بسم الله الرحمن الرحيم
اعتقد كلكم تسئلون نفسكم شنو هالعنوان...
المهم
Cliff Bleszinski اظهر بأن لعبة gears بدأت كلعبة مختلفة كليا..
بدون قرارات ذكية من Epic Games اللعبة لم تكن ستظهر لناAs Cliff Bleszinski revealed in a panel held at GDC, Gears began as a very different game
If not for a few wise decisions by Epic Games, the top-selling Gears of War might never have happened.
قبل ان تسمى بـgears of war كان اسم اللعبة Unreal Warfare و قد كانت ستكون fps
و كانت تركز على التحكم في المناطق تدور احداثها في عالم الـUnreal
و حتى بعد تغير هذه الخطة لم تكن اللعبة كما هي حاليا بل كانت fps و لم تعتمد على نظام الـcoverBefore it was ever Gears of War, Epic's third-person shooter was called Unreal Warfare. It was planned to be a large-scale vehicular-based first-person shooter focused on territorial control and set in the Unreal universe
و في هذا كانت اللعبة تتيح لللاعبين بالانتشاء من الجثث ما يسمى بـcombat cash و قد تم
مسحه لأنه يقلل من كفاءة التحكم
لتكملة المقالEven after deciding to move away from the Unreal universe, the concept for Gears was nothing like its final version. Planned as an FPS that didn't use a cover system, Gears of old had players looting dead bodies for "combat cash," something that was quickly squashed as it slowed the flow of gameplay too greatly
تعليقي : well done Epic