المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : السلام عليكم اريد المساعده من اهل الخبره "مبتدئ و كورس مكملات "

محمد كندري
26-01-2010, 02:20 AM
انا مبتدء بلعب الحديد واريد ضخامه ولكن كنت متين والان ظعيف طولي 183 ووزني الحالي 88 ونصحوني ب واي بروتين و امينو 10.000 و مايو شوك و هالو وفيتامين

واريد النصيحه من اهل الخبره او كابتن او دكتور وشكرررررا

mr/olympia
26-01-2010, 02:29 AM
السلام عليكم
اولا لازم تكون مهتم بتغديتك مع راحتك وتدريباتك

ونصيحتي لك بدون متكثر من المكملات خليك على الواي بروتين لانه فيه الامينو مع الجلوتامين يعني مكمل واحد فيه ثلاث مكملات وهو حاصل على مركز الاول في المكملات وتضيف معاه مالتي فيتامين
المالتي فيتامين في الصبح مع الفطار
والواي بروتين تاخده لما تستيقض من النوم وبعد التدريب بالحديد مباشرة وقبل النوم وحاول تعمله بعد الحديد مباشرة في الماء لسهل الامتصاص اما الاوقات الاخرى تستعمله مع الحليب مفيش مشكل

محمد كندري
26-01-2010, 02:35 AM
طيب انا اخذ البروتين قبل التمرين ب30 وبعد التمرين هو والامينو هل هذا الصح ؟ وشنو اقدر اخذ شي يخليني ارفع اوزاني بدون ما يأثر علي او يسبب تلف الاعصاب؟

mr/olympia
26-01-2010, 04:20 AM
وشنو اقدر اخذ شي يخليني ارفع اوزاني بدون ما يأثر علي او يسبب تلف الاعصاب؟

تقدر تاخد كرياتين وهو لهتاخدوا قبل التمرين بنصف ساعة وتاكل وجبة فيها بروتين وكاربوهيدرات قبل التمرين بساعتين

طيب انا اخذ البروتين قبل التمرين ب30 وبعد التمرين هو والامينو هل هذا الصح ؟
لا مش صح قلت لك بلاش امينو 10000 لان نسبة البروتين فيه ضعيفة والواي بروتين يكفيك ثلاث مرات في اليوم قبل الفطار وبعد التدريب وقبل النوم مع الاهتمام بباقي وجباتك الغدائية

AmiTy Ville
27-01-2010, 05:51 AM
تم تعديل عنوان الموضوع

يرجى مراجعة قوانين القسم

بالتوفيق عزيزي