان لابد فيه من التفرغ للعبادة وزيارات الأقارب والأرحام والأصدقاء (التواصل الاجتماعي) قبل اي شي ثاني .. فـ الجم أمره هين، والتدريب على رفع الاثقال ملحوق عليه، لكن صلاة العشاء والقيام اذا فاتت ما تتعوض :)

انا اقترح أن يكون الجم بعد صلاة القيام .. يكون الجسم تغذّا غذاء معنوي وغذاء مادّي .. وشكرا :)

cono
11-09-2007, 01:17 AM
والله شكلي ما رح اروح الجيم برمضان...رح اعتبره شهر للراحه و التفرغ للعباده باذن الله

vocial
11-09-2007, 01:27 PM
والله شكلي ما رح اروح الجيم برمضان...رح اعتبره شهر للراحه و التفرغ للعباده باذن الله

كلامك سليم 100 بالمئة أخ كونو ^^

لكن ممكن تخلي لعب الأثقال عبادة في نفس الوقت بالنية ^^

مثلا : تقول في نفسك أنا ألعب كمال أجسام عشان أتقوى على قيام الليل في رمضان ^^