المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : كمال الاجسام مساعدة من اللي استخدموا ترينبلون

اللورد المنصوري
14-04-2012, 04:41 PM
معلومات المتقدم بالاستفسار :

الطول :184 متر
الوزن : 95 كيلوجرام

و الاستفسار كالتالي :
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

شباب انا بستخدم الترينبلون اسيتات شركة تايجر و بضرب 100 مل 3 مرات في الاسبوع

و اليوم تميت الضربة السادسة يعني ليا اسبوعين بتعاطي ترين و لكن الي الان لم لاحظ تغيير ملحوظ في شكل العضلات ولا الضخامة

و لكن الباور زاد بطريقة ملحوظة مع العلم اني تمريني 5 ايام اسبوعيا و نظامي الغذائي سليم

سألت بعض الشباب اللي استخدموه ناس قالتلي انه هيشتغل من اول اسبوع و ناس قالت هيشتغل من الاول هيديك

باور و من التالت هيبدأ يظهر شغله في الضخامة

انا حاسس انه اشتغل خصوصا في الباور و لكن في حاجة غريبة الترينبلون معروف باعراضه الجانبية الشديدة زي الكحة

و ضيق التنفس في بداية الاستخدام و في بعض الحالات رعاف من الانف و لكن انا لم اعاني و لله الحمد من اي اعراض

جانبية له فهل فعلا لسه هيشتغل من الاسبوع التالت كافكت و سايد افكت

scaryface
14-04-2012, 11:26 PM
ترينبولن اسيتات يسبب لي عصبيه ومزاج سيىء جدا ونفسية زفته وخمول ولهذا السبب انا تركته

المهم الاسيتات لازم تحس فيه من اسبوع الثاني لانه ايستر قصير واعراضه هي ضعف والخمول وكثرة النوم والحرارة الزايدة بالجسم ... بس طبعا جسم عن جسم يفرق

زيت الترينبولن لونه يكون ذهبي او اصفر غامق اما اذا كان فاتح فربما يكون مضروب او يحتوي على هرمونات اخرى

اقرى كتاب انابوليك وصاحب الكاب قام بفحص عدة انواع من الترينبولن ومعظم الانواع كانت تحتوي على هرمونات اخرى

بالتوفيق

اللورد المنصوري
14-04-2012, 11:43 PM
لا الترينبلون اللي معايا اصفر غامق و الحمد لله ادخلت السريال علي سايت شركة تايجر و طلع المنتج اصلي و فوق كل هذا المصدر موثوق منه

و فعلا اخوي حاسس بكسل رهيب و خمول و حرارة زايدة بس مفيش عصبية والحمد لله انا بس بسأل علي الgain بتاعه بيبان امتي كويس

.ابوقحط.
15-04-2012, 01:56 AM
الاخ العزيز الترينبول لازم يكون مع تست ويفضل استر متوسط مثل السستانون علشان تشوف نتيجه

اللورد المنصوري
15-04-2012, 04:25 AM
الاخ العزيز الترينبول لازم يكون مع تست ويفضل استر متوسط مثل السستانون علشان تشوف نتيجه

ابو قحط انا بالفعل بستخدم تست اناثات معاه لاني عارف قوته في اقماع التستسترون الطبيعي و عامة اي كورس مينفعش من غير تست انا باخد 750 مل اسبوعيا انا اقصد بسؤالي متي يبدأ شغل الترينبلون في الضخامة العضلية

.hamad.
15-04-2012, 09:32 AM
انا باخد 750 مل اسبوعيا انا اقصد بسؤالي متي يبدأ شغل الترينبلون في الضخامة العضلية

بهذه الجرعة انسى موضوع الضخامة

اخوي حدك 400 فالاسبوع لان بيجيك تسمم فالدم بعد فترة او احتقان وزكام حاد

نزل التستا ل 400 فالاسبوع وان شاء الله بتشوف تطور عن قريب

ابوقحط معاه حق

بالتوفيق اخوي وان بغيت شي لاتتردد

اللورد المنصوري
15-04-2012, 04:26 PM
بهذه الجرعة انسى موضوع الضخامة

اخوي حدك 400 فالاسبوع لان بيجيك تسمم فالدم بعد فترة او احتقان وزكام حاد

نزل التستا ل 400 فالاسبوع وان شاء الله بتشوف تطور عن قريب

اخوي حمد انا الكورس اللي فات كنت 750 مل تست ايضا و الحمد لله محصلش شئ

انا ينفع انزل التست ل 500 لانه اللي معايا اناثات الامبول تركيز 250 مل يعني هاخد امبولين في الاسبوع كده

حضرتك قولت ابو قحط معاه حق يعني ايه احول علي سوستانون ولا اكمل بالاناثات عادي

.hamad.
16-04-2012, 08:17 AM
اخوي حمد انا الكورس اللي فات كنت 750 مل تست ايضا و الحمد لله محصلش شئ

انا ينفع انزل التست ل 500 لانه اللي معايا اناثات الامبول تركيز 250 مل يعني هاخد امبولين في الاسبوع كده

حضرتك قولت ابو قحط معاه حق يعني ايه احول علي سوستانون ولا اكمل بالاناثات عادي

اقصد الرجال يقول لازم هرمون تستا مع الترنبول والاننات يعتبر هرمون تستا

بس ان بغيت تتقدم فالكورس نزل جرعة الاننات وخلها ابرة فالاسبوع دامها تساوي 250 ملي

فهذه الجرعة تكفيك ياكبتن ولا حاجه الى اكثر من ذلك ..

هذا رايي يابطل وجرب تنزل الجرعة وشوف بنفسك الفرق

اللورد المنصوري
16-04-2012, 03:22 PM
اقصد الرجال يقول لازم هرمون تستا مع الترنبول والاننات يعتبر هرمون تستا

بس ان بغيت تتقدم فالكورس نزل جرعة الاننات وخلها ابرة فالاسبوع دامها تساوي 250 ملي

فهذه الجرعة تكفيك ياكبتن ولا حاجه الى اكثر من ذلك ..

هذا رايي يابطل وجرب تنزل الجرعة وشوف بنفسك الفرق

بس جرعة 250 جرعة مبتدأين بالكورسات و ما كان ينفع يدخل في الترينبلون لانه هرومن قوي جدا انا كان اول كورس لي 500 مل تست و 300 مل ديكا

و جرعاتي كانت طول الكورسات اللي فاتت من 500 الي 750 هل لو نزلت الجرعة ل 250 راح يحصل مشاكل علما باني باخد مع الترينبلون 600 مل اكواجان

انظر اخوي حمد الي سايت سترويدز ماذا يقول

http://www.steroid.com/novicecycle2.php

اسف اخوي حمد بس انا في حيرة ومحتاج المساعدة و شغل الهرمونات صعب كتير

اللورد المنصوري
17-04-2012, 09:30 PM
ايه يا كوتش نسيت الموضوع ولا ايه

scaryface
17-04-2012, 10:23 PM
بس جرعة 250 جرعة مبتدأين بالكورسات و ما كان ينفع يدخل في الترينبلون لانه هرومن قوي جدا انا كان اول كورس لي 500 مل تست و 300 مل ديكا

و جرعاتي كانت طول الكورسات اللي فاتت من 500 الي 750 هل لو نزلت الجرعة ل 250 راح يحصل مشاكل علما باني باخد مع الترينبلون 600 مل اكواجان

انظر اخوي حمد الي سايت سترويدز ماذا يقول

http://www.steroid.com/novicecycle2.php

اسف اخوي حمد بس انا في حيرة ومحتاج المساعدة و شغل الهرمونات صعب كتير

اذا كنت تخاف من الجرعات العالية... فلا تخاف لانه سلبيات جرعة 300 مج مشابها لسلبيات جرعة 600 مج والفرق انه في زيادة بسيطة بالكليسترول ... لكنه النتايج الايجابية كانت افضل بكثير لجرعة 600 مج من حيث زيادة بالقوة والكتلة وتخفيض الوزن

رابط الدراسة (http://thinksteroids.com/forum/mens-health-forum/300mg-vs-600mg-testosterone-134302021.html)

بالنسبة للترينبولان اعتقد انه جرعة التستيرون قوية ويمكن تغطي على نتايج الترينبولان لكنه بالنهاية الترينبولان يعتبر هرمون قوي وله فوايدة ولا تنسى تزيد من سعراتك الحرارية لانه الترينبولان يعتمد على السعرات اولا وخاصتا انه هرمون يزيد من عملية الايض.

بالتوفيق

اللورد المنصوري
18-04-2012, 01:37 AM
اذا كنت تخاف من الجرعات العالية... فلا تخاف لانه سلبيات جرعة 300 مج مشابها لسلبيات جرعة 600 مج والفرق انه في زيادة بسيطة بالكليسترول ... لكنه النتايج الايجابية كانت افضل بكثير لجرعة 600 مج من حيث زيادة بالقوة والكتلة وتخفيض الوزن

رابط الدراسة (http://thinksteroids.com/forum/mens-health-forum/300mg-vs-600mg-testosterone-134302021.html)

بالنسبة للترينبولان اعتقد انه جرعة التستيرون قوية ويمكن تغطي على نتايج الترينبولان لكنه بالنهاية الترينبولان يعتبر هرمون قوي وله فوايدة ولا تنسى تزيد من سعراتك الحرارية لانه الترينبولان يعتمد على السعرات اولا وخاصتا انه هرمون يزيد من عملية الايض.

بالتوفيق

انا هقلل الجرعة ل 500 ان شاء الله عشان تقريبا نتايج الترينبلون مغطية عليها جرعة التست العالية

بس بالنسبة للسعرات خايف ازيدها وزني يزيد و البطن تفلت مني خصوصا اني مش بجري اليومين دول و ناوي بعد مخلص السايكل اجيب كلين بترول استفاد من خاصية الانتي كاتبولك بتاعته و بالمرة ينشف شويا معايا طبعا بجانب الجلوتامين و الدايت و الكارديو ان شاء الله

the legond
18-04-2012, 02:06 AM
(نتايج الترينبلون مغطية عليها جرعة التست العالية )
هذا الكلام عار عن الصحه
فكل ستيرويد له اليه بنائيه خاصه به داخل الجسم ........... او كيف تفسر نتايجك السابقه من مواد اخرى كالديكا في كورسات ماضيه مع جرعات عاليه من التست

اللورد المنصوري
18-04-2012, 05:47 AM
(نتايج الترينبلون مغطية عليها جرعة التست العالية )
هذا الكلام عار عن الصحه
فكل ستيرويد له اليه بنائيه خاصه به داخل الجسم ........... او كيف تفسر نتايجك السابقه من مواد اخرى كالديكا في كورسات ماضيه مع جرعات عاليه من التست

لا يا بطل انا فعلا قريت قبل كده مقال علي سايت اجنبي انه لما جرعة التست بتعلي اوي بتاخد اغلب الاندروجين ريسبتورس لصالحها و ده بيخلي السترويدات التانية مبتشتغلش بكامل طاقتها و فعلا انا اعرف ناس كانت واخدة 1000 مل تست مع 600 مل اكواجان و مشافتش نتايج مرضية

.hamad.
18-04-2012, 09:09 AM
اخوي انت ذكرت ان جرعة الترينبول 300 فالاسبوع

وقتلك خل التستا 250 فالاسبوع

ايش اللي مافهمته من الموضوع !!

اللورد المنصوري
18-04-2012, 04:30 PM

اخوي انت ذكرت ان جرعة الترينبول 300 فالاسبوع

وقتلك خل التستا 250 فالاسبوع

ايش اللي مافهمته من الموضوع !!

اخوي حمد يعني مش هشوف نتايج من الترينبلون غير لو خليت جرعة التست 250

.hamad.
19-04-2012, 01:04 AM
اخوي حمد يعني مش هشوف نتايج من الترينبلون غير لو خليت جرعة التست 250

اكيد اخوي لان الجرعات تسبب ضمور فالعضلات وتجيب امراض ماتخطر فالبال

ولا تنسى ان الترينبول هو فالاساس هرمون اندروجيني والتستا ايضاً وجرعات كبيرة مايحتاج لها جسمك ووزنك

نزل الجرعة الى 250 ولاحظ الفرق بنفسك بعد اسبوعين ..

.hamad.
19-04-2012, 01:15 AM
علما باني باخد مع الترينبلون 600 مل اكواجان

توني الاحظ هذا الرد

هل تقصد انك تاخذ الاكواجين مع كورسك الحالي او من قبل

اللورد المنصوري
19-04-2012, 01:42 AM
توني الاحظ هذا الرد

هل تقصد انك تاخذ الاكواجين مع كورسك الحالي او من قبل

لا باخد اكواجين مع كورسي الحالي لاني ناوي اخلي الترينبلون 6 اسابيع فقط لانه استر قصير و اكمل 4 اسابيع تاني اكواجين بحيث ابقي اخدت اكواجين 10 اسابيع لانه استر طويل

اللورد المنصوري
19-04-2012, 01:47 AM
لكن اخوي حمد جرعة 250 تست تعتبر جرعة لكورس شخص لم يسبق له استعمال المنشطات و يستحيل يدخل في الترينبلون فانا ممكن انزل الجرعة ل 500 بحيث تبقي متوسطة

.hamad.
19-04-2012, 08:15 AM
لا باخد اكواجين مع كورسي الحالي لاني ناوي اخلي الترينبلون 6 اسابيع فقط لانه استر قصير و اكمل 4 اسابيع تاني اكواجين بحيث ابقي اخدت اكواجين 10 اسابيع لانه استر طويل

اوكي يابطل

اعتقد قلت الجرعة 600 !!

ان كانت بهذا الحد فالافضل تنزلها الى 150 فالاسبوع ان كانت الضربة الواحده 50 ملي يبقى 3 ضربات فالاسبوع على فترة 8 اسابيع افضل من 600 ..

.hamad.
19-04-2012, 08:18 AM
لكن اخوي حمد جرعة 250 تست تعتبر جرعة لكورس شخص لم يسبق له استعمال المنشطات و يستحيل يدخل في الترينبلون فانا ممكن انزل الجرعة ل 500 بحيث تبقي متوسطة

على راحتك اخوي المشكلة ماراح تقتنع وانا متأكد انك فالنهاية بطبق اللي براسك

براحتك اخوي وانا قلت وجهة نظري في موضوع كورسك

والخيار مفتوح لك

بالتوفيق

اللورد المنصوري
19-04-2012, 02:54 PM
طيب اخوي حمد رأيك علي عيني و رأسي والله
بس بص كده
ده بروفايل الاكوابويز و انظر الجرعة الفعالة بتبدأ من كم
http://www.steroid.com/Equipoise.php

و ده بروفايل التست اناثات و انظر كذلك الجرعة الفعالة بتبدي من كم و خد بالك ان بداية الجرعة دي تعتبر لمبتدأ التعامل
http://www.steroid.com/Testosterone-Enanthate.php

المسألة ليست مسألة اني بريد اطبق اللي براسي انا بتكلم علي ادلة علمية و بحوث اتعملت من قبل

اللورد المنصوري
19-04-2012, 09:43 PM
استأذنك كابتن حمد علشان نفسي افهم ماذا تقصد بهذه النسب ارجو وضع لي سايكل بالك عضلي بحيث يحتوي علي جروث هرمون و سايكل اخر لا يحتوي علي جروث هرمون

.hamad.
20-04-2012, 12:09 PM
استأذنك كابتن حمد علشان نفسي افهم ماذا تقصد بهذه النسب ارجو وضع لي سايكل بالك عضلي بحيث يحتوي علي جروث هرمون و سايكل اخر لا يحتوي علي جروث هرمون

انا مافهمت قصدك !!

بس برد على مشاركتك السابقة ..

.hamad.
20-04-2012, 12:44 PM
اول شي اسمحلي ع التأخير فالرد

واشكرك على ماطرحت من معلومات وبروفايلات ياكبتن

بالنسبة للمواقع اللي طرحتها فأنا لا اغلطها ولا اكذبها فقد تكون هذه المواقع مبنية على ابحاث وتجارب كما تفضلت ولكن بوجهت نظري ان الجرعات المقترحة مبالغ بها نوعاً ما او لا تصلح لاجسامنا من حيث الوزن والطول ومدة تعاطي المنشطات

ولا تزعل مني انت اخ عزيز وغالي بس لو انت شخصياً واثق من كلام هالموقع ماكنت طرحت استفسارك عندنا بمنتدى عربي لكي تسأل ليش مااستفت من المواد اللي تستخدمها وبهذه الجرعات الكبيرة (( معناتها في شي غلط فالموضوع )) وله ايش رايك ياكبتن !!

ولو جرعاتهم صحيحه وانت واثق منها كان راسلتهم وسألتهم ليش ماحصلت فايده من الجرعات اللي هم كاتبينها فالموقع !!

توجد مواقع كثيرة عربية وغير عربية بها بروفايلات للمنشطات ولم يجتمع موقع على جرعة معينه
ودائماً يقولون بين قوسين

الجرعة المقترحة من كذا الى كذا .. هل يجب ان نأخذ اعلى جرعة ونستخدمها !!

انا يوم قتلك نزل الجرعات فكرت فالبداية في مصلحتك وعطيتك جرعات صغيرة وفعاله بنفس الوقت وانا شخصاً كنت استخدم هالجرعات وانصح بها لتفادي الاعراض الجانبية قدر المستطاع + للفائدة من الكورس

وجربت من قبل جرعات 600 سيبونات وايضاً اكبويس بجرعة 400 اعتقد ولم اجد مردود غير نزول الوزن وضمور العضلات وحكة فالظهر وزكام قوي لدرجة انك ماتقدر تتنفس الا من فمك ..

وتوجد انواع ثانية يتحدثون عنها بعض البروفايلات الاجنبية مثل البريمابولان (يقولون هذا الهرمون للنساء لانه ضعيف) هههه

وانا ااكدلك اني مادخلت بطوله الا وكان هو في اول قائمة اللستيرودات بالنسبة لي .. واي لاعب بتسأله عن فترة التنشيف والمواد اللي يستخدمها بيذكر من ضمنها البريما ..

اخوي اللورد المسألة ليست بالكم ولكنها بالكيف

اي ان تعطي نفسك جرعات صغيرة على فترات زمنية مع نظام غذائي وتشتغل صح وليس ان تأخذ جرعات عالية وتتعب جسمك من داخل وتلخبط هرموناتك وبعدها تجي تقول ليش ماعطاني الكورس فايدة ..

انا سبق وقتلك ماراح تقتنع من كلامي وايضاً برجع اقول نفس اللي قلته لك
شوف اللي يناسبك وسوه ان كنت تشوف انك صح

الله يوفقك وتستفيد من كورسك ان شاء الله

اللورد المنصوري
20-04-2012, 03:03 PM
اول شي اسمحلي ع التأخير فالرد

واشكرك على ماطرحت من معلومات وبروفايلات ياكبتن

بالنسبة للمواقع اللي طرحتها فأنا لا اغلطها ولا اكذبها فقد تكون هذه المواقع مبنية على ابحاث وتجارب كما تفضلت ولكن بوجهت نظري ان الجرعات المقترحة مبالغ بها نوعاً ما او لا تصلح لاجسامنا من حيث الوزن والطول ومدة تعاطي المنشطات

ولا تزعل مني انت اخ عزيز وغالي بس لو انت شخصياً واثق من كلام هالموقع ماكنت طرحت استفسارك عندنا بمنتدى عربي لكي تسأل ليش مااستفت من المواد اللي تستخدمها وبهذه الجرعات الكبيرة (( معناتها في شي غلط فالموضوع )) وله ايش رايك ياكبتن !!

ولو جرعاتهم صحيحه وانت واثق منها كان راسلتهم وسألتهم ليش ماحصلت فايده من الجرعات اللي هم كاتبينها فالموقع !!

توجد مواقع كثيرة عربية وغير عربية بها بروفايلات للمنشطات ولم يجتمع موقع على جرعة معينه
ودائماً يقولون بين قوسين

الجرعة المقترحة من كذا الى كذا .. هل يجب ان نأخذ اعلى جرعة ونستخدمها !!

انا يوم قتلك نزل الجرعات فكرت فالبداية في مصلحتك وعطيتك جرعات صغيرة وفعاله بنفس الوقت وانا شخصاً كنت استخدم هالجرعات وانصح بها لتفادي الاعراض الجانبية قدر المستطاع + للفائدة من الكورس

وجربت من قبل جرعات 600 سيبونات وايضاً اكبويس بجرعة 400 اعتقد ولم اجد مردود غير نزول الوزن وضمور العضلات وحكة فالظهر وزكام قوي لدرجة انك ماتقدر تتنفس الا من فمك ..

وتوجد انواع ثانية يتحدثون عنها بعض البروفايلات الاجنبية مثل البريمابولان (يقولون هذا الهرمون للنساء لانه ضعيف) هههه

وانا ااكدلك اني مادخلت بطوله الا وكان هو في اول قائمة اللستيرودات بالنسبة لي .. واي لاعب بتسأله عن فترة التنشيف والمواد اللي يستخدمها بيذكر من ضمنها البريما ..

اخوي اللورد المسألة ليست بالكم ولكنها بالكيف

اي ان تعطي نفسك جرعات صغيرة على فترات زمنية مع نظام غذائي وتشتغل صح وليس ان تأخذ جرعات عالية وتتعب جسمك من داخل وتلخبط هرموناتك وبعدها تجي تقول ليش ماعطاني الكورس فايدة ..

انا سبق وقتلك ماراح تقتنع من كلامي وايضاً برجع اقول نفس اللي قلته لك
شوف اللي يناسبك وسوه ان كنت تشوف انك صح

الله يوفقك وتستفيد من كورسك ان شاء الله

و الله اخوي حمد اقنعتني بكلامك و طالما انك مجرب الموضوع هذا مع الجرعات الكبيرة و حصل ضمور في العضلات يبقي نستخدم الجرعات الصغيرة

ان شاء الله هاخد اسبوعيا امبولة واحدة تست اناثات 250 مل و هاخد 4 مل اكواجين بجرعة 200 مل اسبوعيا بس الترينبلون اخليه 300 مل زي مباخده ولا اقلل بصفتك جربته من قبل اكيد
كمان هضيف من بكرة ان شاء الله 50 مل استنازول حبوب يوميا لمدة 3 اسابيع لغرض الاستفادة القصوي من الترينبلون و استغل فايدته في محاربة الاثار الاستروجينية و البروجستينية

مستني ردك اخوي حمد و ليك خالص الشكر والله علي تعبك معايا و نصيحتك لي ربنا يكتبها في ميزان حسناتك

.hamad.
20-04-2012, 03:12 PM
ان شاء الله هاخد اسبوعيا امبولة واحدة تست اناثات 250 مل و هاخد 4 مل اكواجين بجرعة 200 مل اسبوعيا بس الترينبلون اخليه 300 مل زي مباخده

هذا كورس جبار بنفس الجرعات اللي ذكرتها وانا اضمن لك الفائدة بشرط الالتزام بالنظام الغذائي ..

كمان هضيف من بكرة ان شاء الله 50 مل استنازول حبوب يوميا لمدة 3 اسابيع لغرض الاستفادة القصوي من الترينبلون

ماانصحك .. لاتكثر مواد صدقني كورس كذا تمام ..

مستني ردك اخوي حمد و ليك خالص الشكر والله علي تعبك معايا و نصيحتك لي ربنا يكتبها في ميزان حسناتك

الله يرضى عليك ياكبتن ويجزاك كل خير

بالتوفيق

اللورد المنصوري
20-04-2012, 03:41 PM
تشكر كابتن حمد و بالنسبة للاستنازول انا هضيفه 3 اسابيع فقط لاني شريت علبة و قلت استغل فايدته مع الترينبلون لانه دايما اشوفه مدمج مع كورسات الترينبلون بحيث يحسن من الاستفادة بعضل صافي و صلب انا باخد ليجالون 140 3 حبات يوميا عشان الكبد

ولا رأيك ماذا هلي سيؤثر بالسلب علي الكورس لو ضفته

اللورد المنصوري
22-04-2012, 08:16 PM
ها يا كابتن حمد انا خلاص اشتريت هتضر لو ضفته ولا ايه

.hamad.
23-04-2012, 08:31 AM
ها يا كابتن حمد انا خلاص اشتريت هتضر لو ضفته ولا ايه

اخوي اللورد لا تخلط مواد كثيرة بجسمك

دامك شريته خله للكورس اللي بعده

لا تستعجل بالامور ياكبتن

من بداية الاسبوع الجاي لو مالقيت نتيجة من كورسك راسلني عشان نرتب جدول التغذية

اللورد المنصوري
23-04-2012, 05:44 PM
اخي حمد شكرا جزيلا لك علي تعبك معايا والله
لكن انا مش ضايف الاستنازول لاجل الاستعجال ع النتائج و لكن لاجل الاستفادة منه في مقاومته لاعراض الاستروجين و البروجسترون