المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : وزنى ثابت ساعدونى؟

حمدى المصرى
24-04-2010, 06:19 PM
السلام عليكم كيفكم يا وحوش انا ليا فتره حوالى 4 ايام ووزنى ثابت مش بيقل زى الاول يعنى انا دلوقتى 80 برده يعنى تقريبا فى الاسبوع اللى فات ده مقلتش غير 250 جرام واكلى لسه دايت يعنى مش كتير وبرده بجرى وبلعب تمارين كارديو كتير وبلعب بطن زى الاول وزيادة كمان وبرده مفيش نقص فى الوزن زى الاول انا نزلت من 95 الى 80 لكن عايز انزل ل74 كمان عشان الدهون تقل شويه ياريت تساعدونى وتقلولى ايه المشكله ؟ وهل اسيب الحديد لحد منزل ل74 وبعد كده ارجعله تانى ولا العب عادى وانزل وبعد كده العب تضخيم مع العلم انى ليا 3 شهور فى الحديد وشكرا

القوة صاعقة
24-04-2010, 07:22 PM
هدا شيء طبيعي جدا , في بداية جسم ينزل بشكل سريع و لكن هدا نزول يكون عبارة عن سوائل

وبعض دهون , بعدها يبداء معدل نزول بطيء جدا لدرجة ان فيه بعض الاشخاص يكون 1 كيلو جرام خلال شهر , و سبب هو ان جسم بداء يتعود ع نظام جديد , و ايضا هدا مؤشر ممتاز جدا يدل ع ان وزن بداء يقترب من وزن مثالي ,

انا جربت هدا شيء و عندي عليه فكرة راح اقولك شو تعمل ,

بعد كل اسبوع اي سبع ايام ريجيم , افتح يوم واحد فقط لوجبة الغذاء .

يعني افطار ريجيم , و عشاء ريجيم , الغذاء فقط مفتوح و هدا بعد كل سبع ايام ريجيم .

هدا من ناحية نزول الوزن

اما سؤال تاني راح يفيدونك فيه شباب .

موفق اخي :)

حمدى المصرى
24-04-2010, 07:54 PM
هدا شيء طبيعي جدا , في بداية جسم ينزل بشكل سريع و لكن هدا نزول يكون عبارة عن سوائل

وبعض دهون , بعدها يبداء معدل نزول بطيء جدا لدرجة ان فيه بعض الاشخاص يكون 1 كيلو جرام خلال شهر , و سبب هو ان جسم بداء يتعود ع نظام جديد , و ايضا هدا مؤشر ممتاز جدا يدل ع ان وزن بداء يقترب من وزن مثالي ,

انا جربت هدا شيء و عندي عليه فكرة راح اقولك شو تعمل ,

بعد كل اسبوع اي سبع ايام ريجيم , افتح يوم واحد فقط لوجبة الغذاء .

يعني افطار ريجيم , و عشاء ريجيم , الغذاء فقط مفتوح و هدا بعد كل سبع ايام ريجيم .

هدا من ناحية نزول الوزن

اما سؤال تاني راح يفيدونك فيه شباب .

موفق اخي :)

مشكووور اخى القوة الصاعقه دايما تفيدينى والله انت انسان محترم جدا وارجو من الشباب يفيدونى فى السؤال التانى وشكرا

.hamad.
24-04-2010, 09:15 PM
السلام عليكم ورحمة الله ...
اخوي الغالي انا انصحك تستمر على الحديد بس بأوزان خفيفه وتكرار 15 لكل مجموعة تدريبيه عشان تضمن التناسق بجسمك وكلام اخوي القوة صاعقة بخصوص انك تفتح بوجبة نهاية كل اسبوع صحيح ومازيد عليه ...

حمدى المصرى
25-04-2010, 12:53 AM
السلام عليكم ورحمة الله ...
اخوي الغالي انا انصحك تستمر على الحديد بس بأوزان خفيفه وتكرار 15 لكل مجموعة تدريبيه عشان تضمن التناسق بجسمك وكلام اخوي القوة صاعقة بخصوص انك تفتح بوجبة نهاية كل اسبوع صحيح ومازيد عليه ...

شكرا لك اخ حامد وبارك الله فيك