المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : [دعوه مفتوحه ] تجمع عام للمهتمين بتطوير الألعاب فى القاهرة

||صقر||
05-07-2008, 01:35 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

ان شاء الله هيبقى فيه تجمع عام للمهتمين بتطوير الألعاب فى مصر ...يوم الإتنين الجاى "اللى هو بعد بكره " ... احنا لسه محددناش المكان لكن فى الغالب هيكون فى ساحة الأوبرا .... المهتم بالموضوع يبعتلى رقم محموله على الخاص و انا هبقى أتصل بيه و أقوله التفاصيل ... وهى هتتحط هنا برضه أول ما نتفق عليها ... التجمع عام والدعوه مفتوحة للجميع .... هنوزع اسطوانات وكتب هتساعدك فى تطوير قدراتك فى مجال تطوير الألعاب و هناقشة مجموعة من المواضيع ان شاء الله هحط قايمة بيها النهارده ... ان شاء الله الكل يستفيد ...
اللى عنده اقتراح لمكان أفضل من ساحة الأوبرا ميبخلش بس بشرط يكون عام ومواصلاته مش معقده عشان اللى عاوز يجى فى أى وقت من التجمع يلاقينا ... ان شاء الله نهار الإتنين كله هنبقى فى مكان التجمع ..... الدعوه مفتوحه و للجميع ^^ ... بس محتاجين جديه فى الموضوع بس ... يسعنى ياريت اللى ناوى يجى يبعتلى نمرته من الأول عشان أعمل حسابه فى الإسطوانات و المشاريب ^^& ...

MEGA.K
05-07-2008, 02:37 PM
مرحبا يا أعضاء المنتدى

الرد:كيفك يا سيد صقر ... مشروعك و فكرتك حلوة كتير و ان شاء الله تكون خطوة مهمة في هذا المجال (تصميم و صناعة الألعاب)و بالتقدم ان شاء الله.
كنت اتمنى اكون ساكن في القاهرة لكان اجيت معاكو.

وشكرا

MEGA.K

S.H.A.R.K
05-07-2008, 03:07 PM
إن شاء الله يكون الاجتماع ناجح
انت ممكن توفر على نفسك وترفع الاسطوانات على أي سيرفر والكل يحملها ويستفيد منها ... ومتبقاش حصر على أعضاء الإجتماع :33:

وللأسف أنا مش ساكن في القاهره :02: لكن وجودك هنا في المنتدى مش قاصر :biggthump

تحياتي

||صقر||
05-07-2008, 03:11 PM
الفكرة مش فى الاسطوانات ^^ ... الاسطوانات دى حافز عشان الناس تيجى ... الأهم المواضيع اللى هتتناقش فى اليوم ده ان شاء الله ^^ ... ربنا يسهل .... ادعوا بس يبقى فيه قبول على الرغم من انى متأكد ان العدد هيبقى قليل أول مره && ....

S.H.A.R.K
05-07-2008, 03:58 PM
طيب سؤال : هل أنت عرضت الدعوه دي في مواقع تانية زي المنابر و عرب جيمز والسيجي ؟؟
ولا أنت اكتفيت بالمنتدى هنا ؟؟
طبعا منتساش إنك انت وأسامة مشهورين في المجال ده ^^

towfieee
05-07-2008, 04:17 PM
انا لو أقدر كنت نزلت ، مش علشان السيديهات ، بس علشان اتشجع إن في حدا تاني بحب المجال اللي أنا بحبه .

الملك مصلح
05-07-2008, 04:41 PM
فكرة ممتازة وتجمع موفق بإذن الله )) وكنت اتمنى لو أقدر اجي لكني في السعودية )

بالتوفيق واسأل الله لكم الفائدة "

||صقر||
05-07-2008, 04:53 PM
طيب سؤال : هل أنت عرضت الدعوه دي في مواقع تانية زي المنابر و عرب جيمز والسيجي ؟؟
ولا أنت اكتفيت بالمنتدى هنا ؟؟

هنا وفى المنابر بس ... وبفكر أحط موضوع فى عرب تيم .... ربنا يسهل ... لو تعرف منتديات ممكن يكون فيها أعضاء مهتمين وجادين .... تبقى جدعنه منك لو نقلت الإعلان ده فى المنتديات دى ^^ .....

انا لو أقدر كنت نزلت ، مش علشان السيديهات ، بس علشان اتشجع إن في حدا تاني بحب المجال اللي أنا بحبه .
ازيك ياحج توفيق ..... بقولك إيه ... سيبك مالكلام ده ^^ ... احنا هنقطعهم ^^& ..."حرب أعصاب بقى ... خخخخ "

PrinceOfSorrow
05-07-2008, 05:55 PM
سلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بتوفيق لكم ولك أخي صقر ولو نجحت عملية وان شاء الله تنجح وتلقى الجدية وتفاهم والأهم أن يكون الجميع يعشقون هذا مجال وليس مجاملات أو بحثا عن اهداف اخرى
لأن الشخص الي يحب صناعة ألعاب هو شخص الذي ستراه معك حتى نهاية من وجهة نظري ^^

واتمنى منك ان تعلمنا بأخبار هذا المؤتمر سواء في مصر أو بلد عربي ولكن يبقى الأمر له المهتمين في جميع دول العربية في مجال صناعة ألعاب
من يدري يمكن يكون هذا الأجتماع بداية الجدية وتبادل الأفكار والخبرات بين الجميع ^^

بتوفيق لكم ^^

سامي.خ
05-07-2008, 06:52 PM
ليتني اقدر اجي T_T
لو تقدر ترفع الإسطوانات وكمان لو فيه تصوير لفعاليات التجمع يا ليت لو ترفعه كمان

Wolf Sniper
05-07-2008, 07:08 PM
فكرة ممتازة و إن شاء الله رح تلاقي اهتمام من كثير من الناس

أنا سمعت أن ||Saker|| سيكون مراسل المنتدى للاجتماع^^ ( خلاص تم تعيينك ^^ )

لا تنسى اطلاعنا على كل جديد و كما طلب الأعضاء ارفع لنا أي مستندات أو اسطوانات تم توزيعها

إن شاء الله بالتوفيق

MEGA.K
05-07-2008, 08:18 PM
مرحبا يا أعضاء المنتدى

الرد:زي ما قالو الاخوة الاعضاء الكرام ان شاء الله ينجح الاجتماع و ان شاء الله انشوف تفاعلات مثل هذه في دول و مدن اخرى.
وكمان اذا ممكن تعطينا نبذة عن عن الاجتماع و ماذا حصل فيه(طبعا بعد عقده).
و كمان اذا ممكن ترفع الاسطوانات و الملفات للفائدة.

وشكرا
MEGA.K

Karim Ghazal
05-07-2008, 10:05 PM
أتمنى لو كنت معكم .. للأسف ..

اتمنى ان تنجح ..

Kamuri-San
05-07-2008, 11:57 PM
حسنا سأرسل لك رقم هاتفي الجوال و رقم البيت اذا اردت
لكن يوم الاثنين صعب
بقول لك على السبب في الهاتف ان شاء الله
و الرسالة في الطريق

PrinceOfSorrow
06-07-2008, 12:41 AM
ليتني اقدر اجي T_T
لو تقدر ترفع الإسطوانات وكمان لو فيه تصوير لفعاليات التجمع يا ليت لو ترفعه كمان

هذا فائدته اكثر من رفع اسطوانات
ارجو منك ان تنقلنا اخبار الأجتماع لو كان ذلك يسيرا ^______^

||صقر||
06-07-2008, 08:40 AM
إن شاء الله ^^ ... بخصوص اللى هيلاقى صعوبة فى حضور التجمع .. فهو مفتوح ... احنا هنبدأ إعداد الساعة 10:30 الصبح ...و هنقعد تقريبا أربع ساعات ... تقدر تيجى فى أى وقت ..^^ ... زى ماقلت هو تجمع عام ومفتوح .. انت مش ملزم بأى حاجة ... بس بالتأكيد تعالى من الأول عشان تستفيد أكتر ^^ .. وان شاء الله التجمع هيتسجل من البداية للنهاية سواء نجح أو فشل ^^ ...... انا كل هدفى اننا نبدأ نفكر عمليا فى تكوين تجمعات واتمنى الفكره دى تنتشر فى الأقطار التانيه .... ربنا يسهل .... بكره الاتنين.... هتصل بالشباب اللى سجل النهارده ان شاء الله

||صقر||
06-07-2008, 12:15 PM
خلاص .... حددنا المكان والزمان ^^ :
المكان : ساحة الأوبرا :دى صور لمكان التجمع بالقمر الصناعى للى مش عارف العنوان :
http://www.wikimapia.org/#lat=30.041...17&l=0&m=a&v=2 (http://www.wikimapia.org/#lat=30.0418481&lon=31.2250435&z=17&l=0&m=a&v=2)

الزمان :
يوم الاثنين "اللى هو بكره" ... هنبدأ الساعه 10:30 وهنقعد أربع ساعات ...

النشاطات : أول ساعة : للتنظيم التجمع و التعارف و استعراض محتويات الاسطوانات
الساعة الثانية : موقفنا من "تطوير الألعاب" تصحيح المفهوم و تخصص المجالات وتحديد موقف كل واحد منها
الساعة التالته : استعراض لبعض المشاريع و مناقشة بعض التقنيات و الأساسيات الخاصة بالـ Game Development Cycle
الساعة الرابعة : مناقشة فكره Amdman فى إنشاء موقع دعم لمطورى الألعاب و كيفيه تمويله -وتسليم الاسطوانات و إكياس البست وسندوتشات الجمنه ^,^& "

دى صورتى عشان تعرفونى لما نتقابل :-
لو عندك أى حاجة عاوز تجيبها و شايف انها هتفيد هاتها ... اسطوانات أو شغل كويس عاوز تعرضه ..

ayoubsoft
07-07-2008, 02:46 PM
بالتوفيق في الاجتماع ^^

MEGA.K
07-07-2008, 03:04 PM
مرحبا يا أعضاء المنتدى

الرد:طيب على ما أظن انو الاجتماع خلص طيب وايش صار (ممكن تقرير أو صور أو تسجيل لاجتماع للاستفادة )
و ان شاء الله يكون مر على خير.

وشكرا
MEGA.K

CalmKiller
07-07-2008, 06:40 PM
ا خبر ابيض و اللهي لو كنت اعرف ان التجمع النهارده كنت جيت بس و الله ماكنتش اعرف
انا لسه داخل المنتدى الساعة خمسة
نحس والله
:12::12:
انا كنت حاسس ان مفيش غيري مصمم العاب في القاهرة بس دلوقتي اتشجعت شوية
معلش لو تعرفو تحددو مكان تاني للاجتماع
و في يوم تاني ان شاء الله