المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : استفسارات

Warlocks
30-12-2010, 05:40 PM
السـلام عليكم جميعا
اول شي اسف اني حطيت موضوع مستغل عن الموضوع المثبت لكن الكل عارف انه الموضوع المثبت
منسي ومهمل بصراحه

شباب عندي بعض الامور في اللعبه وحبيت اشوف هل الشباب يعانون منها او وجدوا حل لها

1- الحين لبسي كلـه هيروك + إيـبك وماني بحــاجه الـأيتمات الي تاخذهم عن طريــق
Justice Points

طيب شسوي بالي عندي وصل 4000 !!!

يعني هل استطيع اخذ فيهم جـمات ؟ او اي شي استفيد منه ؟

2- الحين طبعا صار اسبوعين تقريبا على الكـاتا شفت واحد لابس فــل ايبك بس الي اثار استغرابي انه
القير مو قير لوت او قير تصنعه
اغلبه من الـ Vendors
شلون قدر يجمع الـValor Points بهالسرعه علشان يقدر ياخذ اكثر من 3 او 4 قطع؟؟

يعني انا كل يوم اسوي الراندوم وبالاسبوع احاول اني ادش ريدات وبطلعت الروح اخذت قطعه ؟؟؟

3- ياريت يكون في شرح بالعربي للريدات المسموح فيها لانه اغلب الفيديوات الي باليوتيوب
تكون بالانجليزي وماتفهم التاكت مضبوط او يحطلك تصوير واخرتها الكل ويــب

شكرا لكم واتمنى اني ماثقلت عليكم

الســـعودي 2007
30-12-2010, 06:26 PM
اقول يازين ايام 80 ^_^ ..

HitmanTheOnly
31-12-2010, 04:40 AM
السـلام عليكم جميعا
اول شي اسف اني حطيت موضوع مستغل عن الموضوع المثبت لكن الكل عارف انه الموضوع المثبت
منسي ومهمل بصراحه

شباب عندي بعض الامور في اللعبه وحبيت اشوف هل الشباب يعانون منها او وجدوا حل لها

1- الحين لبسي كلـه هيروك + إيـبك وماني بحــاجه الـأيتمات الي تاخذهم عن طريــق
Justice Points

طيب شسوي بالي عندي وصل 4000 !!!

يعني هل استطيع اخذ فيهم جـمات ؟ او اي شي استفيد منه ؟

2- الحين طبعا صار اسبوعين تقريبا على الكـاتا شفت واحد لابس فــل ايبك بس الي اثار استغرابي انه
القير مو قير لوت او قير تصنعه
اغلبه من الـ Vendors
شلون قدر يجمع الـValor Points بهالسرعه علشان يقدر ياخذ اكثر من 3 او 4 قطع؟؟

يعني انا كل يوم اسوي الراندوم وبالاسبوع احاول اني ادش ريدات وبطلعت الروح اخذت قطعه ؟؟؟

3- ياريت يكون في شرح بالعربي للريدات المسموح فيها لانه اغلب الفيديوات الي باليوتيوب
تكون بالانجليزي وماتفهم التاكت مضبوط او يحطلك تصوير واخرتها الكل ويــب

شكرا لكم واتمنى اني ماثقلت عليكم

1-حتى الان مفيش Gems تقدر تشتريها بال JP و غالبا بينزلوها بعد تانى او تالت باتش بعد الاكسبانشن و ده طبيعى و الا اسعار ال Gems هتكون فى الارض و ال JCs يعيطوا :D

نصيحتى اعمل زيي .... اشتري بيهم Heirlooms ... و لو اشتريت كل ال Heirlooms اشترى ال Mount اللى فى dalaran اعتقد سعره 3500 JP و لو اشتريت ده كمان يبقى اشترى بيها Rep ... لوانت Exalted مع كله فى WoTLK يبقى اشترى primordial saronite و اشتري بيهم كل ال Recipes اللى فى ICC ...

لو عملت ده كله و لسة عندك JP يبقى اشترى wotlk gems و بيعهم باى سعر ...

بس سؤال جانبى ... انت بتدخل HCs ليه طالما مش محتاج شئ منهم ؟؟ انا عن نفسى مش بدخل ال HC الا عشان ال Daily ... و اعتقد ال Daily وحده مش هيخليك JP capped بسرعة :33:

2- الجير من ال vendors مش شرط معناها VP vendor ... ممكن يكون faction vendor ... خصوصا لو كان Plate wearer يقدر يجيب 7 Epics من ال Factions و هو مستريح ...
لانه مستحيل زى ما انت ذكرت يجمع VP كافى فى المدة القصيرة دى ...

لان حتى لو افترضنا انه فى جيلد اسطورى و ذبح ال 13 Boss من اول اسبوع حتى الان

يبقى 13بوس* 70*4 اسابيع = 3640

و لو افترضنا كمان انه عمل ال Daily HC كل يوم من بداية الاكسبنشن حتى الان يبقى

70 * 23 يوم = 1610

يبقى المجموع الكلى 5250 VP ... و ده كافى لشراء 3 قطع Epic فقط

و ده على فرض ان الشخص ده كما ذكرت اسطورة و موجود فى جيلد Paragon او Ensidia

3- انا ممكن اجاوبك عن اى استفسار فى اول 7 بوسات فى اللعبة .. لكن Guide كامل .... اعتقد فيه ناس فى المنتدى متخصصة عنى فى الموضوع ده اتمنى يفيدوك ...

اخر شئ اتمنى بعد كدة اى استفسار يكتب فى موضوع الاستفسارات للمحافظة على تنسيق القسم ... انا تركت استفساراتك لان بعضها مهم و هيفيد اعضاء كتير ....

MR.HM
31-12-2010, 05:37 AM
1-حتى الان مفيش Gems تقدر تشتريها بال JP و غالبا بينزلوها بعد تانى او تالت باتش بعد الاكسبانشن و ده طبيعى و الا اسعار ال Gems هتكون فى الارض و ال JCs يعيطوا :D

نصيحتى اعمل زيي .... اشتري بيهم Heirlooms ... و لو اشتريت كل ال Heirlooms اشترى ال Mount اللى فى dalaran اعتقد سعره 3500 JP و لو اشتريت ده كمان يبقى اشترى بيها Rep ... لوانت Exalted مع كله فى WoTLK يبقى اشترى primordial saronite و اشتري بيهم كل ال Recipes اللى فى ICC ...

لو عملت ده كله و لسة عندك JP يبقى اشترى wotlk gems و بيعهم باى سعر ...

بس سؤال جانبى ... انت بتدخل HCs ليه طالما مش محتاج شئ منهم ؟؟ انا عن نفسى مش بدخل ال HC الا عشان ال Daily ... و اعتقد ال Daily وحده مش هيخليك JP capped بسرعة :33:

2- الجير من ال vendors مش شرط معناها VP vendor ... ممكن يكون faction vendor ... خصوصا لو كان Plate wearer يقدر يجيب 7 Epics من ال Factions و هو مستريح ...
لانه مستحيل زى ما انت ذكرت يجمع VP كافى فى المدة القصيرة دى ...

لان حتى لو افترضنا انه فى جيلد اسطورى و ذبح ال 13 Boss من اول اسبوع حتى الان

يبقى 13بوس* 70*4 اسابيع = 3640

و لو افترضنا كمان انه عمل ال Daily HC كل يوم من بداية الاكسبنشن حتى الان يبقى

70 * 23 يوم = 1610

يبقى المجموع الكلى 5250 VP ... و ده كافى لشراء 3 قطع Epic فقط

و ده على فرض ان الشخص ده كما ذكرت اسطورة و موجود فى جيلد Paragon او Ensidia

3- انا ممكن اجاوبك عن اى استفسار فى اول 7 بوسات فى اللعبة .. لكن Guide كامل .... اعتقد فيه ناس فى المنتدى متخصصة عنى فى الموضوع ده اتمنى يفيدوك ...

اخر شئ اتمنى بعد كدة اى استفسار يكتب فى موضوع الاستفسارات للمحافظة على تنسيق القسم ... انا تركت استفساراتك لان بعضها مهم و هيفيد اعضاء كتير ....

كبير ياهتمان ^_^

Warlocks
31-12-2010, 03:13 PM
شكرا هيت مان على الرد .. انا اعمل الHC لمساعده اعضاء الجلد بما اني قاعد ماعندي شي غير متابعه الاكشن هاوس

اما الشخص الي تكلمتلك عنه ماعتقد انه لاعب اسطوري لكن استغربت القير الي يملكه خلاني احس بإحباط

اما بخصوص موضوع الاستفسارات بصراحه الموضوع منسي ومهمل ياليت تفتح موضوع جديد يكون خاص لاستفسارات الكاتا ويتم تثبيته

لانه الكاتا فيها اشياء جديده العالم القديم خلاص قليل الي مايعرفه

واتمنى ايضا فتح موضوع يسمى شرح التاكت للبوسات ويكون مثبت ومتجدد لتسهيل عمليه الشرح

شكرا لك اخي

Deathwin8
31-12-2010, 03:37 PM
بالنسبه للفل ايبك يمكن الرجال محظوظ وطاح له token حق الهيد والشولدر وشرى الشيست والليق والهاند طاحوا له من الريد حق pvp

لا تستبعد هالشي في ناس ماشاء اللله حظوظها تكسر الصخر :biggthump

Yoshi
03-01-2011, 10:42 AM
HitmanTheOnly (http://www.montada.com/member.php?u=578792)

والله كبير ياman !

warlocks اتمنى ـأنك أستفدت