المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مشاكل صحية مشاكل خطيرة ومضرة بالصحة يسببها النايتروتيك ..موضوع للنقاش

بطل الاببطال
07-10-2010, 10:14 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته :)

اخواني قرات باحد المنتديات هذا الكلام عن النايتروتيك واشوفة كلام منطقي لان حقيقة النايتروالجديد ماني شايف منه اي نتيجة قوية مو مثل النايتروالقديم وقوته على الرغم من زيادة النسب

نبغى ارائكم

- اتفضل ده تقرير عن النيترو تك ..

- أوّلاً دى التحذيرات المكتوبه على علبة وصفحة النيترو تك :

إقتباس

Warnings: Taking this product without adequate fluid may cause it to swell and block your throat or esophagus and may cause choking. Do not take this product if you have difficulty in swallowing. If you experience chest pain, vomiting, or difficulty in swallowing or breathing after taking this product, seek immediate medical attention.

- الترجمه بختصار انه ممكن يسبب صعوبه فى التنفس - تضخم الحلق والمرئ - صعوبه فى البلع فى حين ان مفيش اى منتج بروتين وإن شئت قلت مفيش اى مكمل آخر مكتوب عليه الكلام ده وكمان الكلام ده مكتوب على معظم منتجات مسل تك .. وايه المكون الموجود اللى يسبب الأعراض دى ؟! دا الكرياتين نفسه مبيعملش كده ..

يا جدعان
الكلام ده اعلان من شركة ماسل تايك
مستحيل مكمل باى شكل من الاشكال يزود 12 كيلو عضل فى 12 اسبوع
ده المنشطات ما تعملش كده
النايتروتيك ممتاز جدا
لكن هو فى الاخر واى بروتين
ممكن امتصاصه يكون اسرع لكن برضه مش الفرق الرهيب ده اللى يتساهل السعر

- حتى لو بيعمل الزياده السريعه دى يا ترى ايه سببها ؟

- ولو بيعمل الزياده دى طبيعى عالأقل كان زمانه رقم واحد بدل الواى مثلاً أو خد اى جايزه لكن مفيش أى حاجه من دى حصلت .

- و رأى أحد الزملاء التجار المعتمدين :

- قال ان البروتين اللى فى جزء كبير من مكوناته مخلق وغير طبيعى وبيلعب فى الجينات الوراثيه .. وقال انه بيسحب البروتين والغذاء الموجه نحو الأعضاء التناسليه وبيوديه للعضل ..

- ولو لسه حابب تاخده زى ماتحب لكن حبيت أجيبلك الدليل على كلامى لأنى مبجيبش ومبقولش حاجه من عندى بفضل الله وتوفيقه والدليل زى ماكتبت بفضل الله من على صفحة المنتج نفسه وآراء المجربين والكباتن بالدليل ..

تم بحمد الله وفضله وكرمه وتوفيقه

ابو مهاا
07-10-2010, 10:19 PM
اقول صباح الخير اخوي
المنتج مافيه شي ووالعرب ماوراهم الى الهبل وتأليف قصص الف ليلى وليلى
المنتج انا مجربه وجربت 3 علب منه وانا بالنسبه لي ماعطاني كثير تقريبا 3 كليو خلال شهر عضل صافي وصراحه ممتاز وكثير من ربعي استخدموه ولا في اي شي مثل يسحب البروتين الموجه للأعضاء التناسليه
الظاهر يابو راشد نفس صاحبنا الي يقول انه ( بوص حدرتك هوا الدب الروسي بيخصي ) وانا عندي بروتين 100% ويديك عضل صافي اسمه وي الجاموس ياخوي تأكد قبل لاتكتب

france for ever
07-10-2010, 10:23 PM
عليكم السلام و رحمة الله و بركانه

اخي بالنسبة للنيترو القديم الكل تقريبا مدحوه و الكل استفادت منه و لكن سعره غالي و كميته اقل بحوالي نصف كيلو غرام عن باقي البروتينات و لكن الجديد مستواه اقل من القديم على الرغم من زيادة نسبة المواد التي يحتويه حسب اراء المجربين و المنتديات الاخرى و اني سبق و ان كتب موضوع بهذا الخصوص حول مقارنة النوعين القديم و الجديد و لكني لا افضل استخدام منتجات شركة مصل تك لانها غالية و عادية و لكن دعايه ضخمة جدا

بطل الاببطال
07-10-2010, 10:24 PM
اول شي اقرة وش كاتب انا بعدين تعال جاوب بهذا الاسلوب
انا قلت المقال منقول ماهو بكلامي والموضوع للنقاش وكلامك مجرد رأي لان كثير ناس وابطال مش لاعبين عاديين وكلامهم نفس الشي للنايترو

بطل الاببطال
07-10-2010, 10:25 PM
عليكم السلام و رحمة الله و بركانه

اخي بالنسبة للنيترو القديم الكل تقريبا مدحوه و الكل استفادت منه و لكن سعره غالي و كميته اقل بحوالي نصف كيلو غرام عن باقي البروتينات و لكن الجديد مستواه اقل من القديم على الرغم من زيادة نسبة المواد التي يحتويه حسب اراء المجربين و المنتديات الاخرى و اني سبق و ان كتب موضوع بهذا الخصوص حول مقارنة النوعين القديم و الجديد و لكني لا افضل استخدام منتجات شركة مصل تك لانها غالية و عادية و لكن دعايه ضخمة جدا

كلام مظبوط وهذا الي بنقولة

بالنسبة للناس الي تقول النايترو عطاهم 3 كيلو
احتمال انهم كانو يستخدمون بروتينات معاه مش لحاله ومكملات اخرى

الحكم عليه يكون من خلال استخدامة لوحده وهذا الحل الوحيد حتى نعرفة شغال ولا لا

ابو مهاا
07-10-2010, 10:31 PM
^^
الحبيب انا كنت مستخدمه لوحده مع امينو كان نوعه انابولك 2222 ضعيف وكنت استخدمه فتره راحه من الفات برنر ومادخلت معاه شي نهائيا
لانه اساسا فيه كرياتين وجلوتامين وكنت استخدم قلوتامين بيور بروحه طبعا ماله شغل وانا بصراحه اقولك النقل خاصه من المنتديات العربيه مشكلللللللللللللللله مو اي كلام ينقال
يعني تلومني لما اشوف هل كلام انغث صراحه ونادر ماكتب ردود مثل هذي بس صراحه الواحد مايمسك اعصابه واسمح لنا انا ماقصدك نهائيا ولا صوبك انا اقصد الي كاتبين هل معلومه
وبالنسبه للزياده ترى فعلا يعطي عضل وانا حاليا برجع له بعد ماخلص البرو كومبلكس وبستخدمه شهرين :)

بطل الاببطال
07-10-2010, 10:34 PM
خلاص اخوي ماحصل شي مشكور على ردك

والله انا ماناوي اخرب سمعة شركة ولا شي بالعكس انا من مستخدمي النايترو ومن فترات طويلة
بس نبي نجمع اكبر اراء عن النايترو لان لو تشوف الحين حتى بالمنتديات الاجنبية كثيرت الناس التشكي من النايترو وقلل تقييمه بشكل ملحوظ

ابو مهاا
07-10-2010, 10:38 PM
اهو عبيه خاصه عندنا اخوي بطل مايجيبون العلبه الكبيره !! انا بالكويت وماحصلتها من اي مورد دائما العلبه الصغيره وسعرها غالي الى الحين حصلت ابن حلال يبيعه 13 دينار
الثانين 18 وبريزولت 23 صراحه سعر غالي والعلبه 28 سكوب اصلا لو بتحسبها 4 سكوبات باليوم بتم اسبوع !!! انا طريقه استخدامي له سابقا كانت 3 سكوبات وكفتني ثلاث علب شهر تقريبا
لكن حاليا بصراحه بجرب 6 سكوبات وبشوف شنو اخرتها ويا النترو تك وفعلا المشكله انه وي بروتين ولكن سعره غالي ...

آبو رآشـد
07-10-2010, 10:41 PM
Warnings: Taking this product without adequate fluid may cause it to swell and block your throat or esophagus and may cause choking. Do not take this product if you have difficulty in swallowing. If you experience chest pain, vomiting, or difficulty in swallowing or breathing after taking this product, seek immediate medical attention.

وعليكم السلام

يعطيك العافية على الموضوع لكن هذا الكلام مجرد تحذير طبيعي ما فية شي يثير القلق حولة

اعراض تضخم الحلق والمري + صعوبة التنفس هذي اعراض الحساسية من بعض المواد مثل الحساسية من زبدة الفول و حساسية السمك

وفي حالة منتجنا هي التحذير للأشخاص الي يعانون من حساسية الصويا والحليب وعلشان كذا تشوف بعض المنتجات الغذائية مكتوب عليها كلام مثل كذا

The product contain milk and soy Allergic people need to take note

وابو مها ما كان يقصدك كان يقصد صاحب الكلام الاصلي

وهو صادق بعض الناس تتستعجل في الاحكام

بطل الاببطال
07-10-2010, 10:45 PM
يعطيكم العافية يا وحوش على التفاعل

haai
07-10-2010, 11:19 PM
اخوي..معليش ما اشوف ان هناك شي يوجب الخوف منه..

مثلاً..انا عندي مشكلة مع البيض إذا اكلت اكثر من اربع في اليوم...
تجيني حساسية في الجلد وتتقشر بشكل غير طبيعي و واضح وبالتحديد اليدين والقدمين..!

هل معنى هذا إني اقول ياشباب البيض مضر بالصحة و احذركم من اكله.؟
طبعاً لا..لكن كـ حالة استثنائية جسمي ماتقبل..عاد هذا شي من الله.

لاحظ ان مشكلتي مع البيض العادي..فما بالك بالمكملات.!