• 0
  • مالي خلق
  • أتهاوش
  • متضايق
  • مريض
  • مستانس
  • مستغرب
  • مشتط
  • أسولف
  • مغرم
  • معصب
  • منحرج
  • آكل
  • ابكي
  • ارقص
  • اصلي
  • استهبل
  • اضحك
  • اضحك  2
  • تعجبني
  • بضبطلك
  • رايق
  • زعلان
  • عبقري
  • نايم
  • طبيعي
  • كشخة
  • النتائج 1 إلى 1 من 1

    الموضوع: كتاب الثري دي ماكس الإحترافي

    1. #1
      التسجيل
      08-12-2004
      الدولة
      Turkey-Istanbul
      المشاركات
      3,393
      المواضيع
      367
      شكر / اعجاب مشاركة

      Cool كتاب الثري دي ماكس الإحترافي

      بسم الله الرحمن الرحيم



      في هذه المشاركة سيتم عرض ما قد تم إنجازة من مشروع إنشاء كتاب عربي متكامل ، فستجد عزيزي القارئ أن هناك فهرس للمواضيع التي سيتم إنجازها إن أبقانا الله لفعل الخير وأقل القليل للأمة الإسلامية . الفهرس مقسم إلى 11 جزء و حوالى 50 فصل . كل فصل ملون باللون الأحمر يعني أنه قد تم إنجازه وأنه يمكنك عزيزي القارئ تنزيله والتعليق عليه من نواحي الأخطاء اللغوية أو حتى الأخطاء المعلوماتية وسيتم كتابة إسم الأخ الذي قام بكتابته، أما اللون الأزرق فهو يدل على أن الموضوع قيد الكتابة.



      وسيتم بعون الله بعد الإنتهاء منه تصديره بهيئة كتاب إلكتروني متكامل بحيث يكون مجاناً لكل مريد لتعلم هذا البرنامج الرائع .



      كما يمكنك أخي القارئ المشاركة أو التعليق على كيفية مسار العمل ، أو إضافة مواضيع جديدة قد تراها مهمة ، أو حتى التعرف على الأخوة المشاركين في هذا العمل على العنوان التالي :



      Part 1 : learning the max interface




      Chapter 1 : finding your way - exploring the max interface Download

      Chapter 2 : seeing it all - working with the viewports

      Chapter 3 : saving your scene – working with files and XRefs

      Chapter 4 : customizing the max interface and setting preferences




      Part 2 : working with objects




      Chapter 5 : creating and editing primitive object

      Chapter 6 : selecting objects and setting object properties

      Chapter 7 : transforming objects – translate , rotate , scale

      Chapter 8 : cloning objects and creating object arrays

      Chapter 9 : Grouping and linking objects

      Chapter 10 : Working with the Schematic view

      Chapter 11 : Introducing Modifiers and Using the Modifier Stack




      Part 3 : Modeling




      Chapter 12 : Modeling Basic and Working with Subobjects

      Chapter 13 : Drawing and Editable 2D Splines and Shapes

      Chapter 14 : Using Editable Poly Objects

      Chapter 15 : Painting Deformations

      Chapter 16 : Working with Mesh Modifiers

      Chapter 17 : Surface Modeling with patches and NURBS

      Chapter 18 : Building Compound Objects

      Chapter 19 : Creating Particles and particle Flow




      Part 4 : Materials And Maps




      Chapter 20 : Exploring the Material Editor

      Chapter 21 : Creating Simple Materials

      Chapter 22 : Creating Advanced Multi – Layer Materials

      Chapter 23 : Adding Material Details with Maps

      Chapter 24 : Controlling Mapping Coordinates

      Chapter 25 : Creating Baked Textures




      Part 5 : Cameras and Lighting




      Chapter 26 : Working with Cameras

      Chapter 27 : Basic Lighting Techniques

      Chapter 28 : Advanced Lighting , Light Tracing , and Radiosity




      Part 6 : Animation




      Chapter 29 : Animation and Keyframe Basics

      Chapter 30 : Using Animation Modifiers

      Chapter 31 : Wiring Custom Attributes

      Chapter 32 : Animation with Constraints and Controllers

      Chapter 33 : Using the Expression Controller

      Chapter 34 : Working with the Track View




      Part 7 : Character Studio , Rigging , and Inverse Kinematics ( IK )




      Chapter 35 : Creating and Animating Bipeds

      Chapter 36 : Using Physique to Add Skin to a Biped

      Chapter 37 : Controlling Biped Crowds

      Chapter 38 : Manually Rigging a Character

      Chapter 39 : Working with Inverse Kinematics




      Part 8 : Dynamics and Reactor




      Chapter 40 : Using Space Warps

      Chapter 41 : Creating a Dynamic Simulation

      Chapter 42 : Animating with Reactor




      Part 9 : Rendering and mental ray




      Chapter 43 : Rendering Basics

      Chapter 44 : Using Atmospheric Effects

      Chapter 45 : Using Render Elements and Effects

      Chapter 46 : Raytracing and mental ray

      Chapter 47 : Network Rendering

      Chapter 48 : Using the Video Post Interface




      Part 10 : MaxScript and Plug-ins




      Chapter 49 : Automating with MAXScript

      Chapter 50 : Expanding Max with Third-Party Plug-ins




      Part 11 : External Info




      Chapter 51 : VRML and 3d Web Page

      Chapter 52 : ----- Extra ----




      Appendixes :




      Appendix 1 : Installing and Configuration 3ds Max 8 Download

      Appendix 2 : Setup Brazil and V-Ray Download

      Appendix 3 : What's New with Max 8

      Appendix 4 : Max Keyboard Shortcuts

      Appendix 5 : ---- Extra ----
      التعديل الأخير تم بواسطة oms ; 12-02-2006 الساعة 11:19 AM

    ضوابط المشاركة

    • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
    • لا تستطيع الرد على المواضيع
    • لا تستطيع إرفاق ملفات
    • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
    •