المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : هذا برنامجي بعرف اش المشكلة بوزني ؟؟؟

vip_temaa
07-06-2009, 02:01 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخواني انا طولي 166 ووزني 91 كيلو لي 3 اسبابيع في النادي ولين اللحين وزني نزل نص كيلو بس
بس جسمي اتغيير من ناحية المقاسات وخف فيها جسمي بس الوزن مو راضي ينزل
برنامجي يوميا بالنسبة للأكل نادرا ماافطر واذا فطرت 3 شرايح توست اسمر مع شريحتين جبنه وكاسة نسكافيه
والغذاء شريحة سمك او طاجن ربيان مع طبعا صحن سلطه مع رغيف عيش والعشااا يكون زبادي اكتيفيا على حسب الجوع
وبالنسبة للنادي اروح 5 او 6 مرات يوميا
والعب دراجه 20 دقيقه و 20 د سير اللي فيه كرسي و 20 د كروس والعب 100 عده معده بالالة
ثم ادخل حصة لياقة .(مع العلم اني سريع التعب )
ياشباب ليه نزول الوزن عندي بطئ جدا مع اني حارم نفسي من الاكل واتعب نفسي بالنادي وباالاخير هذا النزول اللي صار بصراحه جايلي احباط مو طبيعي
ياريت تساعدوني هل اغير بأكلي او طريقة اللعب بالنادي والا اخذ حبوب او اي شي لتزيد معدل التخسيس لدي :cray::cray::cray:ولكم مني أجمل تحية

MOTASEMKZ
07-06-2009, 05:14 PM
ممكن يا اخي كثافة عظامك ثقيلة
يعني هذا فقط احتمال

vip_temaa
08-06-2009, 07:22 AM
ياحبيبي حتى لو عظمي ثقيل المفروض الوزن ينزل لحد معين ثم يوقف
انا جسمي مليان شحوم وابغى انزلها بالقوه

faredrocky
09-06-2009, 07:14 AM
السلام عليكم
يا اخى لو انك قرأت فى المنتدى قبل ما تكتب موضوع جديد كنت لقيت الرد بتاعك جاهز و عشان متقعدش 100 سنه تدور انا هديك الروابط جاهزه
عن نظام التدريب اللى المفروض تمشى عليه و نظام غذائى كمان
http://www.montada.com/showthread.php?t=616685
و نظامك الغذائى انت المفروض كمبتدا فى اليوم تاخد كميه بروتين = 1.25 *وزن جسمك و تقسمهم على 6 و تاكل 6 وجبات فى اليوم او تقسمهم على 5 و تاكل 5 وجبات فى اليوم
نسبه البروتين 50% و نسبه الكربوهيدرات 30% و الدهون 20% فى كل وجبه
و ربنا يكرمك و بلاش التوست الاسمر لانه عباره عن عيش عادى معمول بدقيق ابيض و مضاف اليه حبه دقيق اسمر و حبه رده من فوق الوش عشان يبان انه اسمر يعنى بيطخن زى العيش العادى
رقم 2 الكربوهيدرات اللى بتكلها بتكون كربوهيدرات مركبه مثل الارز و المكرونه و بلااااااش كلمه عيييش دى خااااااالص
لو نفسك تاكل حاجات حلوه يبقى من الفاكه و ابعد عن الحلويات خااالص
و برده متكترش من الفواكه
بعد التمرين مباشرا لو تاخد عصير او تاكل فواكه يكون افضل
استعمال الفات برنر اختيارى انا عن نفسى عمرى ما استعملته و خسيت من 98 كيلو ل 81 كيلو فى شهرين و نص مع العلم انى مكنتش ملتزم بالكلام ده طوال الشهرين و نص و كنت ساعات مش بتمرن سويدى
يعنى بأذن الله نشوفك كمان كام شهر يا بطل ووزنك 80 كيلو كده زى حالاتنا و كلك عضلات امين

faredrocky
09-06-2009, 07:16 AM
نسيت اقولك طبعا الخضروات و السلطه مهمين عشان الفيتامينات