• 0
  • مالي خلق
  • أتهاوش
  • متضايق
  • مريض
  • مستانس
  • مستغرب
  • مشتط
  • أسولف
  • مغرم
  • معصب
  • منحرج
  • آكل
  • ابكي
  • ارقص
  • اصلي
  • استهبل
  • اضحك
  • اضحك  2
  • تعجبني
  • بضبطلك
  • رايق
  • زعلان
  • عبقري
  • نايم
  • طبيعي
  • كشخة
  • النتائج 1 إلى 3 من 3

    الموضوع: اصدار جديد للعبة ثلاثية الأبعاد ساعدوني عشان انزلها لكم

    1. #1
      التسجيل
      03-01-2007
      المشاركات
      48
      المواضيع
      10
      شكر / اعجاب مشاركة

      اصدار جديد للعبة ثلاثية الأبعاد ساعدوني عشان انزلها لكم

      السلام عليكم

      انا صممت لعبة 3d

      ممتازة

      وببرنامد الدارك بيسيك

      عندي مشكلة

      وهي

      لما اجي اصمم الملف التنفيذي exe

      يقول لي عندي مشكلة بالكود

      ويضهر ليي رسالة

      function call "wrapvalue" expects parameters in brackets at line 91

      عموما دا هو الكود مال اللعبة

      عدلوه وضبطوه ليي

      وعلموني ايش مشكلتي بالبرمجة

      عشان املي لكم المنتدى بألعاب 3d

      دا هو الكود

      كود PHP:
      REM Projectthe dead fight demo
      REM Created
      16/01/2007 04:11:17 ã
      REM
      REM 
      ***** Main Source File *****
      REM
      rem tut3a
      rem inetial settings
      sync on 
      sync rate 100
      backdrop off 
      hide mouse
      rem load all media 
      for game
      gosub _load_game
      rem setup all objects 
      for game
      gosub _setup_game
      rem tut3b
      rem game loop
      do
       
      rem Control game elements
       gosub _control_player
       gosub _control_gunandbullet
       gosub _control_enemies
       rem Update screen
       sync
      rem End loop
      loop
      rem TUT3C
      _control_player
      :
      return
      _control_gunandbullet:
      return
      _control_enemies:
      return
      _control_stats:
      return
      _setup_game:
      return
      _load_game:
      return
      rem TUT4A
      rem Load b3d world 
      and sky model
      load bsp 
      "beah\b.b3d","b.b3d"
      SkyObj=load object "beah\b.b3d",SkyObj

      rem TUT4B
      rem Setup camera
      set camera range 1
      ,10000
      autocam off
      rem Setup sky model
      set object SkyObj
      ,1,0,0,0,0,0,0
      scale object SkyObj
      ,20,20,20

      rem TUT4C
      rem Select font
      set text font 
      "arial" set text size 16
      set text to bold 
      set text transparent
      rem Loading prompt
      sync 
      center text screen width()/2,screen height()/2,"LOADING" sync

      rem TUT5A
      rem Trigger player initialisation
      restart
      =1
      rem TUT5B
      rem In 
      case of restart
      if restart=1
         restart
      =0
         set bsp collision off 1
         rotate camera 0
      ,0,0
         position camera 2
      ,2,2
         set bsp camera collision 1
      ,0,0.75,0
      endif
      rem TUT5C
      rem Control player direction
      rotate camera camera angle x
      (0)+(mousemovey()/2.0),camera angle y(0)+(mousemovex()/2.0),0
      rem Control player movement
      cx
      #=camera angle x(0) : cy#=camera angle y(0)
      if upkey()=1 then xrotate camera 0,move camera 0,0.2 xrotate camera 0,cx#
      if downkey()=1 then xrotate camera 0,move camera 0,-0.2 xrotate camera 0,cx#
      if leftkey()=1 then yrotate camera 0,cy#-90 : move camera 0.2 : yrotate camera 0,cy#
      if rightkey()=1 then yrotate camera 0,cy#+90 : move camera 0.2 : yrotate camera 0,cy#
      if wrapvalue(camera angle x(0))>40 and wrapvalue(camera angle x(0))180 then xrotate camera 0,40
      if wrapvalue(camera angle x(0))>180 and wrapvalue(camera angle x(0))280 then xrotate camera 0,280
      rem Apply simple gravity to player
      position camera camera position x
      (),camera position y()-0.1,camera position z()

      rem TUT5D
      rem Player is always focal point of sky
      position object SkyObj
      ,camera position x(),camera position y(),camera position z()
      rem Position listener at player for 3D sound
      position listener camera position x
      (),camera position y(),camera position z()
      rotate listener camera angle x(),camera angle y(),camera angle z()
      rem TUT6A
      rem Load model 
      for gun
      GunObj
      =load object "gun\gan.x",GunObj
      rem Load all sounds
      GunSnd
      =load sound "sounds\gan.wav",GunSnd
      ImpactSnd
      =load 3dsound "sounds\impact.wav",ImpactSnd
      DieSnd
      =load sound "sounds\die.wav",DieSnd
      rem Load music 
      (WAV best for looping)
      MusicSnd=101 load sound "sounds\ingame.wav",MusicSnd
      loop sound MusicSnd 
      set sound volume MusicSnd,80
      rem Load images
      FireImg
      =load image "fire.bmp",FireImg
      CrossHairImg
      =load image "crosshair.bmp",CrossHairImg
      rem TUT6B
      rem Setup gun 
      for player
      lock object on GunObj
      scale object GunObj
      ,2,2,4
      rotate object GunObj
      ,270,0,0
      position object GunObj
      ,0.5,-1,2
      disable object zdepth GunObj
      rem Create object 
      for bullet
      BulletObj
      =make object cube BulletObj,0.1
      rem Create simple sprite based crosshair
      sprite 1
      ,320-16,240-16,CrossHairImg
      set sprite 1
      ,0,1

      rem TUT6C
      rem Control gun firing
      if mouseclick()=and bullet=-50
       bullet
      =100
       play sound GunSnd
       position object BulletObj
      ,camera position x(0),camera position y(0),camera position z(0)
       
      rotate object BulletObj,camera angle x(0),camera angle y(0),0
       set bsp object collision 2
      ,BulletObj,0.1,1
       move object BulletObj
      ,0.2
      endif
      rem TUT6D
      rem Control life of bullet
      if bullet>0
       rem 
      If bullet collides with BSP world
       
      if bsp collision hit(2)=or bulletimpact=1
        rem End bullet on wall
        position sound ImpactSnd
      ,object position x(BulletObj), object position y(BulletObj), object position z(BulletObj)
        
      play sound ImpactSnd
        bulletimpact
      =0
        bullet
      =0
       
      else
        
      rem Move bullet
        dec bullet
        move object BulletObj
      ,0.5
       
      endif
       
      rem Bullet dies
       
      if bullet=0
        set bsp collision off 2
       
      endif
      else
       
      rem Gun recharge phase
       
      if bullet>-50 then dec bullet
      endif
      rem TUT7A
      rem Load models 
      for enemies
      EneObj
      =11
      for ene=EneObj to EneObj+4
       load object 
      "enemy\hn.x",ene
       append object 
      "enemy\Hm.x"enetotal object frames(ene)+1
       position object ene
      ,2,2,4
       loop object ene
      ,0,25
      next ene

      rem TUT7B
      EnemySnd
      =11 load 3dsound "sounds\enemy.wav",EnemySnd
      EnemygunSnd
      =12 load 3dsound "sounds\enemygun.wav",EnemygunSnd
      EnemydieSnd
      =13 load 3dsound "sounds\enemydie.wav",EnemydieSnd

      rem TUT7C
      rem Variable 
      for finding closest enemy
      cdist
      #=9999.99
      rem Handle enemies within world
      for ene=EneObj to EneObj+4
       rem 
      If enemy alive
       
      if object visible(ene)=1
       rem Kill this enemy
       killenemy
      =0
       rem Move enemy on a slow curve 
      for appearance of intelligence
       
      if object angle z(ene)=0
         yrotate object ene
      ,wrapvalue(object angle y(ene)+2)
       endif
       if 
      object angle z(ene)=1
        yrotate object ene
      ,wrapvalue(object angle y(ene)-2)
       endif
       if 
      object angle z(ene)=2
        move object ene
      ,0.05
       
      else
        
      move object ene,0.02
       
      endif
       
      rem Switch direction of curve based on a random value
       
      if rnd(200)=1 then zrotate object ene,rnd(1)
       
      rem Handle gravity for enemy
       position object ene
      ,object position x(ene),object position y(ene)-0.01,object position z(ene)
       
      rem Work out angle and distance between enemy and player
       dx
      #=camera position x(0)-object position x(ene)
       
      dy#=camera position y(0)-object position y(ene)
       
      dz#=camera position z(0)-object position z(ene)
       
      dist#=abs(sqrt(abs(dx#*dx#)+abs(dy#*dy#)+abs(dz#*dz#)))
       
      viewa#=wrapvalue(atanfull(dx#,dz#))
       
      obja#=wrapvalue(object angle y(ene))
       
      if viewa#>180 then viewa#=viewa#-360
       
      if obja#>180 then obja#=obja#-360
       
      rem Closest enemy emits the enemy sound
       
      if dist#26+25 and object visible(ene)=1
        
      killenemy=1
       
      endif
       if 
      killenemy=1
        set bsp collision off 3
      +(ene-EneObj)
        
      hide object ene dec aliensleft
        killenemy
      =0
       
      endif
       
      rem If enemy alive ENDIF
       endif
      next ene
      rem TUT7D
      rem Start the enemy presence sound
      loop sound EnemySnd
      scale listener 0.1
      rem TUT8A
      rem 
      If enemy 'facing player' and 'on similar height' and 'close'zoom in
      if abs(viewa#-obja#)10.0 and abs(dy#)5.0 and dist#30.0
       
      if object angle z(ene)>2 then play sound EnemygunSnd
       rotate object ene
      ,0,viewa#,2
       
      set object speed ene,2
      else
       
      set object speed ene,1
      endif
      rem TUT8B
      rem 
      If enemy gets too close to playerplayer dies
      if dist#2.0
       
      play sound DieSnd
       
      for x=0 to 100
        point camera object position x
      (ene), object position y(ene)+(x/20.0), object position z(ene)
        
      sync
       next x
       restart
      =1
       killenemy
      =1
      endif
      rem TUT8C
      rem 
      If enemy and bullet in same spaceenemy dies
      if bullet>0
       
      if object collision(BulletObj,ene)>0
        play sound EnemydieSnd
        play object ene
      ,26,26+50
        set object speed ene
      ,1
        bulletimpact
      =1
       
      endif
      endif
      rem TUT8D
      rem Place enemies throughout world 
      and set BSP collision for them
      aliensleft
      =0
      restore EnemyPosData
      for ene=EneObj to EneObj+4
       read ex
      #,ey#,ez#
       
      position object ene,ex#,ey#,ez#
       
      set bsp object collision 3+(ene-EneObj),ene,0.75,0
       yrotate object ene
      ,180 fix object pivot ene
       inc aliensleft
      next ene
      rem TUT8E
      rem Enemy position data within level
      EnemyPosData
      :
      data -9.27,9.98,-2.78
      data 
      -16.54,-0.22,19.18
      data 2.0
      ,9.0,25.0
      data 
      -2.0,-9.0,25.0
      data 2
      ,4.0,10.0
      rem TUT9A
      rem Distance to next alien
      if aliensleft>0 then text 20,screen height()-40,"DISTANCE READING:"+str$(abs(cdist#*100))
      rem Aliens Left Stat
      s
      $=str$(aliensleft)+" ALIENS LEFT"
      if aliensleft=0 then s$="LEVEL COMPLETE!" stop sound EnemySnd
      text 640
      -20-text width(s$),screen height()-40,s$
      rem TUT9B
      if particles exist(1)=1 then delete particles 1
      make particles 1
      FireImg500.5
      set particle emissions 1
      ,10
      set particle speed 1
      ,0.01
       
      rem TUT9C
      rem Update particle using bullet object position
      set particle emissions 1
      ,1+(bullet/10)
      rotate particles 1,90-object angle x(BulletObj),object angle y(BulletObj)+180,0
      position particles 1
      ,object position x(BulletObj),object position y(BulletObj),object position z(BulletObj)
      rem TUT9D
      set particle emissions 1
      ,
      اتمنى انكم تعلموني ايش خطأي

      عشان اصمم لكم اللعبة كاملة

      ترا رسمها

      اعني الجرافيكس عالي جدا

      يلا انتضر الرد

    2. #2
      الصورة الرمزية XORO
      XORO غير متصل عضو قدير
      تعجبني
       
      التسجيل
      20-08-2004
      الدولة
      الإمارات العربية المتحدة
      المشاركات
      2,452
      المواضيع
      236
      شكر / اعجاب مشاركة
      بطاقات الألعاب

      PSN ID: XORO-85

      رد: اصدار جديد للعبة ثلاثية الأبعاد ساعدوني عشان انزلها لكم

      اخوي موضوعك مخالف في موضوع مثبت للطلبات ضع طلبك هناك

    3. #3
      التسجيل
      04-02-2004
      الدولة
      الزمن
      المشاركات
      455
      المواضيع
      39
      شكر / اعجاب مشاركة
      بطاقات الألعاب

      Gamertag: edukee86

      رد: اصدار جديد للعبة ثلاثية الأبعاد ساعدوني عشان انزلها لكم

      انا صححت الاخظاء كلها بس عشان خاطر الشباب
      حط سؤالك بموضوع الطلبات و المساعدات و اول ما اشوفه برد عليك و بعطيك الكود المصحح
      و شوية ملاحظات
      دروس الدارك بيسيك
      1
      2
      3
      4
      5

    ضوابط المشاركة

    • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
    • لا تستطيع الرد على المواضيع
    • لا تستطيع إرفاق ملفات
    • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
    •