النتائج 1 إلى 3 من 3

الموضوع: ارجو مساعده دكتور فى حالتى من 3 سنين

Unhappy ارجو مساعده دكتور فى حالتى من 3 سنين

اناأمرأه عندي 20 سنه ومنذ 3 سنين او اكثر وانا بحس بشكه فى الجانب الايسر تحت صدرى مباشره وفي قلبي وبتخلينى مش عارفه اتنفس طبيعى لمده دقيقتين والايام ديه بتجي فى كتفى وظهرى ولما اطلع السلم وامشي اتعب ودقات قلبي تزيد كأني كنت أركض بس ده مش دايما ارجو يا دكتور ان تخبرني ايه الحاله الي عندي بالضبط واعراض ايه ديه يا ترى واحس بدقات قلبي في ظهري ويدي وكأن قلبي موجود بكل مكان ارجو تفيدني وتعطيني الرد بسرعه وشكرا وبالعلم ان الحالات ديه بتجيلى سواء كنت زعلانه او فرحانه مش شرط ارجو الرد والنصيحه وشكرا

الصورة الرمزية أحْـــــمَـدْ
    أحْـــــمَـدْ غير متصل عضو قدير ومراقب عام سابق
    oOo غـريبُ الـرُّوح oOo
    .َ أحلق بحثا ً عن أرواحٍ تـُضئ جوانحَ روحي بأنوار محبتها .َ

Post ...

بِسْمِ اللـَّهِ الرَّحـْمـَنِ الرَّحِـيمِ
    السَّـلاَمُ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَةُ اللَّـهِ وَ بَرَكَاتُه

الأخت الفاضلة

قد يكون الأمر مجرد سوء تغذية ، و نقص في نسبة الهيموجلوبين في الدم - أنيميا - نتيجة لنقص عنصر الحديد في الغذاء ، لذا يجب عليكِ الإهتمام بالتغذية الصحية الصحيحة ، و عمل تحليل صورة دم ، لتحديد نسبة الهيموجلوبين

كما أنصحكِ بزيارة طبيبة متخصصة في أمراض القلب و الصدر ، حيثُ ستقوم بفحصكِ ، و عمل رسم قلب عادي ، و آخر بالمجهود ، و أي فحوصات أخرى تحتاجها " أشعة مثلا ً " ، و بعدها تستطيع تحديد المشكلة ، و بالتالي حلها

و لكن لا تتأخري في استشارة الطبيبة ، ثلاث سنوات مدة طويلة صراحة!

رزقكِ الله الشفاءَ و العافية

... وَ السَّـلاَمُ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَةُ اللَّـهِ وَ بَرَكَاتُهْ ...

Exclamation رد: ارجو مساعده دكتور فى حالتى من 3 سنين

شكرا ع اهتمامك وانا فعلا عندى نسبة انيميا بس بسيطة بس الاعراض ديه ممكن تكون من الانيميا انا الدكتور قالى انها نسبه بسيطه اوى ومش بتقصر وشكرا ليك