النتائج 1 إلى 9 من 9

الموضوع: احتاج مساعده عندي تقديم مشروع بعد العطله

احتاج مساعده عندي تقديم مشروع بعد العطله

I need your help

عندي تقديم "project"و بعد عطلة العيد التسليم

لكن لليوم مو قادره الاقي الفكره اللي ابدأ فيها

المشروع عباره عن شريط كاسيت تسجل فيه الطالب كلامه باللغة الانجليزيه لمده لا تقل عن 30 دقيقة

نتكلم فيها عن أي شئ

المشروع عليه 40 درجه مقسمه على اشياء عدة مثل : جودة الفكره ، كيفية نطق الكلمات، الاسترسال في التحدث ،وغيرها

فكرت في وضعه كقصه فيها عدة شخصيات (مثلا ثلاث اخوات) اتقمص دور كل من هذه الشخصيات

تدور بينهم أحداث ومشاكل ويحاولون حلها الى ان تنتهي المشكله .......لكن لم اجد قصه مناسبه...... فحتى لو عندكم فكره بالعربي وانا علي الباقي .........اكون شاكرة جدا جدا جدا

please help me ..................or just give me the idea and I 'll complete it

and thank u......................................

مشاركة: احتاج مساعده عندي تقديم مشروع بعد العطله

ابختكم بروجكتاتكم از سووووووووووو فن
    مو زي حقتنا
    المهم
    فكرة الأخوات حلوه بس يبغالك تعملي محادثة ومناقشة لها هدف ولمدة طويلة وممكن تخلي احد يساعدك من اخواتك بس طبعا يكون دورهم مره ثانوي ودخلي اخوانك الصغار خليههم يسوي ازعاج وباب ينفتح وباب ينصك والأب يصرخ عشان يصير حركة خخخخخ
    بس لو أنا اسوي انه كأنه برنامج هوائي على الراديو وأجيب أحد يكون المقدم وكأنك انتي الضيف ويصير يسألك أسأله وانتي تجاوبي عليها.. ومنخلاله تقدري تختاري اشياء مره كثير مثلا تقدري تكوني دكتوره نفسانيه و بتعالجي مثلا الكئابة عند المراهقين أوانك طبيبة وتتحدثي عن السمنه أو مثلا تتكلمي عن كيف تهتمي بطفلك يعني راح تلقي كثيييييييييييير عن الاشياء هذي وبيرحك لأنها تجي عادة على شكل أسأله وأجوبه او صيري أوبرا ولا مارثا ستورت لوووول.. او اي شي انتي يعجبك.. هذا اللي ببالي دحين.. اذا جا ببالي شي اجي اقلك.. الله يوفقك.. تشاو فور ناو
    ~ إذا دعتك قدرتك على ظلم الناس، فتذكر قدرة الله عليك ~

الطرق الجميلة والممتعه والتي لها قبول عند الناس الان هي طريقة البوربوينت صمم بعض الشرائح ويمكن تسجل صوتك عند كل نقطه تبغاها وعرضها عن طريق البرجكتور . وعندي قصه قد تعجبك وترها (فدى) ..
    Who is ALLAH

Allah is our maker. He is the maker of everything.

Mr. Hasan had three sons: Faruq, Abdullah and Qasim. He loved them very much. He wanted to see them grow up as good Muslim. Mr. Hasan himself was a good Muslim. He did his best to obey all commands of Allah .

One day Mr. Hasan thought test his sons. He gave each of them some sweets and said “ eat the sweets in such a place where no one can see you. And when you have done so, come back to me “.

Faruq took the sweets to his room and shut the door and ate it. Thinking that no one could see him there.

Abdullah went the cellar of the house and was sure nobody was there. He ate the sweets in the darkness of the cellar.

Qasim thought and thought about a place where he could eat the sweets without anyone seeing him. He could think of no such place. Every time he thought about a place, he remembered that ALLAH could see him. And he did not eat the sweets.

Faruq and Abdullah came to back and told Mr. Hasan about what they did. Qasim came and returned the sweets to his father saying “ there is no place which is secret from Allah, and so I did not eat the sweets”.

Mr. Hasan was very pleased with Qasim. He told Faruq and Abdullah to learn a lesson from their brother Qasim. Mr. Hasan also said “ my dear sons, always keep in mind that Allah knows every thing and he sees everything. He is with us all time. So we should not do anything bad even in secret”.

أنا أعتقد الموضوع سهل يأخت سارة ..

كل اللي عليك تسويه

1- إختيار موضوع سهل وتلاقين نفسك فيه (أختاري مثلا 3 مواضيع)

2- اكتبي نقاط رئيسية راح تتحدثين عنها في النصف ساعة ..

3- إبدأى الحديث عن كل نقطة وتكلمي عادي حتى لو قلت أشياء خطاء أو تراكيب خاطئة .. لأن المقصود من هذا المشروع هو الحديث في مواقف أمام الناس ..

4- حاولي أثناء الحديث استخدام كلماتك وعبري عن الشي اللي ماتعرفين معناه بالانجليزي.

بعد ماتسجلين 3 مواضيع قارنيها ببعض ..

وقدمي الأفضل كمشروع لكي

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة NaughtY AngeL
    ابختكم بروجكتاتكم از سووووووووووو فن

مو زي حقتنا
    المهم
    فكرة الأخوات حلوه بس يبغالك تعملي محادثة ومناقشة لها هدف ولمدة طويلة وممكن تخلي احد يساعدك من اخواتك بس طبعا يكون دورهم مره ثانوي ودخلي اخوانك الصغار خليههم يسوي ازعاج وباب ينفتح وباب ينصك والأب يصرخ عشان يصير حركة خخخخخ
    والله فكككككككككككككره

بس لو أنا اسوي انه كأنه برنامج هوائي على الراديو وأجيب أحد يكون المقدم وكأنك انتي الضيف ويصير يسألك أسأله وانتي تجاوبي عليها.. ومنخلاله تقدري تختاري اشياء مره كثير مثلا تقدري تكوني دكتوره نفسانيه و بتعالجي مثلا الكئابة عند المراهقين أوانك طبيبة وتتحدثي عن السمنه أو مثلا تتكلمي عن كيف تهتمي بطفلك يعني راح تلقي كثيييييييييييير عن الاشياء هذي وبيرحك لأنها تجي عادة على شكل أسأله وأجوبه او صيري أوبرا ولا مارثا ستورت لوووول..

كمان والله فكره حلوه او اي شي انتي يعجبك.. هذا اللي ببالي دحين.. اذا جا ببالي شي اجي اقلك.. الله يوفقك.. تشاو فور ناو
    وربي يوفقك ان شاء الله شاكره لك مرورك واهتمامك thank u again

see u

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Abu Assel
    الطرق الجميلة والممتعه والتي لها قبول عند الناس الان هي طريقة البوربوينت صمم بعض الشرائح ويمكن تسجل صوتك عند كل نقطه تبغاها وعرضها عن طريق البرجكتور . وعندي قصه قد تعجبك وترها (فدى) ..
    Who is ALLAH

Allah is our maker. He is the maker of everything.

Mr. Hasan had three sons: Faruq, Abdullah and Qasim. He loved them very much. He wanted to see them grow up as good Muslim. Mr. Hasan himself was a good Muslim. He did his best to obey all commands of Allah .

One day Mr. Hasan thought test his sons. He gave each of them some sweets and said “ eat the sweets in such a place where no one can see you. And when you have done so, come back to me “.

Faruq took the sweets to his room and shut the door and ate it. Thinking that no one could see him there.

Abdullah went the cellar of the house and was sure nobody was there. He ate the sweets in the darkness of the cellar.

Qasim thought and thought about a place where he could eat the sweets without anyone seeing him. He could think of no such place. Every time he thought about a place, he remembered that ALLAH could see him. And he did not eat the sweets.

Faruq and Abdullah came to back and told Mr. Hasan about what they did. Qasim came and returned the sweets to his father saying “ there is no place which is secret from Allah, and so I did not eat the sweets”.

Mr. Hasan was very pleased with Qasim. He told Faruq and Abdullah to learn a lesson from their brother Qasim. Mr. Hasan also said “ my dear sons, always keep in mind that Allah knows every thing and he sees everything. He is with us all time. So we should not do anything bad even in secret”.

مشكوووووور اخوي "abu assel" وما قصرت

انا بحاول اخليها مسليه قد ما اقدر لأنه نصف ساعه كافيه انك تمل في نصها لكن الدكتوره طالبه تكون في كا سيت ولو كان بالبور بوينت كان اسهل عالأقل كنت اقدر أضيع شوي من الوقت بالعرض والصور والأصوات وغيرها لكن الله يعين

شاكره لك مرورك واهتمامك

see u

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Money Talks
    أنا أعتقد الموضوع سهل يأخت سارة ..

كل اللي عليك تسويه

1- إختيار موضوع سهل وتلاقين نفسك فيه (أختاري مثلا 3 مواضيع)

2- اكتبي نقاط رئيسية راح تتحدثين عنها في النصف ساعة ..

3- إبدأى الحديث عن كل نقطة وتكلمي عادي حتى لو قلت أشياء خطاء أو تراكيب خاطئة .. لأن المقصود من هذا المشروع هو الحديث في مواقف أمام الناس ..

4- حاولي أثناء الحديث استخدام كلماتك وعبري عن الشي اللي ماتعرفين معناه بالانجليزي.

بعد ماتسجلين 3 مواضيع قارنيها ببعض ..

وقدمي الأفضل كمشروع لكي

راح احاول اسوي هالطريقه لكن المشكله اني كل اللي اقدر اجمعه افكار وجمل ما يوصل 20 دقيقه للموضوع

بسوي نصيحتك واحدد نقاط رئيسيه اتكلم عنها وبحاول احط نقاط فرعيه على قد ما اقدر عشان توصل 30 دقيقه

الله يجزاك خير وشاكره لك

see u

IN MY HUMBLE OPINION YOUR IDEA IS GREAT BUT YOU SHOULD THINK CAREFULLY HOW YOU WILL PRESENT THIS IDEA?I THINK IF YOU ADD A MOTHER CHARACTER WHICH TALKS ABOUT HER DAUGHTERS(THE MOTHER WILL TALK ABOUT THE FIRSR GIRL HER NATURE HER PROBLEMS AND HOW THE MOTHER DEALS WITH THAT AND THEN SHE MOVEAS TO THE NEXT GIRL......ETC) AND THE STORY ENDS WHEN GIRLS SUPRISES THEIR MOTHER WITH A GIFT{I KNOW MY COMMENT IS FILLED BY MISTAKES...CORRECT ME IF YOU CAN}

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jori
    IN MY HUMBLE OPINION YOUR IDEA IS GREAT BUT YOU SHOULD THINK CAREFULLY HOW YOU WILL PRESENT THIS IDEA?I THINK IF YOU ADD A MOTHER CHARACTER WHICH TALKS ABOUT HER DAUGHTERS(THE MOTHER WILL TALK ABOUT THE FIRSR GIRL HER NATURE HER PROBLEMS AND HOW THE MOTHER DEALS WITH THAT AND THEN SHE MOVEAS TO THE NEXT GIRL......ETC) AND THE STORY ENDS WHEN GIRLS SUPRISES THEIR MOTHER WITH A GIFT{I KNOW MY COMMENT IS FILLED BY MISTAKES...CORRECT ME IF YOU CAN}
    thank you very much """""juri'''''''' It's a great

I'll try to write somthing like that

see u