• 0
  • مالي خلق
  • أتهاوش
  • متضايق
  • مريض
  • مستانس
  • مستغرب
  • مشتط
  • أسولف
  • مغرم
  • معصب
  • منحرج
  • آكل
  • ابكي
  • ارقص
  • اصلي
  • استهبل
  • اضحك
  • اضحك  2
  • تعجبني
  • بضبطلك
  • رايق
  • زعلان
  • عبقري
  • نايم
  • طبيعي
  • كشخة
  • مشاهدة نتائج الإستطلاع: أيهما تفضل؟

    المصوتون
    16. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع
    • كتاب سى شارب

      9 56.25%
    • توتريال تى جى جى

      7 43.75%
    صفحة 1 من 3 123 الأخيرةالأخيرة
    النتائج 1 إلى 15 من 31

    الموضوع: [استفتاء] c# or TGG Tut

    1. #1
      التسجيل
      22-06-2005
      الدولة
      مصر
      المشاركات
      1,523
      المواضيع
      70
      شكر / اعجاب مشاركة

      [استفتاء] c# or TGG Tut

      بسم الله الرحمن الرحيم
      طبعا تعرفون غنى كنت ناوى اترجم توتريال تى جى جى من ضمن مشاريعى للشبكة لكن بالصدفة كدة قابلت كتاب عن برمجة الألعاب بالسى شارب بصراحة هو كتاب كامل متكامل وفكرت إنى اترجمه بس افتكرت إنى عندى التزام بإنى اترجم توتريال تى جى جى لذلك سأخذ رأى الأعضاء أيهما اترجم وهذا عرض للكتاب

      و دة الفهرس


      Introduction . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .xvi




      Part I: Learning C# 1




      Chapter 1


      The History of C# . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .3




      Chapter 2


      The Basics . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .13




      Chapter 3


      A Brief Introduction to Classes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .35




      Chapter 4


      Advanced C# . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .63




      Chapter 5


      One More C# Chapter . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .87




      Part II: Game Programming in C# 121




      Chapter 6


      Setting Up a Framework . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .123




      Chapter 7


      Direct3D . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .145




      Chapter 8


      DirectInput . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .197




      Chapter 9


      DirectSound . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .219




      Chapter 10


      Putting Together a Game . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .227




      Conclusion . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .283




      Part III: Appendixes 285




      Appendix A


      Answers to Review Questions . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .287




      Appendix B


      Setting Up DirectX and .NET . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .303




      Index . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .307



      ودة توتريال تى جى جى

      ودة الفهرس
      1. Getting started with 3D - Category: Basics
      Paragraphs: Going to 3D mode, Initializing 3D mode, Creating a 3D block, Using a virtual camera, Running the 3D program.
      2. Z values - Category: Basics
      Paragraphs: Relative drawing of objects, Pointing a camera at an object, Exporting and importing scripts, Declaring the z value, Adding motion to the Z value.
      3. Specific use of sine - Category: Basics
      Paragraphs: Moving the camera in a direction, Using sine to yaw, Using sine to pitch, Moving the camera up and down, Running the program.
      4. Z detection - Category: Motion
      Paragraphs: Detecting z values, About collision detection.
      5. Platforms - Category: Motion
      Paragraphs: About platform games, Using gravity, Designing simple levels, Using a third person view, Animating by deformation, Making the character walk, jump, land and fall.
      6. Elevators - Category: Motion
      Paragraphs: About elevator types, Moving an elevator, Lifting a character, Taking character height into account, Looking around.
      7. Stairs & ramps - Category: Motion
      Paragraphs: Setting up the objects, Setting up the scripts, Bumping against blocks, Walking on ramps, Switching between ramps and stairs.
      8. Jump & crouch - Category: Motion
      Paragraphs: Jumping and crouching, Uncrouching.
      9. Gravity - Category: Motion
      Paragraphs: Using gravity, Setting up values, More scripts, Using gravity interactively, Some more scripts.
      10. Collisions - Category: Motion
      Paragraphs: Using collisions in 2D, Using three collision methods in 3D, Creating games using collision detection.
      11. Flat sprite models - Category: Sprites
      Paragraphs: Using sprites to create models, Part A: drawing a sprite on the floor, Part B: making a sprite face the player, Part C: an animation that faces the player, Part D: using virtual rotation.
      12. First person mouselook - Category: Views
      Paragraphs: Understanding first, second and third person, Creating a world, Creating rocks, Creating a character, Creating a camera.
      13. Directional lights - Category: Lights
      Paragraphs: About light types, Part A: setting up lights, Part B: colored lights, Part C: multiple lights, Part D: combined lights, Part E: fog and shading.
      14. Split screen - Category: Views
      Paragraphs: Drawing multiple views, Drawing multiple players, Drawing a radar, Moving multiple players.
      15. Backface culling - Category: Basics
      Paragraphs: Setting culling to true or false, Using culling with different objects, Flipping the back face.
      16. Rolling ball - Category: Motion
      Paragraphs: Understanding transformation, Starting and ending transformation, Using rotation around two axes, Applying translation, Drawing and transformation, About the camera.
      17. Polygons - Category: Models
      Paragraphs: Understanding polygons, Defining different kinds of primitives, Adding vertices, Drawing textured primitives, Polygons and culling, Models.
      18. Basic shape models - Category: Models
      Paragraphs: Using basic shape codes, Creating basic shape models.
      19. Overlays - Category: Views
      Paragraphs: Understanding overlays, Drawing what the camera sees, Drawing the overlay, Drawing overlay sprites, Setting depth of camera, Setting depth of overlay.
      20. Sniper zoom - Category: Views
      Paragraphs: Adding animation to scope, Creating camera zoom, Adding border and crosshairs, Activating zoom.
      21. Locations & dimensions - Category: Basics
      Paragraphs: Understanding 3D locations, Understanding dimensions, Going from 2D to 3D, Moving around in 3D.
      22. Bullet paths - Category: Motion
      Paragraphs: Animating explosions, Activating zoom with mouse button, Drawing an explosion, Drawing patches of floor, Targeting crosshairs, Marking the path, Drawing a sky dome, Drawing facing walls, Setting up a bullet, Placing markers on a bullet path, Checking for hits, Understanding bullet paths.
      23. Full pitch - Category: Views
      Paragraphs: Creating full pitch, Limiting the pitch.
      24. Point lights - Category: Lights
      Paragraphs: About light types, Defining point lights, Creating point lights, Drawing lights, Enabling and disabling lights, Using lighting and shading.
      25. Multiple floors - Category: Levels
      Paragraphs: Using sprites to create levels, Drawing floors and ceilings, Drawing stairs, Using level generation tricks, Walking on stairs and floors.
      26. Upward sliding doors - Category: Motion
      Paragraphs: Finding the exit, Setting up a door object, Making the door move, Bumping into doors.
      27. Third person view - Category: Views
      Paragraphs: Understanding third person view, Drawing a third person camera, Drawing the character, Drawing the world, Moving the camera, Moving the character.
      28. Shooting bullets - Category: Motion
      Paragraphs: Shooting a bullet, Creating an impact, Adding virtual bullets, Enabling accurate hits.
      29. Terrain model - Category: Levels
      Paragraphs: Creating a model, Drawing a model.
      30. Height arrays - Category: Levels
      Paragraphs: Understanding height arrays, Generating terrain, Drawing terrain, Editing height arrays, Discovering countless uses.

      مع الملاحظة ان توتريال تى جى جى للجيم ميكر
      الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة untitled.JPG‏  
      التعديل الأخير تم بواسطة ||صقر|| ; 23-06-2006 الساعة 03:45 PM

    2. #2
      التسجيل
      08-05-2006
      المشاركات
      59
      المواضيع
      4
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: [استفتاء] c# or TGG Tut

      السلام عليكم
      مشكور أخي أحمد على جهودك
      وأنا صوت على كتاب c#

    3. #3
      التسجيل
      22-06-2005
      الدولة
      مصر
      المشاركات
      1,523
      المواضيع
      70
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: [استفتاء] c# or TGG Tut

      سلام عليكم
      مشكور أخي أحمد على جهودك
      وأنا صوت على كتاب c#
      شكراً للتصويت

    4. #4
      التسجيل
      21-02-2003
      الدولة
      الإمارات العربية المتحدة
      المشاركات
      2,350
      المواضيع
      80
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: [استفتاء] c# or TGG Tut

      خش على السي عطول

    5. #5
      التسجيل
      16-07-2004
      المشاركات
      761
      المواضيع
      43
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: [استفتاء] c# or TGG Tut

      وآنه كمان اصوت للـ #C ..
      FoRCa BArcA


      شعار منتدى الوننج اليفن
      BY: KING ARTHER
      عذراً.. حالياً مشغول جدا .. وان شاء الله راجع قريباً..
      أخوكم HeRmAnO

    6. #6
      التسجيل
      08-10-2005
      الدولة
      مصر
      المشاركات
      634
      المواضيع
      16
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: [استفتاء] c# or TGG Tut

      انا سأصوت للكتاب....واضح انه رائع جدا

    7. #7
      التسجيل
      26-07-2005
      الدولة
      Australia
      المشاركات
      3,368
      المواضيع
      68
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: [استفتاء] c# or TGG Tut

      السلام عليكم ^^
      السوال .... مالذي نحتاجه ...
      مزيدا من الشروحات التي تجعلنا مبرمجين ام مستخدمين للبرامج ...
      اجلس مع نفسك قليلا

    8. #8
      التسجيل
      22-06-2005
      الدولة
      مصر
      المشاركات
      1,523
      المواضيع
      70
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: [استفتاء] c# or TGG Tut

      خش على السي عطول
      ????
      ok
      بس نشوف الباقى الأول

      السلام عليكم ^^
      السوال .... مالذي نحتاجه ...
      مزيدا من الشروحات التي تجعلنا مبرمجين ام مستخدمين للبرامج ...
      اجلس مع نفسك قليلا
      لا , مزيد من الشروحات لتجعلنا مبرمجين لهذا افضل ترجمة الكتاب
      التعديل الأخير تم بواسطة ||صقر|| ; 24-06-2006 الساعة 09:54 AM

    9. #9
      التسجيل
      17-10-2005
      المشاركات
      116
      المواضيع
      11
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: [استفتاء] c# or TGG Tut

      سلام عليكم..

      مشكور أخوي أحمد على جهودك ..
      أنا أصوت لـ توتريال تى جى جى

      لأني ما أعرف أستعمل أي برنامج من برامج البرمجة وما عندي ولا واحد بس عندي جيم ميكر..

      ولكن الواضح أن أغلبية الأعضاء يريدون السي شارب
      فخلاص مافي مشكلة سوي السي شارب..

      بس أتمنى بعدين لما تفضى وما عندك شي تسوي شرح لـ توتريال تى جى جى

      وشكرا جزيلاً...

    10. #10
      التسجيل
      22-06-2005
      الدولة
      مصر
      المشاركات
      1,523
      المواضيع
      70
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: [استفتاء] c# or TGG Tut

      سلام عليكم..

      مشكور أخوي أحمد على جهودك ..
      أنا أصوت لـ توتريال تى جى جى

      لأني ما أعرف أستعمل أي برنامج من برامج البرمجة وما عندي ولا واحد بس عندي جيم ميكر..

      ولكن الواضح أن أغلبية الأعضاء يريدون السي شارب
      فخلاص مافي مشكلة سوي السي شارب..

      بس أتمنى بعدين لما تفضى وما عندك شي تسوي شرح لـ توتريال تى جى جى

      وشكرا جزيلاً...
      إذا يوجد من يريد التورتريال؟ أربعة من اصل عشرة يريدونة
      نسبة ليست بقليلة لذلك فسأقوم بترجمة السى شارب أولاً و إذا بقى وقت اترجم التوتريال

    11. #11
      التسجيل
      22-06-2005
      الدولة
      مصر
      المشاركات
      1,523
      المواضيع
      70
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: [استفتاء] c# or TGG Tut

      و الآن من سيساعدنى فى ترجمة كتاب السى شارب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    12. #12
      التسجيل
      22-06-2005
      الدولة
      مصر
      المشاركات
      1,523
      المواضيع
      70
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: [استفتاء] c# or TGG Tut

      تم تعريب غلاف الكتاب
      انظروا الصورة....
      و جارى تعريب الفهرس والمقدمة

    13. #13
      التسجيل
      05-11-2000
      الدولة
      arabgn.net
      المشاركات
      4,662
      المواضيع
      255
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: [استفتاء] c# or TGG Tut

      أخي أحمد انا اصوت و بقوة على كتاب الشي شارب و الحمدلله ذلك لأن خبرتي به لا بأس بها و لكيتني اجد وقت استطيع ان اساعدك في تعريبه و لكن هل من الممكن ان ترسل لي وصلة لتنزيل النسخة الانجليزية من الكتاب ؟

      لعل و عسى

    14. #14
      التسجيل
      22-06-2005
      الدولة
      مصر
      المشاركات
      1,523
      المواضيع
      70
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: [استفتاء] c# or TGG Tut

      أخي أحمد انا اصوت و بقوة على كتاب الشي شارب و الحمدلله ذلك لأن خبرتي به لا بأس بها و لكيتني اجد وقت استطيع ان اساعدك في تعريبه و لكن هل من الممكن ان ترسل لي وصلة لتنزيل النسخة الانجليزية من الكتاب ؟

      لعل و عسى
      أوكى لكن النت بطئ الآن هرفعة فى أقرب فرصة

    15. #15
      التسجيل
      05-11-2000
      الدولة
      arabgn.net
      المشاركات
      4,662
      المواضيع
      255
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: [استفتاء] c# or TGG Tut

      اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedsaker
      أوكى لكن النت بطئ الآن هرفعة فى أقرب فرصة
      انا بانتظارك

    صفحة 1 من 3 123 الأخيرةالأخيرة

    ضوابط المشاركة

    • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
    • لا تستطيع الرد على المواضيع
    • لا تستطيع إرفاق ملفات
    • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
    •