المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : كمال الاجسام استفسار بخصوص منتج Super Gainers Fuel Pro

bebetoooo
20-10-2010, 01:21 PM
السلام عليكم
الاخوة الاعضاء ووحوش المنتدي والاخ الفاضل ذا كوست عندي استفسار بخصوص منتج Super Gainers Fuel Pro والاستفسار هوة :-
1- هل يسبب هذا المنتج العطش ونشفان في الراي منطقة الفم
2- هل من تناول هذا المنتج بيحس بانة محتاج يشرب ماء بصفة مستمرة
3- ماهي الكمية الي نحتاجها في تناول الماء مع المنتج
4- انا اشرب ماء كتير اثناء التمرين ولكن بعدة اقل بكتير
5- انا اعرف ان هذا المنتج فية كرياتين وعارف ان الكرياتين بيخزن الماء في العضل
فهل ممكن يكون دة السبب في العطش بصفة مستمرة وتحس كانك في رمضان محتاج ترطب للفم .
يا جماعة الخير الموضوع اني من يوم ما اشتريت هذا المنتج بحس بعطش دئما بعد ما اخدة وللمعلومية علشان مكنش ظالم المنتج انا اتناول الماء بكثرة فقط اثناء التمرين ولكن في الاوقات العادية تكاد تكون بسيطة جدا فهل
هذا السبب في اني اشعر بان فمي من الداخل ناشف جدا ومحتاج ماء لكي يرطب الفم ودة بيحصل لية خاصة لما اصحا من النوم مع انة لم يحصل لي من قبل فقط عندما تناولت المنتج فهل هذة الاعراض متواجدة عندكم وطبيعية ولا اية الموضوع وشكرا لجميع الاخوة .

حميد الشيبه
20-10-2010, 02:06 PM
السلام عليكم
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
الاخوة الاعضاء ووحوش المنتدي والاخ الفاضل ذا كوست عندي استفسار بخصوص منتج Super Gainers Fuel Pro والاستفسار هوة :-
1- هل يسبب هذا المنتج العطش ونشفان في الراي منطقة الفم
انا استخدمت هذا البروتين وكنت احس بعطش بعد استعماله بفتره بس
2- هل من تناول هذا المنتج بيحس بانة محتاج يشرب ماء بصفة مستمرة
يعني هوه فرق بسيط عن قبل وماله اظرار بالعكس انته تستفيد
3- ماهي الكمية الي نحتاجها في تناول الماء مع المنتج
هذا منتج بروتين فما يلزمك تشرب ماي وايد بس يفضل تشرب ماي بصفه عامه ويا بروتين او طبيعي
4- انا اشرب ماء كتير اثناء التمرين ولكن بعدة اقل بكتير
انزين لازم تعوض السوائل اللي تفقدها وحاول تشرب ماي قد ما تقدر ف التمرين وطول اليوم
5- انا اعرف ان هذا المنتج فية كرياتين وعارف ان الكرياتين بيخزن الماء في العضل
فهل ممكن يكون دة السبب في العطش بصفة مستمرة وتحس كانك في رمضان محتاج ترطب للفم .
والله هاي المعلومه جديده علي بس حتى لو فيه كرياتين ف النسبه صغيره
يا جماعة الخير الموضوع اني من يوم ما اشتريت هذا المنتج بحس بعطش دئما بعد ما اخدة وللمعلومية علشان مكنش ظالم المنتج انا اتناول الماء بكثرة فقط اثناء التمرين ولكن في الاوقات العادية تكاد تكون بسيطة جدا فهل
هذا السبب في اني اشعر بان فمي من الداخل ناشف جدا ومحتاج ماء لكي يرطب الفم ودة بيحصل لية خاصة لما اصحا من النوم مع انة لم يحصل لي من قبل فقط عندما تناولت المنتج فهل هذة الاعراض متواجدة عندكم وطبيعية ولا اية الموضوع وشكرا لجميع الاخوة .

هذا طبيعي جدا وليس له اظرار والماء مطلوب للاعب كمال الاجسام
ليحافظ او ليقي نفسه من الام المفاصل والاربطه
ولا تنسى التغذيه لانه مكمل غذائي بدون تغذيه ما بتستفيد
وبتلاحظ الفرق ف ثاني اسبوع زياده ف الوزن والاوزان

اتمنى اني اكون افدتك
وتحيااااااااااااتي

bebetoooo
20-10-2010, 03:01 PM
السلام عليكم
مشكور اخوي حميد علي تعليقك الجميل وردك علي الموضوع بس انا عندي استفسار انا اخدت من قبل
اكتر من منتج للبروتين منهم واي بروتين ونوع تاني بروتين ايضا كلة بودر وعمري ما حصل معي مثل ما حصل مع هذا المنتج بحس بعطش شديد بعد تناول المنتج فهل هذا طبيعي في المنتج دة ارجو من الاخوة الي جربو المنتج هذا يفيدوني ومنتظر راي وحووش المنتدي واخونا ذا كوست لانة جرب المنتج وعارف عنة كويس انا اخد كوب الصبح وكوب بعد التمرين بس بحس بعطش واحس ان ريقي ناشف وعاوز اشرب ماء لية معرفش اول مرة يحصل معي كدة في منتج هل المنتج ممكن يكون مضروب او هوة كدة طبيعي وانا اعرف ان المنتج فية احماض امنية وفيتامين وكرياتين وجلوتامين بس النسب مش محددة فية دة غير الواي بروتين الي متواجد فية اسف علي الاطالة اخواني بس عاوز افهم هل حالتي دي طبيعية ولا المنتج فية حاجة غلط وشكرا لجميع الاخوة

bebetoooo
20-10-2010, 04:11 PM
Super Gainers Fuel Pro

http://www.bodybuilding.com/store/tl/images/super_gainers_fuel_pro_130_black.jpeg

الشركة

Twinlab

أهم المميزات:

يحتوي على بروتين الواي عالي الجودة.
يحتوي على كرياتيين مونوهيدرات وكروك بيكوليناتي.
غني بالكاربوهيدرات المعقدة ( المركبة)
لا يسبب الاضطراب في المعدة.
يساعد على تخليق البروتين في العضلات أي منع انهيار البروتين بالعضلات.
زيادة الضخامة العضلية بكفاءة عالية
يحتوي على فيتامينات ومعادن وأحماض أمينية كثيرة جدا

القيمة الغذا‍‍ئية لكل 3 سكوبات:

البروتين: 100 جم
الكاربوهيدرات: 306 جم
جلوتامين : يحتوي
مجموع الدهون: 33 جم
الألياف الغذا‍ئية: 10 جم
سكر: 26 جم
عدد السعرات الحرارية: 1860 سعرة حرارية

معلومات أخرى:

مدة الاستخدام للحجم 6 باوند: 7 أيام لكل 3 سكوبات في اليوم الواحد