المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : وزني 100 وناوي انزل الى 90 هل النيتروتك مناسب لي

khaled_gti
10-05-2010, 06:04 PM
سلام عليكم
انا وزني دلوقتي 100 وفي خلال اسبوعين ان شاء الله هوصل 90 او 93 علي النظام اللي انا متبعه
انا بفكر اخد نيتروتك بعد اسبوعين من دلوقتي انا اعرف انه كويس جدا لبناء العضلات فهل تنصحوني لمنتج تاني معاه زي نايتريكس مثلا او نو اكسبلود او نانو اكس عشان يدي نتايج كويسه في خلال شهر ونص
وياريت كمان معاه جدول كويس للتمارين انا مش عاوز ضخامه جامده في العضل انا عاوز بس العضل يكون واضح ومتقسم

انا دلوقتي بستخدم ليبو 6 بلاك مع امينور برست 3000 لحرق الدهون وان شاء الله هيخلصوا في خلال اسبوعين
مع العلم انا وزني كان من اسبوع 106

آبو رآشـد
10-05-2010, 07:46 PM
استخدمن منتج بروتين خالي من الفات افضل لك لان وزنك عالي استخدم ايسو فات ولا بروتين البيض او زيرو كارب كلهم حلوين شوف المتوفر عندك

بالنسبة لمنتج اضافي معة تقدر تضيف امينو افضل زي امينو 2222 تابلت راح يفيدك بحرق الدهون ولا داعي لمنتج ابور لحالتك لنك الليبو 6 راح يعطيم باور نتيجة حرق الدهون لانة يخول الفات الى طاقة ونفس الكلام للامينو 2222 تابلت

بالتوفيق

khaled_gti
10-05-2010, 09:29 PM
أنا هبدأ ان شاء الله في الكورس ده بعد اسبوعين بس انا متبع نظام غذائي عشان تنزيل الوزن دلوقتي و بستعمل ليبو 6 بلاك وامينو برست 3000
انا طولي 181 فاعتقد لو الوزن نزل ل 90 هيبقا كويس جدا
والنيتروتك بيزود الوزن بس عضل صافي مش دهون
ياريت تكتبلي جدول تمارين كويس بس يكون كل عضله لوحديها والباي والتراي في يوم مع بعض

مبادئ حديد
11-05-2010, 12:39 AM
معليش اخوي خالد

انا الان في نفس خالتك ونفس الطول تقريباً اً الوزن

ومحتار بين النيتروتك وبين الواي بروتين

بس عندي سؤال

ايش النظام الغذائي اللي انت متبعو ؟؟؟؟؟

لأنو ماشاء الله في اسبوع 6 كيلو يعني حرق قوي ماشاء الله تبارك الله

khaled_gti
11-05-2010, 12:20 PM
النظام الكيميائي:
يوم السبت : خضار فقط سوتيه و سلطه
يوم الحد فاكهه فقط : انا عن نفسي باكل برتقال وتفاح اخضر واناناس
يوم الاثنين : خضار و فاكهة تبدأ بالفاكهه الاول وبعدين الخضار ماتبدأش بالخضار الاول ده صحيا يعني
يوم الثلاث لحمة مشوية او فرخة مشوية منزوع الجلد
يوم الاربعاء سمكه كبيرة مشوية او علبتين تونة
يوم الخميس فاكهة صنف واحد ويفضل الاناناس طول اليوم فطار وغدا وعشا
يوم الجمعة لحد الساعة 5 فاكهه صنف واحد ومن بعد الساعة 5 باكل وجبة فري زي مانا عايز

طبعا اللي انا كاتبه ده الغدا فقط
الفطار : يوميا بيضه مسلوقة مع نص برتقالة
العشاء زبادي خالي الدسم او كوب حليب خالي الدسم مع ثمرة فاكهه واحدة
الفطار والعشاء كل يوم ماعدا يوم الخميس والجمعة الصبح لازم فاكهه صنف واحد

اول اسبوع هيعدي عليك صعب شوية انا كمان بتمرن 4 ايام في الاسبوع كارديو و بعد ما اخلص بشيل حديد وبدخل ساونا وبخار مرة واحده في الاسبوع
انا باخد الصبح 3 حبات ليبو 6 بلاك وقبل التمرين بنص ساعة 3 حبات ليبو 6 بلاك
وبعد التمرين علي طول باخد امينو برست 3000 بيغذي العضله وبيحتوي علي الكرانتين

ده النظام اللي انا متبعه هو متعب شوية بس مافيش نتيجة من غير تعب
وفي كذا نظام للريجيم الكيميائي علي النت ممكن تدور

مبادئ حديد
11-05-2010, 02:32 PM
ايوااااا

بس مو كأنو قوي شويه

يعني ممكن بعد ماتنتهي من الرجيم وترجع للنظام الطبيعي جسمك يرجع لنفس الوزن لا قدر الله

والله يوفقك

khaled_gti
11-05-2010, 05:43 PM
اكيد طبعا هترجع زي ماكنت بعد ماتنتهي من الريجيم لو ماعملتش تثبيت وزن انا لسة مش عارف الطريقة بس ان شاء الله هشوف طريقتها اول ما اخلص المدة

بدر الهنيدي
21-05-2011, 03:02 AM
والله اخوي وجه نظري ما انصحك الحين لمن اتنشف و تخلص اخذ نايترك الان تزيد و تنشف في نفس الوقت احس انها صعبه هذه وجهت تظري و الله اعلم