• 0
  • مالي خلق
  • أتهاوش
  • متضايق
  • مريض
  • مستانس
  • مستغرب
  • مشتط
  • أسولف
  • مغرم
  • معصب
  • منحرج
  • آكل
  • ابكي
  • ارقص
  • اصلي
  • استهبل
  • اضحك
  • اضحك  2
  • تعجبني
  • بضبطلك
  • رايق
  • زعلان
  • عبقري
  • نايم
  • طبيعي
  • كشخة
  • النتائج 1 إلى 4 من 4

    الموضوع: سكربت رائع للvx

    1. #1
      التسجيل
      14-09-2008
      المشاركات
      9
      المواضيع
      1
      شكر / اعجاب مشاركة

      Thumbs up سكربت رائع للvx

      السلام عليكم


      سكربت الضوء رائع جدا

      كود PHP:
      #==============================================================================
      # ■ Light Effects VX 1.1
      #     5.21.2008
      #------------------------------------------------------------------------------
      #  Script by: Kylock (originally for RMXP by Near Fantastica)
      #==============================================================================
      #   To make an event glow, give it a Comment: with any of the supported light
      # modes.
      #   The SWITCH setting below will disable light effects from updating with the
      # switch is on.
      #==============================================================================
      # ● Change Log
      #------------------------------------------------------------------------------
      # 1.0 - Original Release
      # 1.1 - New light modes added: LIGHT2, TORCH, TORCH2
      #     - Changed sprite blend mode to ADD (looks slightly better)
      #     - Fire-based lights are now red in color
      #==============================================================================
      # ● Light Modes
      #------------------------------------------------------------------------------
      #   GROUND - Medium steady white light.
      #   FIRE   - Large red light with a slight flicker.
      #   LIGHT  - Small steady white light.
      #   LIGHT2 - X-Large steady white light.
      #   TORCH  - X-Large red light with a heavy flicker.
      #   TORCH2 - X-Large red light with a sleight flicker.
      #==============================================================================
      class Spriteset_Map
        alias les_spriteset_map_initalize initialize
        alias les_spriteset_map_dispose dispose
        alias les_spriteset_map_update update
        def initialize
          
      @light_effects = []
          
      setup_lights
          les_spriteset_map_initalize
          update
        end
        def dispose
          les_spriteset_map_dispose
          
      for effect in @light_effects
            effect
      .light.dispose
          end
          
      @light_effects = []
        
      end
        def update
          les_spriteset_map_update
          update_light_effects
        end
        def setup_lights
          
      for event in $game_map.events.values
            next 
      if event.list == nil
            
      for i in 0...event.list.size
              
      if event.list[i].code == 108 and event.list[i].parameters == ["GROUND"]
                
      type "GROUND"
                
      light_effects Light_Effect.new(event,type)
                
      light_effects.light.zoom_x 2
                light_effects
      .light.zoom_y 2
                light_effects
      .light.opacity 100
                
      @light_effects.push(light_effects)
              
      end
              
      if event.list[i].code == 108 and event.list[i].parameters == ["FIRE"]
                
      type "FIRE"
                
      light_effects Light_Effect.new(event,type)
                
      light_effects.light.zoom_x 300 100.0
                light_effects
      .light.zoom_y 300 100.0
                light_effects
      .light.opacity 100
                
      @light_effects.push(light_effects)
              
      end
              
      if event.list[i].code == 108 and event.list[i].parameters == ["LIGHT"]
                
      type "LIGHT"
                
      light_effects Light_Effect.new(event,type)
                
      light_effects.light.zoom_x 1
                light_effects
      .light.zoom_y 1
                light_effects
      .light.opacity 150
                
      @light_effects.push(light_effects)
              
      end
              
      if event.list[i].code == 108 and event.list[i].parameters == ["LIGHT2"]
                
      type "LIGHT2"
                
      light_effects Light_Effect.new(event,type)
                
      light_effects.light.zoom_x 6
                light_effects
      .light.zoom_y 6
                light_effects
      .light.opacity 150
                
      @light_effects.push(light_effects)
              
      end
              
      if event.list[i].code == 108 and event.list[i].parameters == ["TORCH"]
                
      type "TORCH"
                
      light_effects Light_Effect.new(event,type)
                
      light_effects.light.zoom_x 6
                light_effects
      .light.zoom_y 6
                light_effects
      .light.opacity 150
                
      @light_effects.push(light_effects)
              
      end
              
      if event.list[i].code == 108 and event.list[i].parameters == ["TORCH2"]
                
      type "TORCH2"
                
      light_effects Light_Effect.new(event,type)
                
      light_effects.light.zoom_x 6
                light_effects
      .light.zoom_y 6
                light_effects
      .light.opacity 150
                
      @light_effects.push(light_effects)
              
      end
            end
          end
          
      for effect in @light_effects
            
      case effect.type
            when 
      "GROUND"
              
      effect.light.= (effect.event.real_x 400 $game_map.display_x) / 8
              effect
      .light.= (effect.event.real_y 400 $game_map.display_y) / 8
              effect
      .light.blend_type 1
            when 
      "FIRE"
              
      effect.light.= (effect.event.real_x 600 $game_map.display_x) / rand(6) - 3
              effect
      .light.= (effect.event.real_y 600 $game_map.display_y) / rand(6) - 3
              effect
      .light.tone Tone.new(255,-100,-255,   0)
              
      effect.light.blend_type 1
            when 
      "LIGHT"
              
      effect.light.= (-0.25 $game_map.display_x) + (effect.event.32) - 15
              effect
      .light.= (-0.25 $game_map.display_y) + (effect.event.32) - 15
              effect
      .light.blend_type 1
            when 
      "LIGHT2"
              
      effect.light.= (effect.event.real_x 1200 $game_map.display_x) / 20
              effect
      .light.= (effect.event.real_y 1200 $game_map.display_y) / 8
              effect
      .light.blend_type 1
            when 
      "TORCH"
              
      effect.light.= (effect.event.real_x 1200 $game_map.display_x) / 20
              effect
      .light.= (effect.event.real_y 1200 $game_map.display_y) / 8
              effect
      .light.tone Tone.new(255,-100,-255,   0)
              
      effect.light.blend_type 1
            when 
      "TORCH2"
              
      effect.light.= (effect.event.real_x 1200 $game_map.display_x) / 20
              effect
      .light.= (effect.event.real_y 1200 $game_map.display_y) / 8
              effect
      .light.tone Tone.new(255,-100,-255,   0)
              
      effect.light.blend_type 1
            end
          end
        end
        def update_light_effects
          
      if $game_switches[1]
            for 
      effect in @light_effects
              next 
      if effect.type == "FIRE" || effect.type == "TORCH"
              
      effect.light.visible false
            end
          
      else
            for 
      effect in @light_effects
              next 
      if effect.type == "FIRE" || effect.type == "TORCH"
              
      effect.light.visible true
            end
          end
          
      for effect in @light_effects
            
      case effect.type
            when 
      "GROUND"
              
      effect.light.= (effect.event.real_x 400 $game_map.display_x) / 8
              effect
      .light.= (effect.event.real_y 400 $game_map.display_y) / 8
            when 
      "FIRE"
              
      effect.light.= (effect.event.real_x 600 $game_map.display_x) / rand(6) - 3
              effect
      .light.= (effect.event.real_y 600 $game_map.display_y) / rand(6) - 3
              effect
      .light.opacity rand(10) + 90
            when 
      "LIGHT"
              
      effect.light.= (-0.25 $game_map.display_x) + (effect.event.32) - 15
              effect
      .light.= (-0.25 $game_map.display_y) + (effect.event.32) - 15
            when 
      "LIGHT2"
              
      effect.light.= (effect.event.real_x 1200 $game_map.display_x) / 20
              effect
      .light.= (effect.event.real_y 1200 $game_map.display_y) / 8
            when 
      "TORCH"
              
      effect.light.= (effect.event.real_x 1200 $game_map.display_x) / 20 rand(20) - 10
              effect
      .light.= (effect.event.real_y 1200 $game_map.display_y) / rand(20) - 10
              effect
      .light.opacity rand(30) + 70
            when 
      "TORCH2"
              
      effect.light.= (effect.event.real_x 1200 $game_map.display_x) / 20
              effect
      .light.= (effect.event.real_y 1200 $game_map.display_y) / 8
              effect
      .light.opacity rand(10) + 90
            end
          end
        end
      end
      class Light_Effect
        attr_accessor 
      :light
        attr_accessor 
      :event
        attr_accessor 
      :type
        def initialize
      (eventtype)
          @
      light Sprite.new
          @
      light.bitmap Cache.picture("le.png")
          @
      light.visible true
          
      @light.1000
          
      @event event
          
      @type type
        end
      end 
      حمل الصوره بالمرفقات ضعها بالمسار التالي Project1\Graphics\Pictures/le.png علا سبيل مثال

      ولازم تكتب ها الكلام الى بالصوره والصوره بالمرفقات

      لازم يكون اسم الصوره le.png

      تحياتي
      الصور المصغرة للصور المرفقة الصور المصغرة للصور المرفقة light.JPG‏   le.png‏  

    2. #2
      التسجيل
      01-11-2007
      الدولة
      J@P@N
      المشاركات
      763
      المواضيع
      32
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: سكربت رائع للvx

      مشكور يا أخي على السكربت
      لكن اظن انه مرفق معه ديمو
      +
      يجب عليك كتابة أسم صانع هذا السكربت حتى لا نظلم احدا و هذه مسئولية امام الله
      +
      مرحبا بك في قسم صناعة الالعاب^^

      في امان الله
      Kamuri-San Is LordOfThunder
      And Every thing
      made by LordOfThunder
      Belongs To
      Kamuri-San


      thnxxxxx mody-kun

    3. #3
      التسجيل
      14-09-2008
      المشاركات
      9
      المواضيع
      1
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: سكربت رائع للvx

      اوكي مشكور اخوي بحط ديمو بس ماعرف اسم الي مسوي السكربت
      الملفات المرفقة الملفات المرفقة
      • نوع الملف: rar light.rar‏ (357.6 كيلوبايت, المشاهدات 21)
      التعديل الأخير تم بواسطة اماراتي خطير 55 ; 05-10-2008 الساعة 01:16 PM

    4. #4
      التسجيل
      21-07-2010
      الدولة
      مصر
      المشاركات
      54
      المواضيع
      4
      شكر / اعجاب مشاركة

      رد: سكربت رائع للvx

      سكربت رائع اخي
      وبالتوفيق



    ضوابط المشاركة

    • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
    • لا تستطيع الرد على المواضيع
    • لا تستطيع إرفاق ملفات
    • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
    •