المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : كمال الاجسام استفسار حول كورس

Zedy
07-09-2010, 06:03 AM
السلام عليكم
انا كانت عابز استفسار منكم عن كورسان و ايهما افضل
الكورس الاول:
gh max
animal test
animal cuts
amino tech

الكورس الثاني:
animal stack
animal cuts
whey protein

مع العلم ان هذا الكورس لصديق لي و هو بيفضل الكورس الاول لانة مبيحبش البودر و دة شوية معلومات عنة
الوزن: 106
الطول: 186 تقريباً
اسن: 23
نسبة الدهون: بصرحة مش عارف بس هي مش كتير لظهور تفصيل العضلة و القفص الصدري من عند المجنس بس مشكلتة ان فية ماء تحت الجلد و مركز في منطقة البطن و لذلك انا قولتلة يستخدم animal cuts

انتظر ردكم بفارغ الصبر و شكرا مقدما علي المساعدة :)

THE CAST
07-09-2010, 06:10 AM
السلام عليكم
وعليكم السلام
انا كانت عابز استفسار منكم عن كورسان و ايهما افضل
الكورس الاول:
gh max
animal test
animal cuts
amino tech
ممتاز لكن ينقصه البروتين
الكورس الثاني:
animal stack
animal cuts
whey protein
الاول افضل بكثير لكن ضيف عليه الواي
مع العلم ان هذا الكورس لصديق لي و هو بيفضل الكورس الاول لانة مبيحبش البودر و دة شوية معلومات عنة
الوزن: 106
الطول: 186 تقريباً
اسن: 23
نسبة الدهون: بصرحة مش عارف بس هي مش كتير لظهور تفصيل العضلة و القفص الصدري من عند المجنس بس مشكلتة ان فية ماء تحت الجلد و مركز في منطقة البطن و لذلك انا قولتلة يستخدم animal cuts
جيد
انتظر ردكم بفارغ الصبر و شكرا مقدما علي المساعدة :)

لكن مكملات الكورس الاول تفيده اكثر للضخامه
يعني لوياخذ حاليا واي بروتين + امينوتك + انيمال كت + ملتي فايتمن
افضل ..ولوااستعملها كلها ماعنده مشكلة

بالتوفيق

Zedy
07-09-2010, 07:50 AM
-الف الف شكر علي ردك ياباشا و انا نسيت اقول انة هو هيضيف كرياتيتن قبل التمرين يعني زيادة عشان يحسن من الاداء بس انا معترض معاه لان اللي اعرفة ان الكافيين بيبطل مفعول الكرياتين و الانيمال كاتس موجود فية كافيين فانت رايك اة؟ و بالنسبة للكورس الاول هل من الممكن تبديل التيست بالستاك في حال عدم توفرة؟
-و بالنسبة للكورس انا فعلاً معاك انة الكورس الاول للضخامة بس في نفس الوقت هينزل دهون عشان التيست و الكاتس و فعلاً هو ينقصه البروتين بس بصرحة ميزنية صديقي مش هتكفي للاسف و اكرر شكري علي ردك و اهتمامك بالموضوع :)

THE CAST
07-09-2010, 07:55 AM
-الف الف شكر علي ردك ياباشا و انا نسيت اقول انة هو هيضيف كرياتيتن قبل التمرين يعني زيادة عشان يحسن من الاداء بس انا معترض معاه لان اللي اعرفة ان الكافيين بيبطل مفعول الكرياتين و الانيمال كاتس موجود فية كافيين فانت رايك اة؟
لامايبطل مفعوله,لكن كرياتين ففترة تنشيف ماينفع لانه يخزن ماء بالعظل..مع انه ممكن,والقرار راجع له
و بالنسبة للكورس الاول هل من الممكن تبديل التيست بالستاك في حال عدم توفرة؟
ممكن لكن تست اقوى من ستاك
-و بالنسبة للكورس انا فعلاً معاك انة الكورس الاول للضخامة بس في نفس الوقت هينزل دهون عشان التيست و الكاتس و فعلاً هو ينقصه البروتين بس بصرحة ميزنية صديقي مش هتكفي للاسف و اكرر شكري علي ردك و اهتمامك بالموضوع
اذا ميزانيته ماتكفي يحذف بعض المنتجات وياخذ الي قلتلك عليها بردي الاول.
:)...............

بالتوفيق

Zedy
08-09-2010, 11:17 AM
الف الف الف شكر ياكوتش معلش تعبك معايا و حاليا بعد كلامك ان شاءالله هيكون الكورس كالاتي
whey protien gold stander
gh max
animal test او animal stack في حالة عدم توفرة
animal cuts
amino tech او amino 2222 في حالة عدم توفرة
بس معلش سؤال هو بالنسبة للمحفز زي test و gh ان شاءالله بعد الكورس مفعلهم هيروح و يرجع الجسم تاني زي الاول؟ ام المفعول مستمر لي فترة معينة مثل الحقن ام ماذا؟
و الكورس الحالي فهو للضخامة الصفية فهل الكورس جيد ام يفضل تغيرة بشيء اخر؟ ام يفضل فصل الانيمال كتس في كورس لوحدة و عند الانتهاء يتم الانتقال اللي كورس المحفز؟
و بالنسبة لنسبة الدهون فاهو بيقولي انة شفها في صيدلية 13% تقريبا و معلش ياكوتش تعبك معايا و يارت لو اي حد عندة راي اخر يقول :)

THE CAST
08-09-2010, 06:11 PM
الف الف الف شكر ياكوتش معلش تعبك معايا و حاليا بعد كلامك ان شاءالله هيكون الكورس كالاتي
whey protien gold stander
gh max
animal test او animal stack في حالة عدم توفرة
animal cuts
amino tech او amino 2222 في حالة عدم توفرة
تمام
بس معلش سؤال هو بالنسبة للمحفز زي test و gh ان شاءالله بعد الكورس مفعلهم هيروح و يرجع الجسم تاني زي الاول؟ ام المفعول مستمر لي فترة معينة مثل الحقن ام ماذا؟
الجي اتش محفز طبيعي للقروث,والاخر بروتست.,ومايروح المفعول اكيد لوحافظ على تغذيته
وهي مختلفه عن الحقن طبعا
و الكورس الحالي فهو للضخامة الصفية فهل الكورس جيد ام يفضل تغيرة بشيء اخر؟ ام يفضل فصل الانيمال كتس في كورس لوحدة و عند الانتهاء يتم الانتقال اللي كورس المحفز؟
و بالنسبة لنسبة الدهون فاهو بيقولي انة شفها في صيدلية 13% تقريبا و معلش ياكوتش تعبك معايا و يارت لو اي حد عندة راي اخر يقول :)

نسبة الدهون تعتبر مناسبه جدا للتضخيم وماله داعي الانيمال كت
لو يحذفه افضل

بالتوفيق