المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : كمال الاجسام تدريب مدة 10 اسابيع والنتيجه !!

Abdulrhman M
30-08-2013, 01:10 AM
معلومات المتقدم بالاستفسار :

الطول :170+ متر
الوزن : 61 كيلوجرام

و الاستفسار كالتالي :
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كباتن وحوووش شبااااب انشالله طيبين وبخير , الموضوع واضح من العنوان لعبت شهرين واسبوعين وللأسف ما كنت منظم مره فيهم يعني الأكل صحيح كنت اكل بس ما اعتقد بالقدر اللي يكفي احتياجات الجسم طبعا انا لو حسبتها يبيلي 122 جرام بروتين في اليوم مو كثير بس اعتقد ما وفرتهم , بالنسبه للنوم تقدر تقول اني يعني كنت انام 7-8 ساعات تقريبا بس الألم اللي ينتج عن تمزق الأنسجه في العضله كنت احس فيه وكان شي يفرح ويعطي الواحد شعور ان التدريب له قيمه ويجيب نتيجه معليش طولت عليكم اترككم مع الصور ملحوظة : البطن انا دايما شافطها خخخ ففي صوره بالشفط وفي وحده بالكرشوووو والساعد انشالله صورته زين

احم في صوره متصورها وانا في الجم ههههه تحمست شوي انشالله تكون النتايج حلوه انا صراحه راضي والحمد لله الفضل كله من عند الله بس طبعا كان في احسن لو كنت نظمت الأكل وانشالله بناء على تعليقاتكم وردودك راح احط جدولي الجديد بيكون نفس المده 10 اسابيع بس انشالله راح يكون منظم الأكل وباخذ انشالله واي بروتين

وفي سؤال على السريع معليش طولت عليكم : الحين شفتو جسمي انا حاط في راسي تظخيم بس في ناس قالولي جسمي نحيف يصلحله تنشيف وتقسيم بس ما ادري صراحه احترت ياليت اهل الخبره يفيدوني ؟

ارجو الإفاده وشكرا

ARNOLD.
30-08-2013, 01:17 AM
وعليكم السلام
تقدر تضخم وجيب بدال الواي بروتين برو كومبلكس جينر وضبط اكلك وراح تشوف نتايج مرضيه بأذن الله
وجسمك حلو ماشاء الله

Abdulrhman M
30-08-2013, 01:31 AM
وعليكم السلام
تقدر تضخم وجيب بدال الواي بروتين برو كومبلكس جينر وضبط اكلك وراح تشوف نتايج مرضيه بأذن الله
وجسمك حلو ماشاء الله

مشكور يالغلا وما قصرت بس ملحوظه في ناس راح يقولو انا سني صغير على البرو كومبلكس او السيرياس ماس فما فيها مشاكل وشكرا

ARNOLD.
30-08-2013, 02:59 AM
لا مافي اي مشكله بس التزم بالجرعات المحدده
واي سوأل انا حاضر يا وحش

Abdulrhman M
30-08-2013, 04:46 AM
لا مافي اي مشكله بس التزم بالجرعات المحدده
واي سوأل انا حاضر يا وحش
مشكووووور يا وحش

C.L.A.S.S.I.C
30-08-2013, 07:17 AM
جسمك يحتاج لضخامة وخذ الكورس هذا وامورك تمام انشالله

بروتين جينر سيرياس ماس او بروكومبلكس مونستير ماس
اكستند لو امينو ون او امينو اكس او امينو 4800
سلتك او سيل ماس او ممكن تاخذ كرياتين بيور

Abdulrhman M
30-08-2013, 12:40 PM

مشكور وما قصرت يا وحش

ديزل ديزل
30-08-2013, 04:01 PM
اولا انا مبرجحش اى مكملات دلوقتى سنك كويس وانتا تعتبر فى عز نموك وهرومناتك عاليه بالطريقه دى لو مش هتنظم مش هتشوف اى فرق ولا نتيجه لزم تستمر وتواظب على تمرينك متسمعش كلام حد يقولك جسمك محتاج تنشيف مينفعش انتا محتاج تزيد وزن فالزم تكون عامل لنفسك خطه وتمشى عليها متاخدش اى مكملات دلوقتى وتقدر تنظم تغذيتك من بروتين وكربيهدرات دهون صحيه وفيتمانات وقتك فى الجيم ميعديش الساعه وحاول تتدون اوزان فى ورقه وتكرارتك علشان تشوف مدى تقدمك وفى انتظار جدول الضخامه

Abdulrhman M
30-08-2013, 04:14 PM
اولا انا مبرجحش اى مكملات دلوقتى سنك كويس وانتا تعتبر فى عز نموك وهرومناتك عاليه بالطريقه دى لو مش هتنظم مش هتشوف اى فرق ولا نتيجه لزم تستمر وتواظب على تمرينك متسمعش كلام حد يقولك جسمك محتاج تنشيف مينفعش انتا محتاج تزيد وزن فالزم تكون عامل لنفسك خطه وتمشى عليها متاخدش اى مكملات دلوقتى وتقدر تنظم تغذيتك من بروتين وكربيهدرات دهون صحيه وفيتمانات وقتك فى الجيم ميعديش الساعه وحاول تتدون اوزان فى ورقه وتكرارتك علشان تشوف مدى تقدمك وفى انتظار جدول الضخامه
اولا اشكرك كل الشكر يا كابتن على الرد ثانيا انت قلت اني مينفعليش بروتينات عشان سني كويس انا موافقك في هذا الكلام بس انا مش هقدر اكفي 122 جرام بروتين من الأكل انا اصلا يعني زي ما تقول اكلتي ضعيفه :02: فمع البروتين انا كنت منظم الأكل صح فمن دون البروتين انا ممكن مقدرش حتى اجيب 100 جرام ماشاء الله يعني اهل البيت بيقولو علي مفجوع :ponder: فحالي مش هيمشي من غير البروتين وبالنسبه للكريايتن والأمينو والباور فعادي اخذهم , اما باقي الحاجات انشالله سهله وتدبر وشكرا

ديزل ديزل
30-08-2013, 04:32 PM
انا لما قلتلك بلاش مكملات دلوقتى لسبب انتا سنك ممتاز وفى عز نموك اى لزمته المكملات وانا مش باكل كويس او مش عارف انظم تغذيتى مش هتشوف منها نتيجه متعدمتش على المكملات فى اول مشوارك نظم تغذيتك الاول وتقدر تاخد فياتمنات لكن مكملات دلوقتى لا مكملات من غير نظان غذائى هتصرف فلوس على الفاضى ومش هتشوف نتيجه استغل سنك ونظم اكلك واتمرن واحده واحده ومتستعجلش على حاجه ومتخدش كرياتين مشكلو كتير ومش مناسب ليك ولا بور والله سنك لو استغلتو صح هتشوف نتائج صح كل ما الواحد بيكبر كل ما نسنه التستسرون بتقل فى انتاجها وانتا مشاء الله كده مش محتاج اوضحلك اكتر من كده متخدش المكملات عامل اساسى وانتا لسه مش مستمر فى اللعبه ومش بتقدر تاكل كويس

Abdulrhman M
31-08-2013, 02:28 AM
انا لما قلتلك بلاش مكملات دلوقتى لسبب انتا سنك ممتاز وفى عز نموك اى لزمته المكملات وانا مش باكل كويس او مش عارف انظم تغذيتى مش هتشوف منها نتيجه متعدمتش على المكملات فى اول مشوارك نظم تغذيتك الاول وتقدر تاخد فياتمنات لكن مكملات دلوقتى لا مكملات من غير نظان غذائى هتصرف فلوس على الفاضى ومش هتشوف نتيجه استغل سنك ونظم اكلك واتمرن واحده واحده ومتستعجلش على حاجه ومتخدش كرياتين مشكلو كتير ومش مناسب ليك ولا بور والله سنك لو استغلتو صح هتشوف نتائج صح كل ما الواحد بيكبر كل ما نسنه التستسرون بتقل فى انتاجها وانتا مشاء الله كده مش محتاج اوضحلك اكتر من كده متخدش المكملات عامل اساسى وانتا لسه مش مستمر فى اللعبه ومش بتقدر تاكل كويس

وصلت يا وحش وشكرا يا كابتن على النصيحه

ARNOLD.
31-08-2013, 04:04 AM

السيل تيك اشوف بدري عليهه
البرو كومبلكس جينر او السيرياس ماس احسن
او يضيف معه كرياتين بيور
ومن وجهه نضري البرو كومبلكس جينر او السرياس ماس راح يعطيك نتايج حلوه