صفحة 30 من 39 الأولىالأولى ... 5202526272829303132333435 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 436 إلى 450 من 575

الموضوع: اسأل مستر هيتمان عن ال Lore و هتلاقى الاجابة ...(( محدث بتاريخ 30-03-2011 ))

رد: اسأل مستر هيتمان عن ال Lore و هتلاقى الاجابة ...(( محدث بتاريخ 15-9-2009 ))

مايصير كذا يا هيتمان تخيل المعجبين بالقصص ينتظرون كثير...يالله انشالله نشوفك راجع وبقوة للقصص مرة ثانية وياريت تبدا بقصة War of the Ancients: The Well of Eternity وتكملها وتشوف ردود الشباب لان في طلبات على قصص حلوة والود ان الكل يعرفها..

تحياتي

يعطيك الله الف عافية اخوي على الموضوع كنت ادور الهستوري حق واو من زمان
    بصراح اشكرك على الموضوع الأكثر من رائع بس بصراح انا اشماز من اشكال الdwarfs احس انا المسوي الاشكال سكران ^^ (على فكرة الشخصية الرئيسية حقتي dwarfs paladin )

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة vegeta مشاهدة المشاركة
    عندي عده اسئله و ملاحظات عن واركرافت:

بالنسبه لي مع ان wow فتحت افاق عالم واركرافت ومن خلالها استطعنا مشاهدة كل صغيرة وكبيرة في (ازيروث)

الا اني كرهت بعض ما فعلته لل lore و بعض الامثله:

موت illidan : كان المفروض ان يكون موته حدث اكبر بكثير من مجرد ابطال بدون اسماء يقتلونه بحضور Maiev
    ودون حضور اخيه الذي (حرفيا في سابع نومه) ولا Tyrande

لكن يبدو ان بليزاد في الطريق الصحيح في طريقه نهايه ال lich king فعلى الاقل يبدو ان (جينا) و (سيلفانس) ستكونان موجدتان اذا لم يكن اكثر مثل : Highlord Tirion Fordring

لكن اخر الاحداث في اخر باتش زادت الامور غموض من حيث:

تحذير تحذير تحذير تحذير تحذير major spoilers
    تحذير تحذير تحذير تحذير تحذير major spoilers

السلام عليكم ...

بالنسبة لكلامك ... فهو فعلا دار حولها نقاش و موضوعات كتير على منتديات WoW ..

و لكن Blizzard وضحت و قالت ان لازم كل Expansion يكون فيه 2 او 3 Major Heroes يموتوا ...

و ان مش لازم اللاعبين يبصوا بس تحت رجليهم و يعتبروا ال Heroes الموجودين فى WC III هما الاساسيين ...

فمثلا Tirion Fordering كان لا يعرفه احد و كان موجود فقط فى الكتب ..

و فجأة اصبح يحمل ال Ashbringer و اصبح العدو اللدود لل Lich King ...

و Varian Wyrnn اللى لم يكن له وجود ... و فجأة اصبح هو قائد ال Alliance ...

و Deathwing اللى مظهرش فى WC 1 او 2 او 3 .... و اصبح الان الBoss الاخير فى Cataclysm ...

عشان كدة توقع دايما بظهور Heroes جديدة فى اللعبة ...

ده غير انك نسيت حاجتين مهمتين ... الاولى ان فيلم WoW نازل السنة دى ان شاء الله و هيحتوى على عدد لا بأس ه من ال Heroes الجديدة ..

ثانيا ان فيه حديث ان Blizzard بتفكر فى تنزيل Warcraft 4 ...بقصة جديدة

اما بالنسبة لسؤالك ... فاعتقد انه تم الرد عليه فى الموضوع ده

[Spoilers] اخبار عن معركة ال Lich King ...

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sealth مشاهدة المشاركة
    مايصير كذا يا هيتمان تخيل المعجبين بالقصص ينتظرون كثير...يالله انشالله نشوفك راجع وبقوة للقصص مرة ثانية وياريت تبدا بقصة War of the Ancients: The Well of Eternity وتكملها وتشوف ردود الشباب لان في طلبات على قصص حلوة والود ان الكل يعرفها..

تحياتي
    ان شاء الله هرجع اترجم بقية الثلاثية لو الناس عايزة ..

او ممكن احكى قصص شخصيات WoW لو حابين ... بس قوليلى عايزين تبدأول بمين ..

و انا اسف فعلا انى اتاخرت عليكم كتير ...

يعطيك الله الف عافية اخوي على الموضوع كنت ادور الهستوري حق واو من زمان
    بصراح اشكرك على الموضوع الأكثر من رائع بس بصراح انا اشماز من اشكال الdwarfs احس انا المسوي الاشكال سكران ^^ (على فكرة الشخصية الرئيسية حقتي dwarfs paladin )

والله هو ال Character Customization كله معمول من واحد سكران بس ان شاء الله يتظبط فى Cataclysm

أخوي ابدأ بالكتب الثلاثه انت وصلت للفصل الثامن اضن كمل للاخير لو على الاقل الكتاب الاول ^^

لان الشخصيات اي شخص يعرف قليل من اللغه الانجليزي ممكن يفهم

لكن الكتب شي كبير و ويبيلها شخص متمكن من اللغه بشكل كامل

لك كل ود

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة HitmanTheOnly مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ...

بالنسبة لكلامك ... فهو فعلا دار حولها نقاش و موضوعات كتير على منتديات WoW ..

و لكن Blizzard وضحت و قالت ان لازم كل Expansion يكون فيه 2 او 3 Major Heroes يموتوا ...

و ان مش لازم اللاعبين يبصوا بس تحت رجليهم و يعتبروا ال Heroes الموجودين فى WC III هما الاساسيين ...

فمثلا Tirion Fordering كان لا يعرفه احد و كان موجود فقط فى الكتب ..

و فجأة اصبح يحمل ال Ashbringer و اصبح العدو اللدود لل Lich King ...

و Varian Wyrnn اللى لم يكن له وجود ... و فجأة اصبح هو قائد ال Alliance ...

و Deathwing اللى مظهرش فى WC 1 او 2 او 3 .... و اصبح الان الBoss الاخير فى Cataclysm ...

عشان كدة توقع دايما بظهور Heroes جديدة فى اللعبة ...

ده غير انك نسيت حاجتين مهمتين ... الاولى ان فيلم WoW نازل السنة دى ان شاء الله و هيحتوى على عدد لا بأس ه من ال Heroes الجديدة ..

ثانيا ان فيه حديث ان Blizzard بتفكر فى تنزيل Warcraft 4 ...بقصة جديدة

اما بالنسبة لسؤالك ... فاعتقد انه تم الرد عليه فى الموضوع ده

[Spoilers] اخبار عن معركة ال Lich King ...
    Deathwing كان موجود في warcraft II
    http://www.wowwiki.com/Deathwing
    Bo-Flan
    سابقا

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dreamweaver مشاهدة المشاركة
    Deathwing كان موجود في warcraft II
    http://www.wowwiki.com/Deathwing
    اللى ظهر فى warcraft II كان مجرد Dragon اسمه Deathwing مش Neltharion the lord of the black dragon flight ..

انت عارف انه كان ظاهر تنين لونه اخضر و ال States بتاعته كانت اعلى من ال States بتاعة ال Dragon العادى بحاجات بسيطة و معندوش اى Ability ....

و اللى يضحك بقى انه كان متقال عليه انه Alextrasza Consort و Her Second in command ..

و اللى يضحك اكتر و اكتر ... انه اتقتل فى مرحلة من المراحل

أخوي هتمان :

الظاهر انك ما قريت الي مكتوب في واو ويكي ..

كان موجود في الجزء ثاني من لعبه في سيكند ور ..

لكن تقمص شخصيه اخرى ..

The black aspect involved himself in Second War, adopting the form of Lord Daval Prestor

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shadyfz مشاهدة المشاركة
    ويا ريت تعطينا قصه Kael بالكامل وايه علاقته بkeljadeen
    Request Reminder

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alb3tal مشاهدة المشاركة
    المقطع الي شفته صار من زمان

وارتشموند لم يستطع تدميرها ل انه سحره krintor تمكنوا من تغير مكانها من Alterc Mounatin الى المكان الحالي .

وتسطيع قراه كل هذا في صفحه الاولى والشكر كله للاخ هيتمان

وطــولت الغيبه اخوي ..

Archimonde DID destroy dalaran, but it was rebuilt

"The city was defended by Dalaran Guard Towers and archmagi, but was ultimately destroyed following the summoning of Archimonde to Azeroth. The great demon single-handedly laid waste to the city by creating a magical effigy out of the dust, which he then crushed; the mighty towers of Dalaran fell simultaneously. Soon after the defeat of the Burning Legion, however, Alliance forces under the command of Grand Marshal Garithos regained the ruins of the city; some refugees from Lordaeron eventually made their way there as well. The surviving magi of the Kirin Tor later returned with the intent of rebuilding, and erected a large, magical time-and-space distortion field around the city to ward off a new attack while they slowly regained their strength. The shield is opaque and completely impenetrable by any known means. Now the lands around the ruins of Dalaran are the site of a guerrilla war between the Alliance and the Forsaken."

from wiki
    http://www.wowwiki.com/Dalaran_%28lore%29

طيب اخوي هت مان انا عندي لاعب لوي لفل دخلت فيه دنجن ما اذكر وش اسه يقول البوس الاخير انه هو الراس حق اليش كنق يعني اليش كنق موجود من ايام كلاسك صح؟ بس ايام كلاسك محد كان يعرف واحد اسمه ليش نق

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة therooj مشاهدة المشاركة
    طيب اخوي هت مان انا عندي لاعب لوي لفل دخلت فيه دنجن ما اذكر وش اسه يقول البوس الاخير انه هو الراس حق اليش كنق يعني اليش كنق موجود من ايام كلاسك صح؟ بس ايام كلاسك محد كان يعرف واحد اسمه ليش نق
    صح السؤال مب موجه لي بس حبيت ارد عليك
    كلامك صحيح اليش كنق على ايام الكلاسك كان موجود
    قبل ما تنزل واو كان اليش كنق موجود في واركرافت 3
    في الكلاسك البعض كان يعرفه والبعض كان يلعب وهو ما يدري شنو السالفة
    لو تلاحظ في الكلاسك كان موجود سكولو و ستراتهولم وهالأماكن تحوي قدر كبير من الوري الي تتكلم عن اليش كنق
    بس ما كانوا الناس يهتموا للوري مثل الحين
    وفي بعد في الكلاسك كانت ناكس موجودة وهذا دليل على اليش كنق
    بس الاغلبية كانوا يلعبون عشان المتعة والجير xD

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MastergameS مشاهدة المشاركة
    صح السؤال مب موجه لي بس حبيت ارد عليك
    كلامك صحيح اليش كنق على ايام الكلاسك كان موجود
    قبل ما تنزل واو كان اليش كنق موجود في واركرافت 3
    في الكلاسك البعض كان يعرفه والبعض كان يلعب وهو ما يدري شنو السالفة
    لو تلاحظ في الكلاسك كان موجود سكولو و ستراتهولم وهالأماكن تحوي قدر كبير من الوري الي تتكلم عن اليش كنق
    بس ما كانوا الناس يهتموا للوري مثل الحين
    وفي بعد في الكلاسك كانت ناكس موجودة وهذا دليل على اليش كنق
    بس الاغلبية كانوا يلعبون عشان المتعة والجير xD

مشكور اخوي وجزاك الله الف خير وانا ما كنت اقصد هتمان بس كنت اقصد كل الي بل منتدى والله يوفقك اخوي ومشكور

Thanks mate
    Thanks alot

مشكور اخ هتمان على هل مجهود الرائع

صفحة 30 من 39 الأولىالأولى ... 5202526272829303132333435 ... الأخيرةالأخيرة