المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مساعده عاجله بشأن اكاونتى !!

GOFY_K
05-01-2008, 12:55 AM
وجدت اليوم ايميل من بليزارد يقول ان حسابى متوقف لاسباب تتعلق بالتجاره فى اللعبه !
الغريب فى الامر انى موقف هذا الاكاونت من شهر 8 اللى فات !!

و كمان دخلت على صفحة الاكاونت لقيت ان اخر لوج إن كان فى شهر 8 و كان فعلا اليوم اللى تركت فيه الاكاونت !

و الغريب برضو انى اقدر ادخل على صفحة الاكاونت عادى بس للاسف معنديش اللعبه علشان اجرب ادخل على الاكاونت
بصراحه انا شاكك يكون الموضوع فخ من هاكر لانى متوقف عن اللعب من 5 شهور و الاكاونت واقف يبقى تجارة ايه بقى !

و الغريب برضو انى اقدر ادخل على صفحة الاكاونت عادى بس للاسف معنديش اللعبه علشان اجرب ادخل على الاكاونت

انا هضع نص الرساله و خدوا بالكوا من من الايميل اللى المفروض ارسل فيه البيانات المطلوبه مكتوب فيه Acount !

.....................

Greetings!

It has come to our unfortunate attention that you have been participating in online trading activities. Blizzard Entertainment takes these violations very seriously. In an effort to protect the integrity of the game we are forced to conduct an investigation on the matter.

Investigation Launched: 28/12/07

Type of Violation: Involvement in online trading activities

Consequences for Account: Account suspended permanently.

It is with regret that we take this type of action, but it is in the best interests of the World of Warcraft community as a whole, and for the integrity of the game. To prevent this action from taking place, we will need to verify your account immediately. We will request that you send the following information from the template below to our administration alias, <blizzard-acounts@consultant.com>.

* First and Surname

* Address

* Zip code

* Phone number Daytime

* Country

* Account e-mail

* CD-key, alternative a photograph of your CD-key that is located on your manual for World of Warcraft.

* Account name

* Account password

* Secret Question and Answer

This is the first step taken to verify your account. We request that this be done in a timely fashion.

Blizzard Entertainment Inc

Account Administration Team

P.O. Box 18979, Irvine, CA 92623

Smart Player
05-01-2008, 01:00 AM
هذا مبين عليه فخ
لانه Blizzard ما تطلب منك المعلومات الشخصيه ابداً
نصيحه اخوي , لا ترد عليه , هذا يبي يسرق الاكاونت مالك

=)

GOFY_K
05-01-2008, 01:09 AM
شكرا اخى الكريم على ردك
لكن انا فى حاجه نسيتها وهى ان الايميل مرسل من هذا العنوان
noreply@blizzard.com (noreply@blizzard.com)
اعتقد ان هذا عنوان البليزارد ولا ايه؟
بصراحه انا فى حيره كبيره

العوق
05-01-2008, 01:52 AM
شكرا اخى الكريم على ردك

لكن انا فى حاجه نسيتها وهى ان الايميل مرسل من هذا العنوان
noreply@blizzard.com (noreply@blizzard.com)
اعتقد ان هذا عنوان البليزارد ولا ايه؟

بصراحه انا فى حيره كبيره

ليش محتار ياخي عادي توقع كل شي بليزارد ماتسالك عن الباسوورد وهذا الحبيب يقولك ارسلي الاكاونت نيم والباسوورد واللبيب من الاشارة يفهم

Grand Marshal
05-01-2008, 02:02 AM
خيـر ان شاء الله ...

رد عليهم عادي وقول ماتاجرت ولا بطيخ , راح يعطونك تعهّد , واذا على سالفت عطنا معلوماتك عطهم (بغض النظر) عن الجواب السري وباسوورد الاكاونت

لان بليزرد ماتسألك عن هالشي ابداً واهما ذاكرين هالشي..

سلام

GOFY_K
05-01-2008, 02:11 AM
شكرا لكم جميعا على المساعده
و الحمد لله الموضوع مزيف و نصب ! و مذكور فى منتدى واو الرسمى و بيحذروا من الايملات الوهميه
مثل اللى جالى
ياريت كلكم تتدخلوا الرابط ده و تعمموا التحذير على كل اللى تعرفوهوم

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=965511383&sid=1

الحمد انا شكيت فى اخر لحظه اثناء كتابة الايميل المرسل اللى وجدته Acount و ليس Account

Smart Player
05-01-2008, 07:16 AM
الحمدلله
وشكراً على رابط , انا الحين بدشه ^^

Masenko
05-01-2008, 11:32 AM
لول والله فخ ولا احلى منه, شكلي بسوي ايميل وبرسله لكم واحد اجنبي :p

InTouch
05-01-2008, 11:46 AM
وصلتني اكثر من رساله نفس هاي و من إيميل بلزرد بعد بس هذا هكر لو تشوف الremote sender او الhost حقه راح تشوف انه مرسل من ايميل ثاني :)

Predator101
05-01-2008, 12:50 PM
طيب نفس الحركة صارت مع صاحبي !! بس فعلا ما يقدر يدخل على الـ Account ...

غريبة ,,

لو لقيت حل قوفي عطنا خبر مشكلت صاحبي انه ما عنده ID تبع الـ Account