المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : التخسيس واللياقة مشكلة ترهلات منطقة البطن

PODYABADY
24-02-2013, 12:37 AM
معلومات المتقدم بالاستفسار :

الطول :187 متر
الوزن : 84 كيلوجرام

و الاستفسار كالتالي :
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

مشكلتي في منطقة البطن فيها نسبه دهون ومايه كتير جدا وشكلها مش لذيذ

انا بدأت رياضه السنه اللى فاتت كنت بجري فتره 4 شهور بعد كدا اتجهت لصاله الجيم نزلت وزني من 105 الى 86 كيلو
وبدأت اتمرن بشكل طبيعي وعملت كتله عضليه كويسه فوق بس البطن قلت شوية لكن فيها نسبه مايه ودهون عاليه بردو

انا بعد التمرين بتمرن رفرفه بالرجل وجناب وطعن

اخدت من شهرين انمال كات وخلصت من اسبوع , نزلت شوية بس مش كتير الجناب فيها مايه ودهون كتير

ياريت اللاقي حل لاني تعبت من الموضوع ده ومش عارف اعمل ايه ولا اتمرن ازاي

للعلم اني مبطل اكل نشويات وبقلل جامد في السكريات والاكل المضر للجسم

عبد الغفورر
24-02-2013, 02:48 AM
معلومات المتقدم بالاستفسار :

الطول :187 متر
الوزن : 84 كيلوجرام

و الاستفسار كالتالي :
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

مشكلتي في منطقة البطن فيها نسبه دهون ومايه كتير جدا وشكلها مش لذيذ

انا بدأت رياضه السنه اللى فاتت كنت بجري فتره 4 شهور بعد كدا اتجهت لصاله الجيم نزلت وزني من 105 الى 86 كيلو
وبدأت اتمرن بشكل طبيعي وعملت كتله عضليه كويسه فوق بس البطن قلت شوية لكن فيها نسبه مايه ودهون عاليه بردو

انا بعد التمرين بتمرن رفرفه بالرجل وجناب وطعن

اخدت من شهرين انمال كات وخلصت من اسبوع , نزلت شوية بس مش كتير الجناب فيها مايه ودهون كتير

ياريت اللاقي حل لاني تعبت من الموضوع ده ومش عارف اعمل ايه ولا اتمرن ازاي

للعلم اني مبطل اكل نشويات وبقلل جامد في السكريات والاكل المضر للجسم

اخوي مايبغالك الا تمارين اسفل بطن و جوانب لكن اذا جربتها وماجابت معاك نتيجة يمكن انك ماتطبقها صح
اول شي حاول تشد بطنك وانت تتمرن جوانب وحاول تخلي التمرين سريع ولا تتوقف الا اذا حسيت انك ماتقدر تكمل
نفس الشي مع اسفل البطن مع ملاحظة انه كل مازادة الكتلة العضلية لعضلات البطن(السكس باك) كميت الدهون المحترقة راح تكون اكثر واسرع

بالنسبة لي كان بطني امتن من بطنك وماجابت التمارين السويدية النتيجة المطلوبة فحاولت اول 3 او 4 اسابيع اضخم عضلات البطن بالحديد بدون سويدي
وبعد كذا رحت احرق بالسويدي طبعا اول شي حسيت ان الدهون قاعدة تحترق اثناء التمرين بنسبة عالية وبعدها بأسبوع واحد الكل لاحظ تغير كبير في بطني

اتمنى اني افدتك

PODYABADY
24-02-2013, 12:27 PM
اخوي مايبغالك الا تمارين اسفل بطن و جوانب لكن اذا جربتها وماجابت معاك نتيجة يمكن انك ماتطبقها صح
اول شي حاول تشد بطنك وانت تتمرن جوانب وحاول تخلي التمرين سريع ولا تتوقف الا اذا حسيت انك ماتقدر تكمل
نفس الشي مع اسفل البطن مع ملاحظة انه كل مازادة الكتلة العضلية لعضلات البطن(السكس باك) كميت الدهون المحترقة راح تكون اكثر واسرع

بالنسبة لي كان بطني امتن من بطنك وماجابت التمارين السويدية النتيجة المطلوبة فحاولت اول 3 او 4 اسابيع اضخم عضلات البطن بالحديد بدون سويدي
وبعد كذا رحت احرق بالسويدي طبعا اول شي حسيت ان الدهون قاعدة تحترق اثناء التمرين بنسبة عالية وبعدها بأسبوع واحد الكل لاحظ تغير كبير في بطني

اتمنى اني افدتك

انا بتمرن للبطن السفلي وتمارين الجناب يومياً

هحاول اجرب الطريقة اللى انتي قولتلي عليها ان شاء الله