شلونك اخوي Alucard.4.ever انشاء الله بخير اتمنى اشوفك قبل البطوله لمناقشه بعض الامور راح اكون متواجد الاربعاء والخميس ممكن نلتقي
BO-BADER
شلونك اخوي Alucard.4.ever انشاء الله بخير اتمنى اشوفك قبل البطوله لمناقشه بعض الامور راح اكون متواجد الاربعاء والخميس ممكن نلتقي
BO-BADER
[تم حذف الصورة لأنها كبيرة جداً - المراقب]
^^
بخير وعافيه ، وانته طمنّا عليك ان شاء الله تمااام ؟![]()
انا احتمال ما احظر لان احتمال كبير راح انشغل في الوينكد الياي واللي بعده راح اتابعها اونلاين بإذن الله... بس مايغلبنا شي لو تبينا نتصل بالايميل ولا الموبايل مافيه اشكال
وحيّاك والله![]()
مافي مشكله انا راح اتواصل معاك على الاميل
whitetowerq8@yahoo.com
[تم حذف الصورة لأنها كبيرة جداً - المراقب]
الله يرحمك يازايد
World of 3rd Strike
Lucky Star? Challenge!
سانكيو فيري متش مستر alucard.4. ever على التوقيع الخاص بالقناة
Another thanks to Alucard ^___^
حبيت اسال سؤالين يا شباب اذا ما عندكم مانع P:
1-اتوقع انهم ماراح ينزلوا اركيد اديشن على كونسول فسؤالي ايش اوزن في بلانس نسخة كونسول؟ ولا اركيد اديشن؟؟
2-ماكوتو كانت في d على ما اعتقد وصارت +B ايش تغيرات جذرية الي حصلت للشخصية؟
لان شايف دحين في ناس يلعبوا فيها في نسخة اركيد اديشن يزداد من فترة لي فترة...
وانا دحين متحمس اللعب فيها بس ماني عارف ايش فرق بين ماكوتو كونسل و اركيد اديشن؟؟؟
وشكر اً.
http://www.andriasang.com/e/blog/201...super_sfiv_ae/
The home version of Super SFIV was made with extremely good balance, explained Ono. The balance was done in such a way that there's no one overly powerful character.
Arcade Edition, on the other hand, has some characters who were purposely made strong. The reason this was done is because Ono feels that having such a character helps to build community and competitive spirit.
These are the changes made to makoto in SSF4AE
Makoto
![]()
Normal Moves
• Crouching Light Kick has more range.
• Standing Light Kick is Kara Cancelable during its start up animation. The Kara Karakusa is possible again.
• Crouching Hard Kick hit box extended out in front of Makoto, and the hittable box has been lowered slightly, making it easier to use as an anti air.
• Crouching Hard Punch has slightly more active frames.
• Toward + Light Punch has a 3 frame startup (formerly 4 frames).
Special Moves
• EX Hayate (Dash Punch) now breaks armor and has a slightly faster start up.
• Opponent can no longer do a quick get up after Makoto connects with a Hard Punch or EX Oroshi (Overhead Chop). It's more useful now in resets and wake up situations.
• Fukiage (Upwards Punch) when Makoto's arm is fully extended, the hittable box from her chest up has been almost completely removed. Downward attack box has been extended as well, so there are now almost no situations where it trades or is stuffed. It still can't hit grounded opponents, though. The start up for all versions has been improved so it's more useful than it is now.
• EX Tsurugi (Axe Kick) is now like Cammy's EX Cannon Strike, in that it can be done very low to the ground, i.e. an Instant Axe Kick. It takes practice, but since it is a 2-hit special that makes grabs whiff and hits as an overhead, it'll be more interesting to use in offensive/defensive situations.
• Ultra 1 damage distribution has been changed. It still does the same total damage, but you will see the difference during combo damage and damage scaling based on life left. Apparently, this should result in it doing more damage.
• Ultra 2 has a faster startup time making it easier to counter Fireballs with.
Other Stuff
• Makoto's stamina is now 1,000, which is the average stamina rating in the game.
• Forward and back dash are faster, total animation frames were decreased.
• Now a combo such as a Level 1 Hard Punch Hayate (Dash Punch), Focus Attacl Dash Cancel, Crouching Light Kick (and other stuff) into Light Punch Hayate is possible, because of the changes to her Dash speed. Mixing this in with her Grab and Choke (Karakusa) makes this a powerful grab or hit tool.
////////////////////////////////
الاركييد اديشن بينزل على الكونسل اكييد بس انتظر سنة او يمكن 9 شهور و بعدين انشوف وفي اشاعة انه بينزلون دي ال سي شهر 6
ما ادري و صح كلام اونو انه الاركييد اديشن مش بالانس
لانه فييي لونغ (اس تيير ) صاير اقوى عن ساجات في اس اف 4 و ين و يانغ (أي تيير(
و افايبر و اكوما من بعدهم
بس باقي الشخصيات اشوفهم متوازنيني اكثر
التعديل الأخير تم بواسطة LordOfShadowloo ; 25-02-2011 الساعة 01:37 PM
FHD_NMX
مشكور شعيب على جواب
بس تدري لما جاء قال انه هو تعمد انه يحط كم شخصيات اوفر بور
عشان يزيد روح حماس وتحدي الخ...
والله اشوفه اهبل اذا فكر كذا -_-
لان زمن حق زمان انك تتعب على شخصيتك وتغطي عيوبها عن طريقك القليل الي كذا دحين...
دحين الكثير الي يختاروا الشخصيات اوفر بور ويرح اعصابه
ففين روح تنافس يلي يتكلم عنه؟؟ يا يخلي كل شخصيات بلينس يلا بلاش...
ولا كيف شعيب؟
همم والله تعديلات على ماكوتو تعتبر تعديلات حلوة بالنسبة لها
يعني موب مرة سيئة في نسخة كونسول انا تخيلتها انها مرة حقها ضايع
مشكور لورد اوف شادو على تفاصيل^^
بالعكس هالأيام أونو يلمح في تويتر عن أركيد إديشن الكونسول. تقريباً جوابه انه الإعلان عن هالموضوع بعد ما تنزل ستريت فايتر 3D Edition على الـ3DS.. يعني تقريباً عقب شهر من الحين (27/3 تنزل اللعبة)
أركيد إديشن في نظري تعتبر بالانسد الصراحة. صح انه اللعبة فيها شخصيات قوية (في لونج - ين - يانغ - ماكوتو خصوصاً)، لكن بشكل عام ما تحس انه فيه شخصيات "ضعيفة" في اللعبة. أحس الواحد يقدر يفوز بأي شخصية.
أنا عن نفسي تقريباً بغير تشن لي في الأركيد إديشن. تشن لي نفس ما هي وما تغيرت أبداً. النيرف الواضح هو df+LK للأنتي إير. الحين صارت أبطأ وما تصير trade to ultra. أما باقي الأشياء نفس ما هي. الفروقات الثانية هي (stun أقل في الsweep، ودامج أقل في الـS.MP.. وتغيير بسيط في الفوكس أتاك). تشن لي من الشخصيات اللي ما تغيرت وايد من الفانيلا SF4، لكن المشكلة اني مليت من طريقة لعبها من فترة الحين، وكنت مقرر أنه عقب البطولة الأخيرة خلاص بغيرها وبحول على شخصية ثانية.
أنا جربت Yun كذا مرة في عالم الفرح في بوظبي وعجيب الصراحة. المشكلة إني من دبي ف وايد صعب إني أتعلم على شخصية يديدة في الويكند بس.
حالياً أحاول أتعلم على كودي. عجبتني حركاته وطريقة لعبه عقب ما شفت فيديوات اللعيبة بـ كودي. صح انه الشخصية تعتبر أضعف من تشن لي، لكن حالياً أحس انه استمتع بلعبه. اللي وده يلعب أونلاين (أو أوفلاين) يكلمني عشان أقدر أتدرب عالشخصية ! ورجاءً محد يقولي أغير وأختار تشن لي
ملاحظة @ بوبدر (MAYCRY) :
مشكور على سيديات دايجو ! بس عندي مشكلة فيهم. فيديو دايجو الأساسي شغال (اللي فيه كل اللعب)، لكن الصور ما تطلع. جربت سيديين وعلى أكثر من كمبيوتر ونفس المشكلة.
تبغى صراحة انا ليومك دا احس ماكوتو في كونسول مظلومة يعني انا اشوف كونسول موب بلنس مرة مرة...أركيد إديشن في نظري تعتبر بالانسد الصراحة. صح انه اللعبة فيها شخصيات قوية (في لونج - ين - يانغ - ماكوتو خصوصاً)، لكن بشكل عام ما تحس انه فيه شخصيات "ضعيفة" في اللعبة. أحس الواحد يقدر يفوز بأي شخصية.
همم ، فهمت قصدك ، بس برضوه في كم شخصية من كنسول الى اركيد اديشن لساعهم زي ما هما على ما اعتقد...
زي هاكان و دان ما احسوهم صار تغير جذري كبير لهم...
اما موضوع ماكوتو اشوفها مرة ضعيفة ما تجمل كثير مع شخصيات كثيرة لازم يكون مستواي اعلى من مستوى خصمي عشان افوز هذا في كونسول اتكلم
اما اركيد اديشن انسى اجربها عشان في سعودية ما في محل ركيد تلعب فيه فخسارة واللهT_T
لأدري اني متأخر شوية وتني أدري عن Evil Ryu -Oni
مع احترمي لأرائكم ولكن ......
باختصار هاتان الشخصيتان تعتبران حلما للعديد من اللاعبين وأنا من ضمنهم بغض النظر عن شكل Oni الي يشبه الجن الأزرق مع تسريحة شعر سوبر سايان
الUltra خطيرة خصوصا حقت Evil Ryu
منو يلعب Super Street Fighter حاليا
بخصوص الاونلاين فيه لاق ولا لأ
للاضافه بتويتر 2001sf@
^^^^^^^
للأسف اليوم حاولت اللعب بالنت بس مافي فائدة
منو يلعب Super Street Fighter حاليا
بخصوص الاونلاين فيه لاق ولا لأ
ان شاء الله قريب راح اكون مستعد للاون لاين
اذا ماعندك مانع خلينا نلعب مع بعض^^
also makoto got hitbox changes
Makoto
Out of all of Makoto's special moves, her Fukiage (Upwards Punch) has the biggest change. The hitbox was extended downward, while the hittable box on the arm has been significantly reduced. Since the attack reaches lower, you can hit your opponent with Fukiage during a Level 2 Focus Attack crumple, allowing you to use it in combos.
Crouching Medium Kick's hittable box is smaller, making the move easier to use as a anti-air when your opponent is in front of you.
FHD_NMX