• 0
  • مالي خلق
  • أتهاوش
  • متضايق
  • مريض
  • مستانس
  • مستغرب
  • مشتط
  • أسولف
  • مغرم
  • معصب
  • منحرج
  • آكل
  • ابكي
  • ارقص
  • اصلي
  • استهبل
  • اضحك
  • اضحك  2
  • تعجبني
  • بضبطلك
  • رايق
  • زعلان
  • عبقري
  • نايم
  • طبيعي
  • كشخة
  • صفحة 3 من 4 الأولىالأولى 1234 الأخيرةالأخيرة
    النتائج 31 إلى 45 من 52

    الموضوع: نسخة الـ PS3 من Oblivion افضل من نسخة الـ Xbox360 من ناحية الجرافكس والفريم ريت

    1. #31
      التسجيل
      09-08-2006
      المشاركات
      129
      المواضيع
      47
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: نسخة الـ PS3 من Oblivion افضل من نسخة الـ Xbox360 من ناحية الجرافكس والفريم ريت

      السلام عليكم
      الخبر المدمر لمقالة ign الغبية بقوة
      هذه واحد اجنبي تكلم عن الx360 والps3
      Xbox 360 has 3 3.2Ghz CPUs, each with two threads. 3x2=6. PS3 only has one CPU, with only two threads. Xbox 360 launch games used Pre-Alpha kits; that’s why V-Sync problems weren’t corrected in some rushed launch games. Those pre-alpha kits only allowed developers to have access to ONE of CPUs, and only ONE of the two threads on that CPU!
      Xbox 360 and PS3 both received Final Version Development Kits in Summer of 06. Those gave developers access to 100% of available CPU power. This means PS3 launch games had access to Final Development Kits for 6 MONTHS!
      PS3 had its launch delayed BIGTIME, which helped developers with Final Development kits, but Xbox 360 had its launch rushed, which only gave developers access to the Pre-Alpha kits. Even after that, the Xbox 360 developers still were using Pre-Alpha development kits until the summer of 2006.
      Xbox 360 saw such a HUGE improvement when games like Gears of War were released after Summer 06; they had access to the Final Development kit for the same amount of time as the PS3 games did.
      Any developer who now has a Final Development kit now has the ability to make a game with no V-Sync problem.وشكراً

    2. #32
      الصورة الرمزية The Deadly Shadow
      The Deadly Shadow غير متصل عضو مميز في منتديات البلاي ستيشن
      التسجيل
      18-12-2003
      الدولة
      Iga Ninja Clan
      المشاركات
      1,863
      المواضيع
      169
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: نسخة الـ PS3 من Oblivion افضل من نسخة الـ Xbox360 من ناحية الجرافكس والفريم ريت

      على فكره المقال ليس لى IGN فقط بل موقع Gamespot قال نفس الكلام وموقع اخر نسيت اسمه

      وانت ماشاء الله عليك ياخونا xbox444 متمسك بكلام هالأجنبي بقوة حطيته في موضوعين ... لو انك تروح لمنتديات اجنبيه راح تلاقي المئات منهم يقولون العكس , وش معروف ان معالج الـ Cell هو الاقوى ولكن جهاز Microsoft لايستهان به ايضا...

      والسلام عليكم.....

    3. #33
      التسجيل
      09-08-2006
      المشاركات
      129
      المواضيع
      47
      شكر / اعجاب مشاركة

      Thumbs up رد: نسخة الـ PS3 من Oblivion افضل من نسخة الـ Xbox360 من ناحية الجرافكس والفريم ريت

      اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة The Deadly Shadow مشاهدة المشاركة
      على فكره المقال ليس لى IGN فقط بل موقع Gamespot قال نفس الكلام وموقع اخر نسيت اسمه

      وانت ماشاء الله عليك ياخونا xbox444 متمسك بكلام هالأجنبي بقوة حطيته في موضوعين ... لو انك تروح لمنتديات اجنبيه راح تلاقي المئات منهم يقولون العكس , وش معروف ان معالج الـ Cell هو الاقوى ولكن جهاز Microsoft لايستهان به ايضا...

      والسلام عليكم.....
      السلام عليكم
      يااخي العزيز اعتبر ردك غير منطقي واعتبره ناقص مع الاسف
      مين الي قالك ان معالج الps3 هوه الاقوى معروف ان معالج السل وحيد انوات ذوخيطين فقط ومعروف الن معالج الx360 ذو3انوية و6خيوط وين العدل في ردك انا عارف انسوني قالة اشياء كلاها كذب عن المعالج حقها وفي الاخير طلع معالج واحد فقط وهذه كلن يعرفه في اعتقادي منمستوى الاجانب وليس العرب وانا اسف على كل مابدرمني وشكراً

    4. #34
      الصورة الرمزية The Deadly Shadow
      The Deadly Shadow غير متصل عضو مميز في منتديات البلاي ستيشن
      التسجيل
      18-12-2003
      الدولة
      Iga Ninja Clan
      المشاركات
      1,863
      المواضيع
      169
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: نسخة الـ PS3 من Oblivion افضل من نسخة الـ Xbox360 من ناحية الجرافكس والفريم ريت

      اخوي مافيه داعي تتأسف انا اللي اسف اذا كان ردي قاسي او ماشابة , لكن هل تعلم ان معالج الـ 8 Cores ? وأعتذر ان كان ردي في اٍسائه لك او لشخص اخر

      والسلام عليكم....

    5. #35
      التسجيل
      22-10-2002
      المشاركات
      22
      المواضيع
      6
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: نسخة الـ PS3 من Oblivion افضل من نسخة الـ Xbox360 من ناحية الجرافكس والفريم ريت

      اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة The Deadly Shadow مشاهدة المشاركة
      اخوي مافيه داعي تتأسف انا اللي اسف اذا كان ردي قاسي او ماشابة , لكن هل تعلم ان معالج الـ 8 Cores ? وأعتذر ان كان ردي في اٍسائه لك او لشخص اخر

      والسلام عليكم....
      اخي الى في البلاي ستيشن 3 ليست core (انويه) الى في البلاي ستيشن 3 معالج رئيسي واحد و 7 SPE وحدات معالجه فرعيه او مساعده تقوم بعمليات معينه مثل العمليات الحسابيه ومعالجة الفديو والصوت وغيره

      بينما الاكس 360 يحتوي على ثلاث انويه
      Alan Wake
      Blue Dragon
      Bioshock

    6. #36
      الصورة الرمزية The Deadly Shadow
      The Deadly Shadow غير متصل عضو مميز في منتديات البلاي ستيشن
      التسجيل
      18-12-2003
      الدولة
      Iga Ninja Clan
      المشاركات
      1,863
      المواضيع
      169
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: نسخة الـ PS3 من Oblivion افضل من نسخة الـ Xbox360 من ناحية الجرافكس والفريم ريت

      اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fhad2008 مشاهدة المشاركة
      اخي الى في البلاي ستيشن 3 ليست core (انويه) الى في البلاي ستيشن 3 معالج رئيسي واحد و 7 SPE وحدات معالجه فرعيه او مساعده تقوم بعمليات معينه مثل العمليات الحسابيه ومعالجة الفديو والصوت وغيره

      بينما الاكس 360 يحتوي على ثلاث انويه
      اخوي بلا اللتي في معالج الـ Cell هي 8 انويه Cores وهذا الكلام متأكد منه

      والسلام عليكم.....

    7. #37
      التسجيل
      16-12-2001
      الدولة
      الرياض
      المشاركات
      938
      المواضيع
      293
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: نسخة الـ PS3 من Oblivion افضل من نسخة الـ Xbox360 من ناحية الجرافكس والفريم ريت

      البلاي ستيشن 3 له فقط نواتين لكن له من الوحدات الأخرى ما يجعل المعالج يعمل وكأنه 9 كورز cores او threads

      من ويكيبيديا:

      The PPE core is dual threaded and manifests in software as two independent threads of execution while each active SPE manifests as a single thread. In the PlayStation 3 configuration as described by Sony, the Cell processor provides nine independent threads of execution.

      المصدر:
      http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_microprocessor

      إذاً 9 أنوية ......هذا يجعل المعالج ثوري بالنسبة لكثير من المعالجات الحالية من إنتل و AMD
      لا اله الا الله وحده لاشريك له له الملك وله الحمد وهو على كل شئ قدير.

      http://www.alrasol.com


      من مواضيعي:
      تقريري عن قنوات المجد الفضائية -- إنجازات فلكية تحقق الأحلام.
      -الديانة النصرانية-


    8. #38
      عاشق 360 غير متصل عضو مميز في منتدى الاكس بوكس
      الفائز الأول في مسابقة التصميم الرمضانية 2008
      التسجيل
      29-01-2007
      المشاركات
      2,510
      المواضيع
      254
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: نسخة الـ PS3 من Oblivion افضل من نسخة الـ Xbox360 من ناحية الجرافكس والفريم ريت

      اخوي ذا ديدلي شادو طالبك طل

      ابي اخذ هالصوره من توقيعك واحطها في توقيعي ممكن ؟؟؟؟


    9. #39
      الصورة الرمزية The Deadly Shadow
      The Deadly Shadow غير متصل عضو مميز في منتديات البلاي ستيشن
      التسجيل
      18-12-2003
      الدولة
      Iga Ninja Clan
      المشاركات
      1,863
      المواضيع
      169
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: نسخة الـ PS3 من Oblivion افضل من نسخة الـ Xbox360 من ناحية الجرافكس والفريم ريت

      اخوي مايحتاج تسأل خذها وانا اللي بكون مستانس ^^

      والسلام عليكم...

    10. #40
      التسجيل
      09-08-2006
      المشاركات
      129
      المواضيع
      47
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: نسخة الـ PS3 من Oblivion افضل من نسخة الـ Xbox360 من ناحية الجرافكس والفريم ريت

      السلام عليكم
      الخبر الفاظح للعبة :
      Oblivion: Downgraded for PS3, not happening on Wii

      Posted Feb 10th 2007 11:30AM by Jared Rea
      Filed under: Sony PlayStation 3, Nintendo Wii, Microsoft Xbox 360, Adventure, RPGs, Business
      When we learned that the PS3 version of The Elder Scrolls IV: Oblivion would not feature the majority of downloadable content found on the Xbox 360 and PC versions of the game, it was a blow to fans of horse armor everywhere. An episode of The 1UP Show (02/02) provides the follow-up hook as 1UP relays a juicy bit of info from Bethesda. As it turns out, it may be due to a memory limitation with the Playstation 3 itself.

      1UP says that Bethesda simply could not find a way to load every piece of downloadable content without affecting the performance of the game. Considering that the Xbox 360 can pull off this feat without a hitch, that seems quite odd. Bethesda will still be looking into getting that content available for PS3 users, as addressed by their VP of Marketing, Peter Hines, who also comments on the "rumors" regarding the memory issue in an IGN interview.

      As for the PS3 version of Oblivion trumping the 360 in the visuals department, it just so happens that the new shader techniques applied to the PS3 will also be worked into the 360 version of the game. And thus, they are equals once more. Unless you want some horse armor. In which case, you're boned.

      Finally, Shacknews sat down with Pete Hines and questioned their plans beyond the PC, PS3 and Xbox 360. When it comes to waggling your remote in Oblivion, "It's not really going to run on a Wii for example, but if it could we would put it there. Our philosophy is to make a game and make it available to as many people as possible."

      Read - The 1UP Show, Oblivion Expansion Preview (9:40)
      Read - IGN Interview with Pete Hines
      Read - Shacknews, Interview with Pete Hines

      [Thanks, Stephen!]
      [Update - We swapped out the Mark Rein quote with the more recent IGN interview to pull the feedback away from gritty, armchair analysis of tech specs and back into the content involved. Cleaned up some wording to not sound so definitive on a complex and unresolved issue. Thanks!] المصدر:http://www.joystiq.com/2007/02/10/ob...pening-on-wii/

    11. #41
      الصورة الرمزية ZiDaNe 5
      ZiDaNe 5 غير متصل الفائز الاول في مسابقه الاكس بوكس الرمضانيه
      التسجيل
      30-08-2004
      الدولة
      الكويت
      المشاركات
      1,493
      المواضيع
      44
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: نسخة الـ PS3 من Oblivion افضل من نسخة الـ Xbox360 من ناحية الجرافكس والفريم ريت

      Oblivion لعبة حلوة حيل و ممتعة

      و انا ماني فاهم ليش بعض الإخوان متعصبين يعني بفهم اذا نزلت لعبة احسن من لعبة انت بتخسر شي ؟
      طبعا لأ فالكلام الفاضي ماله معنى
      و لا تنسون احنا كلنا اخوان يعني لا تخلون جهاز و العاب تفرقنا

      و انا اقول ننطر لمن اللعبة تنزل و نقارن لانه اكثر المواقع تنزل كلام و آخر شي ما يتحقق
      و هذا رأيي الشخصي و موتقولون متعصب للأكس بوكس

    12. #42
      التسجيل
      13-01-2007
      المشاركات
      346
      المواضيع
      136
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: نسخة الـ PS3 من Oblivion افضل من نسخة الـ Xbox360 من ناحية الجرافكس والفريم ريت

      ياخوان لاتستعجلو لعبه مانزلت تاريخ صدور13\3\2007

    13. #43
      الصورة الرمزية ZiDaNe 5
      ZiDaNe 5 غير متصل الفائز الاول في مسابقه الاكس بوكس الرمضانيه
      التسجيل
      30-08-2004
      الدولة
      الكويت
      المشاركات
      1,493
      المواضيع
      44
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: الخبر :الحقيقة عن نسخة الPS3 من لعبة Oblivion ؟

      معنى الي كتبته انه Oblivion راح تنزل على السوني بدون اضافات الي تقدر تنزلها للاكس بوكس
      و الشركة ما تقدر تحط ارمور للحصان بسبب مشكلة في المومري و الشركة تدور حل لهذي المشكلة بالأخير ما كتبوا انه الأكس بوكس احسن من ps3 او العكس

    14. #44
      التسجيل
      26-03-2004
      المشاركات
      1,092
      المواضيع
      54
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: الخبر :الحقيقة عن نسخة الPS3 من لعبة Oblivion ؟

      Oblivion Rumors Explained

      We get down to the bottom of the recent Oblivion rumors
      .
      by Jeff Haynes


      February 8, 2007 - When we posted our preview of The Elder Scrolls IV: Oblivion, we talked about the various improvements that had been made to the PS3 version, such as the optimized load times and enhanced graphical presentation thanks to new pixel shaders that displayed sharper details. We also pointed out that while the Knights of the Nine side quest would be included, other downloadable content would not initially be included in the game. Needless to say, this information spawned a host of rumors on the boards and across the Internet. To separate the fact from the fiction about Oblivion on the PS3, we went directly to Pete Hines, the VP of Public Relations and Marketing at Bethesda Softworks for the true details behind the game.

      Rumors were rampant about the reasons behind the lack of downloadable content. Other websites have reported that the justification behind the missing missions and features was due to technical limitations of the console. According to Hines, nothing could be farther from the truth. There were two specific reasons behind why items like the Orrery and Mehrunes's Razor will not be included within the PS3 version of the game. First of all, there was a concern about the balancing of the game and initially giving players access to a thieves den or a wizard's tower immediately at the start of the game. "There was no good way to incorporate these features into the game as soon as it started because it didn't make sense," Hines said. While he didn't rule out the possibility of some of these side quests or features making it into the game, it wouldn't necessarily be as soon as the game hit store shelves.

      In fact, the other reason why the downloadable content for the PS3 version of the game isn't included isn't solely because of the technical limitations of the system. Instead, it's because the designers haven't actually tested the PlayStation Network Store and the mechanisms for delivering content to systems. Considering that the development team has been spending a large amount of time making sure that the game transitions over to the PS3 well without the numerous bugs or glitches that plagued the PC and 360 versions of the game, working on the store was definitely a low priority on their list when it came to dedicating additional resources to that feature. But it is being worked on, and it will be coming at a later date.

      So what about the shaders or optimizations? Rumors were released stating that everything in the PS3 version of the game would migrate over to the 360 or the PC, which kicked off a screaming match on boards about which version was ultimately better. According to Hines, the shader functionality that would re-render the low-res textures would inevitably make its way to the 360 build and PC in future updates. However, certain optimizations that take advantage of the system's hardware will remain exclusive to the PS3 version of the game.


    15. #45
      التسجيل
      09-08-2006
      المشاركات
      129
      المواضيع
      47
      شكر / اعجاب مشاركة

      Thumbs up رد: الخبر :الحقيقة عن نسخة الPS3 من لعبة Oblivion ؟

      اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hardmetal مشاهدة المشاركة
      Oblivion Rumors Explained


      We get down to the bottom of the recent Oblivion rumors
      .
      by Jeff Haynes


      February 8, 2007 - When we posted our preview of The Elder Scrolls IV: Oblivion, we talked about the various improvements that had been made to the PS3 version, such as the optimized load times and enhanced graphical presentation thanks to new pixel shaders that displayed sharper details. We also pointed out that while the Knights of the Nine side quest would be included, other downloadable content would not initially be included in the game. Needless to say, this information spawned a host of rumors on the boards and across the Internet. To separate the fact from the fiction about Oblivion on the PS3, we went directly to Pete Hines, the VP of Public Relations and Marketing at Bethesda Softworks for the true details behind the game.

      Rumors were rampant about the reasons behind the lack of downloadable content. Other websites have reported that the justification behind the missing missions and features was due to technical limitations of the console. According to Hines, nothing could be farther from the truth. There were two specific reasons behind why items like the Orrery and Mehrunes's Razor will not be included within the PS3 version of the game. First of all, there was a concern about the balancing of the game and initially giving players access to a thieves den or a wizard's tower immediately at the start of the game. "There was no good way to incorporate these features into the game as soon as it started because it didn't make sense," Hines said. While he didn't rule out the possibility of some of these side quests or features making it into the game, it wouldn't necessarily be as soon as the game hit store shelves.

      In fact, the other reason why the downloadable content for the PS3 version of the game isn't included isn't solely because of the technical limitations of the system. Instead, it's because the designers haven't actually tested the PlayStation Network Store and the mechanisms for delivering content to systems. Considering that the development team has been spending a large amount of time making sure that the game transitions over to the PS3 well without the numerous bugs or glitches that plagued the PC and 360 versions of the game, working on the store was definitely a low priority on their list when it came to dedicating additional resources to that feature. But it is being worked on, and it will be coming at a later date.

      So what about the shaders or optimizations? Rumors were released stating that everything in the PS3 version of the game would migrate over to the 360 or the PC, which kicked off a screaming match on boards about which version was ultimately better. According to Hines, the shader functionality that would re-render the low-res textures would inevitably make its way to the 360 build and PC in future updates. However, certain optimizations that take advantage of the system's hardware will remain exclusive to the PS3 version of the game.
      السلام عليكم
      يااخي الكريم احسنة في الرد الجميل وهذه الزبدة من المقالة التي انت جبتها كشاهد اثبات
      النص يقول :So what about the shaders or optimizations? Rumors were released stating that everything in the PS3 version of the game would migrate over to the 360 or the PC, which kicked off a screaming match on boards about which version was ultimately better. According to Hines, the shader functionality that would re-render the low-res textures would inevitably make its way to the 360 build and PC in future updates. However, certain optimizations that take advantage of the system's hardware will remain exclusive to the PS3 version of the game.

    صفحة 3 من 4 الأولىالأولى 1234 الأخيرةالأخيرة

    ضوابط المشاركة

    • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
    • لا تستطيع الرد على المواضيع
    • لا تستطيع إرفاق ملفات
    • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
    •