المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : انصحوني بخصوص كورس المكملات الجديد

ghjkl
17-04-2010, 05:34 PM
السلام عليكم
انا اخدت قبل كدا مكملات سيرياس ماس و كرياتين برولاب وما شاء الله شايف تحسن مع اني لسه معرفش وزني بعد ما اخدته
انا طولي 170 وزني القديم 53 وسني 22
وتقريبا بدأو يخلصو معدش يكفي غير يومين بالكتير
بفكر اني اجيب المكملات دي :
-بروكومبلككس جاينر
-امينو 4800 ( بيقولو له اضرار كتير لكن معرفش ايه هيا ..لو حد جربة ياريت يقوللي ) وهل فيه امينو بودر او سائل !! انا معرفش ابلع الحبوب !!
-نو اكسبلود او سل ماس
تنصحوني بأيه بخصوص المكملات دي هل هيا مناسبة ليا ولا فيه حاجه تجيب نتيجه افضل وملهاش اضرار علمأ باني مش عايز ابقى جاي كتلر !! انا بس عايز يبقى جسمي مفصل والعضل مناسب لجسمي انا لاعب جمباز قديم
شكرا

آبو رآشـد
17-04-2010, 06:06 PM
لا وضعك ممتاز والامينو 4800 ما فية اضرار ان شاء الله

والبرو كومبلكس غاينر مناسب لك ان كنت تبغى دهون وعضل بنفس الوقت

لكن يفضل حاليا انك تكسب وزن بدهون لان وزنك مرة قليل يحتاج الى دهون وتركز بالاكل خمس وجبات في اليوم

وطبعا الاكل مفتوح لك والنوكسبلود ممتاز واختيارك موفق في المكملات لكن يفضل انك تهتم بالاكل مع المكملات

بالتوفيق

WA7SH JEDDAH
17-04-2010, 06:08 PM
شوف اخويه

نصيحتي لك ما دام استفتد من السيرياس ماس والكرياتين استمر عليها لكن وقف عن الكرياتين مدة 30 يوم شهر وخذ بدالو جلوتامين باودر بالنسبة للأمينو 4800 انا استخدمو ومالهوش اي اضرار اذا تبغى امينو سائل خذ امينو فيول سائل اما امينو بودره مفيش وعمري في حياتي ما سمعت بأمينو بودرة

بالتوفيق

التنويع ما يفع مضر بالجسم من الداخل

ما في احد يصدق يمشي معاه بروتين معين ما يصدق على الله كمل على هل المكملات وعيش يا معلم

ghjkl
17-04-2010, 08:26 PM
شكرا ليكم على ردودكم لكن فيه استفسار:
بخصوص الامينو ( سوبر امينو 4800 ) انا معرفش ابلع الحبوب بتقف اطلاقا صعب !! يبقى ايه الحل وهل ال الامينو فيول مفضل عن الامينو الحبوب ؟ وايه اسمه بالظبط وياريت صورة له
ثانيا بخصوص البروتين ..وحش جدة يقول انه ممكن بروتين يمشي مع جسمي وبروتين تاني لأ !!؟ السبب في تغيير البروتين انه البروكمبلكس جاينر اقل شويه في الفات والكارب ! هل ممكن جسمي ميقبلوش مثلا !!
شكرا

ghjkl
19-04-2010, 02:59 AM
هل من مجيب ياريت تجاوبوني انا البروتين اللى عندي خلص تقريبا !! ومازلت محتار بخصوص الأسئلة اللى فوق
شكرا

mashkaljey
19-04-2010, 09:12 AM
اسالتك بسيطه لو مار على محل مكملات عزيزي !!

السؤال الاول والخاص بالامينو نعم هناك اكثر من نوع امينو شراب اسال البائع عن المتوفر لديه !! وبعضهم يختلف من حيث الافضليه

السؤال الثاني نعم !! ممكن مايتقبلوش

بالتوفيق