المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : كمال الاجسام سؤال ضرورى عن الواى بروتين والكيرياتين

ccmpunk
29-09-2010, 11:55 AM
السلام عليكم من يومين جبت واى بروتين جلود وكيراتين
السؤال الاول هل الكيراتين له رائحه اصلى حاسس ان له رائحه وياليت لو له رائحه تفيدونى قريبه من ايه
ثانى شىهل الواى بروتين الاتنين كيلو ممكن تبقى البرشامه الداخليه لها عباره عن ورقه وغير ملزوقه
ارجوكم تفيدونى فى الشيئين لانكم طبعا عارفين الغش المنتشر فى مصر

THE CAST
29-09-2010, 12:09 PM
السلام عليكم
وعليكم السلام
من يومين جبت واى بروتين جلود وكيراتين
السؤال الاول هل الكيراتين له رائحه اصلى حاسس ان له رائحه وياليت لو له رائحه تفيدونى قريبه من ايه
كان عندي مونهدرات جي ان سي ورائحته قريبه من بودرة الفانيلا لكن خفيفه جدا تكاد لاتُشم
ثانى شىهل الواى بروتين الاتنين كيلو ممكن تبقى البرشامه الداخليه لها عباره عن ورقه وغير ملزوقه
لا الورقه تكون مغلقة باحكام
ارجوكم تفيدونى فى الشيئين لانكم طبعا عارفين الغش المنتشر فى مصر............

بالتوفيق

themaddemon
29-09-2010, 02:49 PM
السلام عليكم من يومين جبت واى بروتين جلود وكيراتين
ارجوكم تفيدونى فى الشيئين لانكم طبعا عارفين الغش المنتشر فى مصر

المفروض مايكون للكرياتين ريحة واضحة زي ماقال الاخ كاست عشان كذا لاتاخد الا كرياتين من اوبتيمام او برولاب والتيميت نيوتريشن،، بالنسبة للورقة الي على البروتين هي تكون ملصقة بس لما تفتح الغطاء تنقشع معاها او جزه منها ينفك ....هذي عن ترجبتي مع موقع بودي بيلدنغ شخصيا الا عاد لو منتجاتهم غش هذي مصيبة :)

ahmed eddy
29-09-2010, 04:35 PM
طيب يا كابتنthemaddemon (http://www.montada.com/member.php?u=797404) هل غطا العلبة بيكون مكتوب عليه من الداخل صنع اى امريكا بلانجليزى طبعا

THE CAST
29-09-2010, 04:49 PM
المفروض مايكون للكرياتين ريحة واضحة زي ماقال الاخ كاست عشان كذا لاتاخد الا كرياتين من اوبتيمام او برولاب والتيميت نيوتريشن،، بالنسبة للورقة الي على البروتين هي تكون ملصقة بس لما تفتح الغطاء تنقشع معاها او جزه منها ينفك ....هذي عن ترجبتي مع موقع بودي بيلدنغ شخصيا الا عاد لو منتجاتهم غش هذي مصيبة :)

موريحه لذيك الدرجه انا قلت( تكاد لاتُشَم)

والكرياتين طبقا للمقالات ماله رائحه لكن هذا الي شفته من جي ان سي

themaddemon
29-09-2010, 05:32 PM
طيب يا كابتنthemaddemon (http://www.montada.com/member.php?u=797404) هل غطا العلبة بيكون مكتوب عليه من الداخل صنع اى امريكا بلانجليزى طبعا

لا مو شرط.................

ccmpunk
30-09-2010, 02:56 PM
طب كنت عايز اسال هل الكيرايني بيبقا شكله ايه علانى عفوا فى اللفظ حاسس كانه معجن

themaddemon
30-09-2010, 03:58 PM
مافهمتك وضح اكثر .......

ccmpunk
30-09-2010, 04:32 PM
كانه طرى كدا او كان مبلول يعنى مش حبيبات واضحه زى مكنت بجيبه

THE CAST
01-10-2010, 12:13 AM
كانه طرى كدا او كان مبلول يعنى مش حبيبات واضحه زى مكنت بجيبه

اصلا بودرة الكرياتين ذات التخزين الممتاز تجيك مثل الدقيق الابيض او السكر الناعم من ناحية النعومه اما لوشفت تكتلات فهذا راجع للتخزين

themaddemon
04-10-2010, 09:15 AM
فيه نوعين Micronized والمفروض يكون مثل ماقال كاست ،، وفيه Crystallized وهو يجي بودرة ماسكة ببعض شويا ،، يعني عادي لاتشيل هم ..........