المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : كمال الاجسام الأنيمال ستاك و المحفزات عموما

ryko
26-12-2010, 12:28 PM
السلام عليكم

كنت سامع إن المحفزات عموما بعد انتهاء إستخدامها

العضلات بتقل شوية إيه السبب؟

ويبقى إيه الفايدة كدة من المحفزات؟طالما ان بعد استخدامها العضلات بتقل تانى؟

وهل فى حل لعدم تقليل العضلات بعد الحصول على النتائج دى؟

THh Rock
26-12-2010, 12:40 PM
وعليكم السلام
اخوي اذا انت محافظ على تغذيتك وتمرينك ومكملاتك وفترة الراحه من الطبيعي انك ما تنقص او تقل من حجم العضله الي وصلت لها من المحفز ..

.hamad.
26-12-2010, 12:54 PM
وعليكم السلام ..

كلام الكبتن ذروك 100%
وأضيف
اخوي محفزات التستا ماتضخم العضلات عشان اذا تركتها تقل العضلات .. لان محفز التستا وضيفته يمنع التستستيرون الطبيعي من الانتشار في الجسم لكي يكون انتشاره في العضلات ويمنع من التخلص من الفائض من التستستيرون الطبيعي ويحفزه ووضيفته الاصليه هي ((تعديل هيئة العضلة وليس ضخامة العضلة)) يعني الفائدة منه هي تغيير الشكل وليس زيادة فالوزن ..

واذا كنت تاخذ بروتين وكارب يناسب وزنك وطولك مستحيل تخسر عضل .. واذا انت تبي حاجة للضخامة عندك منتجات البامب والكرياتين ..

بالتوفيق يابطل

THh Rock
26-12-2010, 01:12 PM
وعليكم السلام ..

كلام الكبتن ذروك 100%
وأضيف
اخوي محفزات التستا ماتضخم العضلات عشان اذا تركتها تقل العضلات .. لان محفز التستا وضيفته يمنع التستستيرون الطبيعي من الانتشار في الجسم لكي يكون انتشاره في العضلات ويمنع من التخلص من الفائض من التستستيرون الطبيعي ويحفزه ووضيفته الاصليه هي ((تعديل هيئة العضلة وليس ضخامة العضلة)) يعني الفائدة منه هي تغيير الشكل وليس زيادة فالوزن ..

واذا كنت تاخذ بروتين وكارب يناسب وزنك وطولك مستحيل تخسر عضل .. واذا انت تبي حاجة للضخامة عندك منتجات البامب والكرياتين ..

بالتوفيق يابطل

ما شاء الله يا وحش ..... شرح كافي ووافي ربي يجزاك الجنه .......

ryko
26-12-2010, 01:55 PM
جزاكم الله كل خير

ryko
26-12-2010, 01:57 PM
وعليكم السلام ..

كلام الكبتن ذروك 100%
وأضيف

بالتوفيق يابطل

بس أعتقد ان كلامك لو صح بخصوص ان المحفزات بتمنع التست الطبيعى من الانتشار فى الجسم لصالح العضلات

دة ممكن يبقى له تأثير سلبى على بعض اعضاء الجسم

مثال على ذلك العضو الذكرى و الخصيتين عذرا فى اللفظ

نمو شعر الدقن و الشارب

sami1989
26-12-2010, 03:27 PM
اخي انت تقارن هرمون التيستوستيرون وبين المحفز !
الاثنين اختلافهم مابين السماء والارض سواء بلضخامه او تحديد العضله او غير ذلك !
المحفز هو محفز الهرمونات الداخليه ! اي يعني ماراح يوقف انتاج التيست في الجسم وانا يحفزه اكثر ومثال الانيمال ستاك خالين فيه مضادات للكبد والدي اتش بلوك
الهرمون اذا تاخذه راح يتوقف الهرمون الطبيعي بلجسم بسبب دخول كميات قويه جدا من التيست للجسم لهذا راح تضهر على بعض الاجسام حبوب في الضهر والكتف وزيادة الشعر نتيجة زيادة هرمون التيست ومن راح تقطع عن الهرمونات الاصطناعيه بهذا الوقت راح يزيد معدل الاستروجين بلجسم هرمونات الانوثه وهنا راح تبدي المشاكل الحقيقيه تساقط الشعر او الزياده والحبوب والجينو مثلا والخ

ولكن بما انا جربت الهرمون وجربت المحفز حاليا فكلام حمد صحيح المحفز يحدد شكل العضله لكن مايعطيه ضخامه
الهرمون يعطيه ضخامه للعضله

PATE
26-12-2010, 11:48 PM
اخي انت تقارن هرمون التيستوستيرون وبين المحفز !
الاثنين اختلافهم مابين السماء والارض سواء بلضخامه او تحديد العضله او غير ذلك !
المحفز هو محفز الهرمونات الداخليه ! اي يعني ماراح يوقف انتاج التيست في الجسم وانا يحفزه اكثر ومثال الانيمال ستاك خالين فيه مضادات للكبد والدي اتش بلوك
الهرمون اذا تاخذه راح يتوقف الهرمون الطبيعي بلجسم بسبب دخول كميات قويه جدا من التيست للجسم لهذا راح تضهر على بعض الاجسام حبوب في الضهر والكتف وزيادة الشعر نتيجة زيادة هرمون التيست ومن راح تقطع عن الهرمونات الاصطناعيه بهذا الوقت راح يزيد معدل الاستروجين بلجسم هرمونات الانوثه وهنا راح تبدي المشاكل الحقيقيه تساقط الشعر او الزياده والحبوب والجينو مثلا والخ

ولكن بما انا جربت الهرمون وجربت المحفز حاليا فكلام حمد صحيح المحفز يحدد شكل العضله لكن مايعطيه ضخامه
الهرمون يعطيه ضخامه للعضله

كلام جميل وواضح يا بطل بارك الله بجهودك

ryko
27-12-2010, 12:33 AM
متشكر ياجماعة على التوضيح

أفهم من كدة ان كل الفايدة من المحفز تحديد شكل العضلات فقط؟

.hamad.
27-12-2010, 12:50 AM
متشكر ياجماعة على التوضيح

أفهم من كدة ان كل الفايدة من المحفز تحديد شكل العضلات فقط؟

نعم يابطل ..مع باور خفيف ..

ryko
27-12-2010, 10:49 PM
بس معنى انه بيحدد شكل العضلات بس انه فوائده للجسم شكلية فقط؟

انما انه يزود قوة العضلات و صلابتها دة مش صحيح؟

ومعلش كان لى استفسار بخصوص الجرعة فى حال استخدام مكمل باور زى السوبر تشارج او السوبر بمب250 معاه

أخد إيه منهم الاول قبل التمرين؟

وبالنسبة لأيام الراحة الجرعة إيه؟

حلم ولكن
27-12-2010, 10:53 PM
وعليكم السلام ..

كلام الكبتن ذروك 100%
وأضيف

بالتوفيق يابطل

كلام كبير وما قصر الكابتن بارك الله فيه

ryko
28-12-2010, 04:43 PM
بس معنى انه بيحدد شكل العضلات بس انه فوائده للجسم شكلية فقط؟

انما انه يزود قوة العضلات و صلابتها دة مش صحيح؟

ومعلش كان لى استفسار بخصوص الجرعة فى حال استخدام مكمل باور زى السوبر تشارج او السوبر بمب250 معاه

أخد إيه منهم الاول قبل التمرين؟

وبالنسبة لأيام الراحة الجرعة إيه؟

ياريت حد من الإخوة الخبراء يفيدنى الله يبارك لكم

sami1989
28-12-2010, 06:58 PM
اخي المحفزاات يجوز ححتى شكل العضله ماراح تحدده هههههههههههههههههه
عاوز تستخدم مكمل باور مع انيمال ستاك مفيش مشكله خذهم قبل التمرين لو عاوز نفس الوقت عادي
وعموما الانيمال ستاك او الام ستاك او الكت والخ دورتهن تكون 3 اسابيع يعني يوميا تاخذ كيس !
في ايام الراحه خذ كيس ستاك اي وقت على معده فاضيه
وبلتوفيق

ryko
28-12-2010, 07:11 PM
اخي المحفزاات يجوز ححتى شكل العضله ماراح تحدده هههههههههههههههههه
عاوز تستخدم مكمل باور مع انيمال ستاك مفيش مشكله خذهم قبل التمرين لو عاوز نفس الوقت عادي
وعموما الانيمال ستاك او الام ستاك او الكت والخ دورتهن تكون 3 اسابيع يعني يوميا تاخذ كيس !
في ايام الراحه خذ كيس ستاك اي وقت على معده فاضيه
وبلتوفيق

أخى سامى متشكر جدا جدا

يعنى رأيك بخصوص الانيمال ستاك مش مهم و ملوش فايدة؟

sami1989
28-12-2010, 07:41 PM
في اجسام تمشي معاه صح وفي العكس لكن عامه لو حابب تجربه معم مكمل طاقه بردو يديك نتيجه كويسه عن تجربه لصديق لي في الجيم

ryko
28-12-2010, 08:04 PM
في اجسام تمشي معاه صح وفي العكس لكن عامه لو حابب تجربه معم مكمل طاقه بردو يديك نتيجه كويسه عن تجربه لصديق لي في الجيم

يعنى نتائجه بتبقى كويسة مع مكمل باول؟

وإيه علاقة نتائجه بمكمل الباور؟

هو أنا كنت سامع إن مكملات اكسيد النيتريك بتعمل نتائج كويسة لما بيكون فيه محفزات للهرمونات البناءة صحيح الكلام دة؟

sami1989
28-12-2010, 08:47 PM
هههههههههه ياحبيبي عاوز عل حبه ادقق

مافي علاقه لكن لو عاوز تستخدمه مع مكمل باوور استخدمه لو مش عاوز انت حر
لكن انا قلت يعطي نتيجه وباور اقوى عند استعمال الاثنين

ryko
28-12-2010, 08:55 PM
شكرا يااخى